2019-08-28, 23:24
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Eller så gör man det för att just ingen tror att man skulle vara så dum att göra det.
Han har säkert haft en pistol hemma som inte är kopplad till mordet bara för att säga "skulle jag vara så dum att använda min egna bil och sen ha vapen hemma?".
Så han tar ett vapenbrott för att komma undan mord. Säger inte att det är så men ofta kriminella skulle ta en annan kriminells bil. Och även om han skulle bli av med den så anmäler man den stulen.
Bara spekulationer men känns som att snubben är inblandad (har inte läst allt angående han så inte helt uppdaterad på det).
Han var inte hemma vid husrannsakan. Kontaktade polisen själv när han fått reda på deras påhälsning. Inte omöjligt att han därmed inte hade koll på att bilen var stulen.
Hur pass tätt inpå ett brott stjäls en bil? Man vill väl inte att den ska hinna bli stöldanmäld?
Citera
2019-08-28, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Håll er gärna till topic. Blir jäkligt förvirrande.

Stämmer, lätt att bli förvirrad. Denna tjej NI var tillsammans med svartingen rossi när han blev mördad framför ögonen på henne. Han var också inblandad i danmarksrånet, därav kopplingen till NA.
Citera
2019-08-28, 23:25
Medlem
kungarolfs avatar
Detta kommer förbli olöst
Citera
2019-08-28, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem227
Det tragiska är att läkaren inte hade hjärna nog att förstå att det är tragiskt för ett barn att ha en pappa som mördar och rånar.

Jo, valet av partner kan ju ifrågasättas men det kan mycket väl vara arrangerat äktenskap.
Citera
2019-08-28, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Nåja.

Om man är normalbegåvad så klarar man att ha både två och tre olika trådar i huvudet. Kanske fyra och fem också.

Om det utgör en grannlaga uppgift kanske man borde fundera på om man ska posta inlägg på FB, överhuvudtaget.

Som ett tips.
Absolut flera trådar. Men inte 7-8 inlägg på raken som är totalt OT och det diskuteras liknande mord. Det är dessutom riktigt störande för tråden.
Citera
2019-08-28, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mercu
Jo, valet av partner kan ju ifrågasättas men det kan mycket väl vara arrangerat äktenskap.

Äktenskap? Var dom gifta?
Citera
2019-08-28, 23:29
Medlem
Shakeshakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mojito123
Stämmer, lätt att bli förvirrad. Denna tjej NI var tillsammans med svartingen rossi när han blev mördad framför ögonen på henne. Han var också inblandad i danmarksrånet, därav kopplingen till NA.

Det jag funderar över är varför dom var så brutala. Om det nu var honom dom var ute efter varför sköt dom hans fru i huvudet när hon låg på marken enligt vittnen? Jag tror aldrig detta har hänt i Sverige förut? Att kvinnan mördas när mannen sprungit iväg och snubblat och tappat sitt barn, dom kunde ha skjutit honom då? Allt känns bara förvirrande, tycker ni inte det?
Citera
2019-08-28, 23:35
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakeshake
Det jag funderar över är varför dom var så brutala. Om det nu var honom dom var ute efter varför sköt dom hans fru i huvudet när hon låg på marken enligt vittnen? Jag tror aldrig detta har hänt i Sverige förut? Att kvinnan mördas när mannen sprungit iväg och snubblat och tappat sitt barn, dom kunde ha skjutit honom då? Allt känns bara förvirrande, tycker ni inte det?

Helt enkelt för att det finns massa olika versioner. Man får sålla lite själv och spekulera. Trådsanningar, spretiga vittnen etc gör att det lätt blir ett virrvarr.
Citera
2019-08-28, 23:36
Medlem
Mannen tappade alltså sitt barn, lämnade det och sprang vidare. Han övergav ett spädbarn!

Det kommer han att få leva med resten av sitt liv. När barnet vuxit upp kommer det att ha en del saker att fråga honom. Det är en sak som är säkert.
Citera
2019-08-28, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakeshake
Det är jätte konstigt att de skjuter henne i huvudet när hon ligger ner, som för att säkerställa att hon verkligen är död, Får inte ihop det även om mannen är "main target"
Citera
2019-08-28, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Menar du att han ska ha ersättning för flashback-detektiver har luskat fram hans namn?

Våldtäktsmännen på Gotland fick extra ersättning eftersom deras goda namn förstördes. Jag tror att våldtäktsmännen i Norsborg fick det också. En schablonersättning är knappast aktuell i det här fallet heller.
Citera
2019-08-28, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Mannen tappade alltså sitt barn, lämnade det och sprang vidare. Han övergav ett spädbarn!

Det kommer han att få leva med resten av sitt liv. När barnet vuxit upp kommer det att ha en del saker att fråga honom. Det är en sak som är säkert.

Tror knappast att han kommer överleva speciellt länge dock. Han har ett pris på sitt huvud.

Enda kommunikationen barnet kommer att ha är vid besöken vid hans grav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in