2019-08-28, 21:24
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Eller markering till förre maken att det här börjar gå lite för långt...?
Tror du de spelade in det eller?
Citera
2019-08-28, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
"Det höga skriket skar så högt genom det idylliska bostadsområdet..".

➡Hm, beskrivningen känns igen. Vem skrek egentligen den där kvällen i maj förra året?

Nu äntligen kom du in på något extremt intressant gällande det dåvarande mordet på Lena Wesström.

Fråga 1: ) Vem var det egentligen som lät sina skrik emanera inom Nya Hjärsta klockan 🕚23:30 under måndags-kvällen den 14 Maj år 2018❔

Fråga 2: ) Var det verkligen Lena Wesström's skrik, som från henne då emanerade❔ ... eller kom emanationen ifrån någon helt annan person, som ville sprida ett villospår ❔

Fråga 3: ) Var någon stans befann sig Lena Wesström den då aktuella tiden vid klockan 🕚23:30❔

Mvh/ @JokerⓂannen
Citera
2019-08-28, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
SVT är bra klantiga, ska man maska ett reg-nummer så ska man maska till sista bildrutan (på sista bildrutan är bilens reg-nummer inte maskad) ca 1min från slutet börjar reportaget om SD gripande. Är detta SD´s bil ?

https://www.svtplay.se/video/22815374/rapport/rapport-27-aug-22-45?start=auto&tab=2019

Icke hans bil
Citera
2019-08-28, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Eller markering till förre maken att det här börjar gå lite för långt...?

Men det kan inte nå honom nu? Men kan ändå vara ilska riktad mot honom!
Citera
2019-08-28, 21:30
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, åklagare Hiding har ju enligt SD:s advokat presenterat en gärningsbeskrivning nu, och även om kanske inte själva brottsplatsen är helt spikad så får man väl ändå anta att en gärningsbeskrivning åtminstone innefattar att SD någon gång under den aktuella kvällen skall ha uppehållit sig på den plats där LW:s kropp sedan hittades, dvs. i buskaget mellan bullerplanket och motorvägen. Möjligen anser sig åklagaren även mer i detalj kunna redogöra för SD:s rörelsemönster under kvällen, det vet jag ingenting om. Till skillnad från dig har jag ingen insyn i åklagarens mordutredning.

Men det jag tycker ofta försummas i de här diskussionerna är vilken redogörelse SD själv har lämnat för sina förehavanden under mordkvällen. Man vill ju gärna höra båda parternas versioner för att kunna göra en mer objektiv bedömning. Enligt rykten i tråden skall SD i förhör ha uppgett sig ha varit hemma hela kvällen. Råkar du möjligen veta om det stämmer att SD har sagt så i förhör, eller har du kanske bara fått ta del av åklagarens version?

Vad SD har sagt i förhör stämmer inte överens med den bevisning som pekar på hur han rört på sig. Huruvida han sagt specifikt att han varit hemma hela kvällen/natten kan jag inte svara på.
Citera
2019-08-28, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Nej, där finns ju två versioner. Men det första inlägget kanske var när hon gick in på polisstationen? Då kanske hon blivit apatisk.

Och skriken - om de stämmer - är inget en oskyldig håller på med, skulle jag tro. (Du vet, SM, att jag alltid varit säker på MGM, men att jag varit öppen för tanken att andra är inblandade på en eller annan nivå.)

Men, det kan ju också bara vara en granne som vill säga något som låter intressant till journalisten? Göra ett större drama än det var? Nå, det lär vi nog få veta snart. Bollen är - ÄNTLIGEN - rullningen och påsen börjar knytas ihop.

Mvh
/FS
Nja svårt att tro att en granne hittar på något sånt, det tjänar de inget på att ljuga om tänker jag. Grannarna verkar ju snarare chockade av hennes drama med skrik och försöka fly.
Precis ingen oskyldig beter sig så, hon visste att det var kört helt enkelt!

Jodå det vet jag, och du vet jag sa att jag från första början trodde det var en kvinna.
Men det spelar ingen roll vem som har rätt, vägen dit har varit tuff frustrerande och lite ruffig. Men medlen helgar målet och det var att hitta mördaren, för Lenas skull så hon får upprättelse!
Nu håller vi alla tummar, för att de har allt de behöver för ett åtal och fällande dom utan några tvivel!!
Citera
2019-08-28, 21:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Du försöker bluddra bort det sakliga med div halmgubbefrågor; om LW kidnappats och om anhållandet av SD var ett rättsövergrepp.

Jag menar att det borde ses som ett rättsövergrepp att gripa och anhålla någon som man inte misstänker för något brott öht men för att man vill få personen att prata.
Som du uttryckte det:
"HD tycks vara skäligen misstänkt för mord.
Såtillvida det inte är en teknikalitet för att få henne att prata."
(ditt inlägg 16:05)

Oavsett vad åkl tror så kan ju bevis och indicier kräva att anhållan sker. Och inga bevis talar kanske emot. Det vore tjänstefel att inte anhålla då.

Sen kan utvecklingen vända...

Hur åkl använt sina befogenheter får väl sen utvärderas i efterhand.

Kan vara olyckligt att formulera sig som om åkl agerar lagvidrigt iofs, men ibland kan ju skenet säkert bedra att det rör sig om en fullt rimlig åtgärd i specifik rättslig situation. Där det vore orimligt att agera på annat sätt.

Den är en del av utredningen av brottet och ansvaret för det att alla stenar vänds. Vilket vanl sker under sekretess — vilket gör det svårbedömt för utomstående under arbetets gång. Men det finns insyn i form av advokater och domstol och rättstjänare och juridikstudenter på alla i nivåer i riket nu och i framtiden så ett övergrepp skulle ju kosta på...

De agerar inom lagens möjligheter och tvång.

Det behöver man inte betvivla.
Citera
2019-08-28, 21:34
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Ok! Hursom är det Färdemansgatan fotot är taget. Poliserna står på motsatt sida av HD´s bostad.

Exakt. Fotot är taget nära HDs bostad på Färdemansgatan 45. Hennes radhus är avspärrat med gul skylt på dörren.

SDs hus också, med blå-vita polisplastband runtom.
Citera
2019-08-28, 21:35
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vad SD har sagt i förhör stämmer inte överens med den bevisning som pekar på hur han rört på sig. Huruvida han sagt specifikt att han varit hemma hela kvällen/natten kan jag inte svara på.
Men om du inte alls vet vad han sagt om sina egna förehavanden under kvällen, hur kan du då veta att han ljuger?
Citera
2019-08-28, 21:35
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Svårt att tro att åklagaren kan komma till tinget med 2 personer misstänkta för mord, om hon inte hävdar att dom båda var på platsen och utförde handlingen i samförstånd. Vilket torde mer eller mindre vara omöjligt att bevisa utan dubbelt erkännande.

Återstår att ena åtalas för anstiftan, skyddande eller liknande.

Tillägg: Det får hon inte enligt lag göra vill jag hävda.

Tillägg II: hon kan inte komme med en på sannolika och andra på skäligen för samma brott.

Om jag uppfattat dig rätt så menar du att båda måste begäras häktad på samma misstankegrad? Det stämmer inte.
Senast redigerad av Netherworld 2019-08-28 kl. 21:37.
Citera
2019-08-28, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Däremot har postaren Puttenot skrivit 3 mycket intressanta, och trovärdiga, inlägg:

”Men du varför befann sig SD hos JG den
tidiga försommar kvällen?
Vet du vad han hade med sig på färden till JG?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

och

Ja jag vet att SD besökte JG på mordkvällen.
Med tanke på vad han skulle göra där så
behöver man liksom n

och inte minst detta:

”Åklagaren blev berörd över vad du skriver och fantiserar om henne samtidigt som du förmår
@dalaan's kontakta dig för frågor.
Åklagaren skulle säga åt polisen läsa tråden
mer. Varför leker du om ett mord har du ingen skam i kroppen?”

Hjärtligt tack! mycket intressant.

Och Tack till Elsa2018.
Citera
2019-08-28, 21:36
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tror du de spelade in det eller?

Förhörsledaren sitter kanske o läser morgondagens Wadköpings veckoblad när han leds in till förhör...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in