2019-08-28, 21:45
Medlem
[quote=EnGodTanke|68530366]Eller så skrek hon för att hon visste att barnens pappa satt inlåst och nu hon med.
Jag skulle nog med skrikit för barnens skull.[/QUOTE

Hon skrek och ville fly för hon förstod att det är kört, annars beter man sig inte sådär, det förstår du väl?
Citera
2019-08-28, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja JG verkar i allra högsta grad vara en mysko figur som inte drar sig för att försöka kartlägga postare här inne...ska bli intressant att läsa vad han sagt i förhör. Verkar som han fortfarande står vid SDs sida.

Varför tror du att JG är här för att kartlägga postare?
Citera
2019-08-28, 21:52
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Obs: Dessa tankar är sprugna ur information från tråden, kan inte minnas om källan var trovärdig även om jag vill minnas det som så.

Något jag tänkt på mycket är det som SD skall ha sagt att ”de kommer aldrig lyckas sätta dit någon för det här mordet” eller liknande (minns inte källan på detta, är det någon som kan hjälpa mig?).

Vem säger en sådan sak? Och vad innebär det om orden kommer ifrån den faktiska GM?

Det var Sh.Holmes som skrev om det vill jag minnas.
Citera
2019-08-28, 21:52
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, spelplanen har ju ändrats rejält i och med det nya gripandet, mitt antagande grundade sig på att endast MGM skulle bli åtalad, nu när HD också är gripen så ändras ju förutsättningarna rejält om de menar att hon är lika delaktig i mordet som MGM.

De kommande förhandlingarna om häktningar kommer att bli mycket intressanta, att åklagaren går "all in" för att klämma dit MGM på "sannolika skäl" vet vi ju och där är jag säker på att hon lyckas men vad är planen för HD, anhållen på den lägre graden " skälig misstanke", svaret på den frågan är ju avgörande för tidsaspekten till åtal, tror de att HD var med eller initierade mordet då lär åtal dröja.

Jag tror att de kände en risk för att HD skulle kunna försvåra utredningen, enligt någon av de häktningsskäl som krävs, (kollusionsfara etc.) En typisk utredningshäktning helt enkelt. Jag tror inte åklagaren ännu har fått svar på de väsentliga frågetecknen rörande HD, och då blir det också svårt för henne att stå i tingsrätten under en häktesförhandling och begära en häktning på sannolika skäl. Kanske åklagaren, efter nytt besked från NFC, blev lika förvånad rörande HD som flera här inne har blivit?

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Troligen som du skriver men åklagaren går ut med den lägre graden av misstanke "skäligen misstänkt" inte "sannolika skäl" , det får mig att undra lite om vad de tror att hon har haft för roll i händelsen.

Jag tror att åklagaren misstänker att HD agerat tillsammans och i samförstånd med SD. Men hur är hon inte helt klar över.
Citera
2019-08-28, 21:54
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
De ville nog invänta hennes reaktion.

Kanske för att se om hon kontaktade någon ytterligare inblandad eller om hon kanske sa för mycket till någon i en avlyssnad telefon?

Mvh
/FS

Bra där! Mycket möjligt.
Citera
2019-08-28, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Det dom framkommit i tråden är:
(1) enligt puttenot kom SD till JG med någonting som inte var en nyckel tidigt på kvällen för mordet.
(2) enligt Sh.Holmes gick JG ut med att man inte skulle sprida nyheten om LWs försvinnande eller leta
(3) JG skrev R.I.P. om LW tidigt på kvällen hon hittats, innan identifikation ( jaså tycker jag, de flesta tänkte väl att det var hon)
(4) sjukskrev sig enligt Sh.Holmes i två veckor e upptäckten av LW

JokerMannen verkar tro på JG som delaktig, men har inte lämnat mer än (3) som argument vad jag kunnat utläsa.
Tack för info.
Citera
2019-08-28, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verkligheten123
Ja, W framstår som en stabil ung glad tjej med många vänner. Social och trevlig. Stannar där. Barnen har rätt till integritet. Jag blir ledsen när jag bara tänker på det de kommer behöva ta sig igenom som vuxna.

Det är många unga barn som ofrivilligt dragits in i den här mordhärvan, de tre Wesströms-barnen AW👤 EW👤 och NW👤 tyvärr, och mycket tråkigt nog dras även Davidsson's egna två barn in i den här mordhärvan antingen dom vill eller inte, både TD👤 och WD👤 kommer att få lida psykiskt av det här.

Mvh/@JokerⓂannen
Citera
2019-08-28, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Svårt att tro att åklagaren kan komma till tinget med 2 personer misstänkta för mord, om hon inte hävdar att dom båda var på platsen och utförde handlingen i samförstånd. Vilket torde mer eller mindre vara omöjligt att bevisa utan dubbelt erkännande.

Återstår att ena åtalas för anstiftan, skyddande eller liknande.

Tillägg: Det får hon inte enligt lag göra vill jag hävda.

Tillägg II: hon kan inte komme med en på sannolika och andra på skäligen för samma brott.

Då gissar jag att HD är anstiftare och SD slog ihjäl LW framför HD ögon och hon tokskrek i högan sky, precis lika högt som hon skrek idag när polisen tog henne och hon försökte fly...
Och hennes hämndbegär får fem barn lida för och mamma Lena fick sätta livet till.
Vilka egoister, TeamDavidsson står för sitt namn!
Citera
2019-08-28, 21:58
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
De ville väl se hur HD reagerade när SD anhölls. Avlyssning av en pressad människa.

Du är också på alerten! Bra! Det är möjligt. Det blir mer spännande att tänka så, om inte annat.
Citera
2019-08-28, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Då gissar jag att HD är anstiftare och SD slog ihjäl LW framför HD ögon och hon tokskrek i högan sky, precis lika högt som hon skrek idag när polisen tog henne och hon försökte fly...
Och hennes hämndbegär får fem barn lida för och mamma Lena fick sätta livet till.
Vilka egoister, TeamDavidsson står för sitt namn!

Men varför skulle hon stå där och skrika som anstiftare egentligen?
Citera
2019-08-28, 22:00
Medlem
Någon som vet vad vi pratar om för tidshorisont framåt? När måste åtal väckas och när har vi fupen?
Citera
2019-08-28, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Oavsett vad åkl tror så kan ju bevis och indicier kräva att anhållan sker. Och inga bevis talar kanske emot. Det vore tjänstefel att inte anhålla då.

Sen kan utvecklingen vända...

Hur åkl använt sina befogenheter får väl sen utvärderas i efterhand.

Kan vara olyckligt att formulera sig som om åkl agerar lagvidrigt iofs, men ibland kan ju skenet säkert bedra att det rör sig om en fullt rimlig åtgärd i specifik rättslig situation. Där det vore orimligt att agera på annat sätt.

Den är en del av utredningen av brottet och ansvaret för det att alla stenar vänds. Vilket vanl sker under sekretess — vilket gör det svårbedömt för utomstående under arbetets gång. Men det finns insyn i form av advokater och domstol och rättstjänare och juridikstudenter på alla i nivåer i riket nu och i framtiden så ett övergrepp skulle ju kosta på...

De agerar inom lagens möjligheter och tvång.

Det behöver man inte betvivla.

Nu kanske inte hen som föreslog att åkl borde bjuda hem domaren på middag innan förhandling nödvändigtvis är den mest lämpade att föreläsa om tjänstefel, rättsövergrepp etc.
Men jag hör vad du skriver.
Självklart skall en åkl anhålla om bevisen och brottets svårighetsgrad kräver det. Menar inget annat.
Men menar fortfarande vad jag skrev: att en åkl inte får anhålla någon som åkl ej bedömer skyldig men som åkl bedömer sitta inne med information.
I detta fall handlade resonemanget om att HD skulle veta att SD var GM. Och, som du vet, att bara råka veta att någon har begått ett brott är inget brott.
Då får man inte anhålla HD och 'falskanklaga' henne för mord för att hon skall sjunga ut.
Hoppas vi är överens därom.

Nu har ju fallet utvecklats annorlunda. Men det var vad saken gällde. Då. Det går ju fort nu, sa kärringen som... ja, nåt valfritt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in