2019-08-28, 22:45
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ojojoj är de kriminella allihop??

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
För att den mycket trovärdige postaren Sh.Holmes tagit upp detta - mer än en gång

”Mm det är ju signifikativt att de är de som skriver om SD, HD och JG som får hot och som de försöker ta reda på identiteten på.
JG har själv skrivit till mig att han försöker ta reda på vilka som skriver här inne, och som jag redan berättat har flera fått samma mejl från honom som jag.
Dvs "vi vet vilka ni är, ni är inte anonyma".”

Hela inlägget:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Vem vet. Konstigt är det iallafall. Det verkar finnas en väldigt stark behov till beskydd, dementi, damage control, varje gång vissa personer och saker fördes på tal i tråden. Någon eller några verkar ha gått GM ärenden. Vi får väl se vilka nick som dyker upp - eller kanske snarare inte- i tråden den närmaste tiden. Men med tanke på de två senaste dagarnas utveckling så tror jag dessa personer kommer att dra sig för att återigen hota postare. Jag uppmanar alla som tar emot hot att omedelbums rapportera detta till Mod.
Citera
2019-08-28, 22:46
Medlem
Misters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, här kan du vara något viktigt på spåren 'Mister'. Det här kan tydligen vara det enskilt viktigaste indiciet i åklagarens sk. indiciekedja mot den på sannolika skäl misstänkte SD. Kan du kanske förklara hur hon menar?

Ingen aning vad hon menar.

Men jag menar att ångesten på årsdagen hanteras genom det inlägget. En sorts förnekelse och kompensation utåt. Men som bevis är det förstås utan värde.
Citera
2019-08-28, 22:47
Medlem
Champagneoclocks avatar
En omtumlande dag går mot sitt slut.
Jag tror att åklagaren har ordentligt på tassarna nu, jag vill ändå mana till lite sans och balans och hold your horses.
Ingen är dömd, än mindre häktad eller åtalad.
Nu tar vi nya tag i morgon och inväntar ett beslut om häktning på SD.
God natt!
Citera
2019-08-28, 22:48
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Nu verkar artikeln om en skrikande HD, som försökte slita sig från polisen, helt plötsligt inte finnas kvar?
Kolla igen. Chefredaktören Anders Nilsson har offentligt gått ut med att inga artiklar kommer att raderas.
Citera
2019-08-28, 22:51
Medlem
Citat:
Nu ställer du dig nästan i hörnet med åklagare Hiding, som brukar hänvisa till sin rätt att inte uttala sig när hon har kört fast. Sådant där kanske håller bra i frikyrkostaden Örebro och i korrupta juristkretsar, men på oss vanliga medborgare ute i landet imponerar det där inte mycket. Kanske att ditt resonemang hade gått lite bättre hem i Nordkorea.

Menar du på fullt allvar Netherworld att du har att förhålla dig till någon form av förundersökningssekretess här?

Var och en som väljer att dela med sig information från en källa har givetvis rätten att bestämma hur mycket man vill dela.

Det får du respektera.
Citera
2019-08-28, 22:54
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Var och en som väljer att dela med sig information från en källa har givetvis rätten att bestämma hur mycket man vill dela.

Det får du respektera.
Naturligtvis. Och utifrån denna godtycklighet måste naturligtvis trovärdigheten i sådana här uppgifter bedömas.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-28 kl. 22:56.
Citera
2019-08-28, 22:56
Medlem
Citat:
Naturligtvis. Och utifrån detta måste naturligtvis trovärdigheten i sådana här uppgifter bedömas.

Visst. För egen del är det i detta fall 100%.
Citera
2019-08-28, 22:57
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Nu verkar artikeln om en skrikande HD, som försökte slita sig från polisen, helt plötsligt inte finnas kvar?

Haha men citatet finns kvar! Heja Flashback!

”Citat:
Vittne till dramatiska gripandet: ”Vår granne gjorde motstånd, skrek och försökte komma undan
"Det höga skriket skar så högt genom det idylliska bostadsområdet att de gick och tittade till barnen: det ena lekte, det andra satt framför en skärm.
Istället kom skriket från deras granne – som greps misstänkt för mordet på trebarnsmamman Lena Wesström under onsdagen.
– Polisen satte på handklovar medan barnen tittade på, berättar en person som bor i närheten."”

OCH den tillika väldigt avslöjande URL:en finns kvar
www.na.se/artikel/vittne-till-dramatiska-gripandet-var-granne-gjorde-motstand-skrek-och-forsokte-komma-undan
Citera
2019-08-28, 22:58
Medlem
Citat:
Okej det är nog grannarna som oroar sig för repressalier....
Citera
2019-08-28, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smarfor
Jag kan inte sluta tänka på vad grannarna som valde SDs sida med orden ” vi får lita på vad han säger.”. Som satt i hans jacuzzi i våras och umgicks med paret tänker nu. Och grannarna som valt andra sidan har SD skrivit till på Facebook och ifrågasatt varför dom inte hälsar på honom. Psykopat?

Två duktiga skådespelare oavsett om bara en av dom döms...
Citera
2019-08-28, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vem vet. Konstigt är det iallafall. Det verkar finnas en väldigt stark behov till beskydd, dementi, damage control, varje gång vissa personer och saker fördes på tal i tråden. Någon eller några verkar ha gått GM ärenden. Vi får väl se vilka nick som dyker upp - eller kanske snarare inte- i tråden den närmaste tiden. Men med tanke på de två senaste dagarnas utveckling så tror jag dessa personer kommer att dra sig för att återigen hota postare. Jag uppmanar alla som tar emot hot att omedelbums rapportera detta till Mod.

Saknar du någon i tråden menar du?
Citera
2019-08-28, 23:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Obs: Dessa tankar är sprugna ur information från tråden, kan inte minnas om källan var trovärdig även om jag vill minnas det som så.

Något jag tänkt på mycket är det som SD skall ha sagt att ”de kommer aldrig lyckas sätta dit någon för det här mordet” eller liknande (minns inte källan på detta, är det någon som kan hjälpa mig?).

Vem säger en sådan sak? Och vad innebär det om orden kommer ifrån den faktiska GM?

Nu orkar jag inte leta, men om jag inte missminner mig kan det ha varit Flixa, sommaljum/18carat kanske?

jag vet att jag länkat till detta uttalande från några postare tidigare. Alltså fler än en i tråden som hade uppgifter om att SD sagt något sådant.

Tänkte just på detta uttalande.
Då kanske mer i termer av att det kanske faktiskt är mer planerat än vad man kan tro. Att det ska se ut på ett visst vis, men förhåller sig på ett annat.

Men nu känns et som att jag "krånglar till det" för mycket. Och det ska man ju inte göra.
Säger LGWP.

Jag vill ändå fortsätta i min lilla bubbla och tro att SD är den huvudansvariga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in