2019-08-15, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan.lasse77
Hur gick det?!

Bra

Jag körde på 1X2 (inga surebets för säkerhets skull) och lyckades förlora på Casumo varje gång. Hur det blir om man satsar 4 k på en tiooddsare och vinner vet vi fortfarande inte. Limiten är i alla fall väldigt hög vad gäller 1X2 vilket iofs var väntat
Citera
2019-08-15, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dijamant
Bra

Jag körde på 1X2 (inga surebets för säkerhets skull) och lyckades förlora på Casumo varje gång. Hur det blir om man satsar 4 k på en tiooddsare och vinner vet vi fortfarande inte. Limiten är i alla fall väldigt hög vad gäller 1X2 vilket iofs var väntat

Okej, vilken lättnad då! Bara att gratulera, hade kunnat sluta bra mycket värre
Citera
2019-08-28, 19:43
Medlem
Började läsa om Matched Betting igår och la ett bet för att testa och vann faktiskt 600:- direkt

Så jag har börjat läsa på lite nogrannare och en sak som jag tycker verkar logiskt men som inte har tagits upp i någon guide jag läst, varför inte göra 2 motsatta bets på samma match hos olika bookies?

Så till exempel, lag A spelar mot lag B och båda har ca 2.0 i odds.
Jag går in på t.ex Unibet och bettar att lag A vinner och på Betfair att dom skall förlora.
Jag går sedan in på t.ex Bettson och bettar att lag B vinner och på Betfair att dom skall förlora.

Oavsett hur matchen går så har jag ju fått ut 1 av mina bonusar medan om jag bara bettar på 1 så kan jag potentiellt behöva betta 5-6 gånger innan jag får ut pengarna.

Gör jag en tankevurpa här?
Citera
2019-08-28, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XenapZ
Började läsa om Matched Betting igår och la ett bet för att testa och vann faktiskt 600:- direkt

Så jag har börjat läsa på lite nogrannare och en sak som jag tycker verkar logiskt men som inte har tagits upp i någon guide jag läst, varför inte göra 2 motsatta bets på samma match hos olika bookies?

Jag går in på t.ex Unibet och bettar att lag A vinner och på Betfair att dom skall förlora.
Jag går sedan in på t.ex Bettson och bettar att lag B vinner och på Betfair att dom skall förlora.

Oavsett hur matchen går så har jag ju fått ut 1 av mina bonusar medan om jag bara bettar på 1 så kan jag potentiellt behöva betta 5-6 gånger innan jag får ut pengarna.

Inget hindrar dig från att tradea flera bonusar på samma match.
Citera
2019-08-28, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sveber1
Inget hindrar dig från att tradea flera bonusar på samma match.
Nej naturligtvis inte, jag undrar bara varför detta inte är standardagerande?

På det här sättet säkrar man ju att man att man får in pengar till Betfair varje match?
Citera
2019-08-28, 22:55
Medlem
Citat:

På det här sättet säkrar man ju att man att man får in pengar till Betfair varje match?

Jag antar att guider, som ju främst riktar sig till nybörjare, vill hålla det enkelt och därför bara tar ett bolag i taget.
Citera
2019-08-29, 09:14
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:

Det är svårt att hitta bra odds på bägge sidor, det blir mindre vinst i slutändan.
Citera
2019-08-29, 12:45
Medlem
Citat:

När du matched bettar behöver du ju hitta odds som är bra på både Betfair och bonussidan, alltså att där du inte förlorar för stor andel av dina pengar på en match. Och till detta använder du ju en Oddsmatchare. Därför är scenariot du beskrev möjligt givetvis men din vinst kommer ätas upp då oddsen inte kommer vara tillräckligt bra för att det ska gå, tyvärr .
Citera
2019-08-29, 17:30
Medlem
Är 1000 kr en rimlig summa att börja med? Tänker mig att man lägger 500 kr på betfair och 500 kr på t.ex. Bet365
Citera
2019-08-29, 17:33
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoligaMannen
Är 1000 kr en rimlig summa att börja med? Tänker mig att man lägger 500 kr på betfair och 500 kr på t.ex. Bet365

Nej, absolut inte.
Citera
2019-08-29, 22:39
Medlem
En grej som jag inte riktigt får kläm på är omsättningskraven.

Säg att jag sätter in 1000:- på betsson och får 1000:- i bonus som måste omsättas 8 gånger.
Om jag lägger ett bet på 2000:- för 2.0 och vinner 4000, har jag då omsatt 1 eller två gånger?

Om jag sedan sedan lägger ett bet på 4000, har jag då omsatt 2, 4 eller 6 gånger?
Citera
2019-08-30, 08:24
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zormac
En grej som jag inte riktigt får kläm på är omsättningskraven.

Säg att jag sätter in 1000:- på betsson och får 1000:- i bonus som måste omsättas 8 gånger.
Om jag lägger ett bet på 2000:- för 2.0 och vinner 4000, har jag då omsatt 1 eller två gånger?

Om jag sedan sedan lägger ett bet på 4000, har jag då omsatt 2, 4 eller 6 gånger?

Du ska omsätta 1000 x8 = 8000. Hur du gör det spelar ingen roll.
Så svaret på dina frågor blir: 2 respektive 6 (totalt).

Ibland ska även insättningen omsättas, då hade det blivit 2000 x8 = 16000.

Vissa bookies (Betsson är inte en av dessa) kräver dock att endast bonuspengar används för omsättning (systemet använder även riktiga pengar före bonuspengar). Då blir det klurigare, men ganska enkelt om man har en plan från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in