2019-08-28, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Kanske ett skrik i panik när hon förstår att SD skyller på henne? Om hon är oskyldig vill säga. Eller ett skrik i panik när hon inser att det är över... detta återstår att se. Hur s helst skönt att detta verkar klaras upp men tragik för parets barn om nu båda föräldrarna är skyldiga till mord

Fast SD kan ju skylla på henne hur mycket han vill, är hon helt oskyldig så kan de aldrig ha något som binder henne till mordet?
Citera
2019-08-28, 21:10
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Eller så skrek hon för att hon visste att barnens pappa satt inlåst och nu hon med.
Jag skulle nog med skrikit för barnens skull.

Troligen jag med. OM JAG HADE MÖRDAT NÅGON. Inte annars...

Mvh
/FS
Citera
2019-08-28, 21:11
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Om jag får spekulera så tror jag att de redan vid gripandet av SD planerat att dagen efter gripa HD. Men av olika anledningar kände åklagaren att det kunde vänta. Förmodligen pga. kunna få lite extra tid till att förbereda ett häktningsförfarande av henne. Jag tror alltså inte att det framgick något nytt rörande HD efter förhör med SD. Det som utredarna nu har mot HD är förmodligen en del av materialet de fått för flera dagar sedan av NFC.

Troligen som du skriver men åklagaren går ut med den lägre graden av misstanke "skäligen misstänkt" inte "sannolika skäl" , det får mig att undra lite om vad de tror att hon har haft för roll i händelsen.
Citera
2019-08-28, 21:12
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Om jag får spekulera så tror jag att de redan vid gripandet av SD planerat att dagen efter gripa HD. Men av olika anledningar kände åklagaren att det kunde vänta. Förmodligen pga. kunna få lite extra tid till att förbereda ett häktningsförfarande av henne. Jag tror alltså inte att det framgick något nytt rörande HD efter förhör med SD. Det som utredarna nu har mot HD är förmodligen en del av materialet de fått för flera dagar sedan av NFC.

De ville nog invänta hennes reaktion.

Kanske för att se om hon kontaktade någon ytterligare inblandad eller om hon kanske sa för mycket till någon i en avlyssnad telefon?

Mvh
/FS
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2019-08-28 kl. 21:15.
Citera
2019-08-28, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja JG verkar i allra högsta grad vara en mysko figur som inte drar sig för att försöka kartlägga postare här inne...ska bli intressant att läsa vad han sagt i förhör. Verkar som han fortfarande står vid SDs sida.

Tycker som du.
I måndags SD anhållen
i dag HD anhållen
i morgon kanske JG = hoppas på det.
Citera
2019-08-28, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, så kan det vara, men för att spekulera i sådana termer borde det finnas mer underlag än så? För utredarna alltså.
För oss på flashback verkar det räcka...

Kanske hon har eldat upp SD så det har fått honom att se rött. Mer rött än tidigare?

Det har ju varit bråk dom emellan (LW och HD) om geocachingen. Så det kanske inte var SD som var den styrande i det bråket? Och att HD ville klämma åt LW för att hon hade förstört deras äktenskap? Tyckte att det var rätt åt henne att SD terroriserade LW?

Vi får se, men jag tänker ändå att SDs personlighet har något med det hela att göra, alltså att han är den huvudansvariga och styrt HD på något sätt.

Ja HD kanske är väldigt konspiratorisk när hon vill, eller när hat och hämndbegär får styra över henne?
Hon såg kanske till att SD och LW bråkade också, som hämd?
Citera
2019-08-28, 21:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Stark indikation på att hon är skyldig och nu fattade att det kanske är kört.
Ångest, panik etc.

Vet man att man är helt oskyldig följer man ju normalt med utan större motstånd.

Eller markering till förre maken att det här börjar gå lite för långt...?
Citera
2019-08-28, 21:19
Medlem
Snarkarens avatar
SVT är bra klantiga, ska man maska ett reg-nummer så ska man maska till sista bildrutan (på sista bildrutan är bilens reg-nummer inte maskad) ca 1min från slutet börjar reportaget om SD gripande. Är detta SD´s bil ?

https://www.svtplay.se/video/22815374/rapport/rapport-27-aug-22-45?start=auto&tab=2019
Citera
2019-08-28, 21:19
Medlem
Obs: Dessa tankar är sprugna ur information från tråden, kan inte minnas om källan var trovärdig även om jag vill minnas det som så.

Något jag tänkt på mycket är det som SD skall ha sagt att ”de kommer aldrig lyckas sätta dit någon för det här mordet” eller liknande (minns inte källan på detta, är det någon som kan hjälpa mig?).

Vem säger en sådan sak? Och vad innebär det om orden kommer ifrån den faktiska GM?
Citera
2019-08-28, 21:20
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
De ville väl se hur HD reagerade när SD anhölls. Avlyssning av en pressad människa.
Citera
2019-08-28, 21:20
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Puttenot skrev nyss om SDs besök hos JG tidigt på mordkvällen. När? Och vad hände?

Det missat jag den inlägg

Däremot har postaren Puttenot skrivit 3 mycket intressanta, och trovärdiga, inlägg:

”Men du varför befann sig SD hos JG den tidiga försommar kvällen?
Vet du vad han hade med sig på färden till JG?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

och

Ja jag vet att SD besökte JG på mordkvällen.
Med tanke på vad han skulle göra där så behöver man liksom n

och inte minst detta:

”Åklagaren blev berörd över vad du skriver och fantiserar om henne samtidigt som du förmår
@dalaan's kontakta dig för frågor.
Åklagaren skulle säga åt polisen läsa tråden
mer. Varför leker du om ett mord har du ingen skam i kroppen?”

Senast redigerad av T34Panzer 2019-08-28 kl. 21:53.
Citera
2019-08-28, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Det missat jag den inlägg

Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Tisdagen den 15 Maj år 2018, tog sig polisen in inom 👤HD's bostadsrätt och utförde en undersökning.

Onsdagen den 28 Augusti år 2019 gjorde på nytt en ny undersökning inom HD's bostadsrätt, flera föremål togs i beslag under dagen, samt där till en kriminalteknisk undersökning.

Till observandum, jag ställer mig själv följande fråga, var makarna Davidsson's äktenskaps-skillnad den 19 Februari år 2018 endast en täckmantel❔

Mvh/ @JokerⓂannen

Det låter ju vettigt att det skedde husrannsakan hos HD efter försvinnandet. Jag tror inte att ansökan om skilsmässa var en täckmantel. Men mordet kan ha varit kulmen på den kris den var en del i. Jag tror inte att båda parter visste att LW skulle dö, om de nu gick ut och slog henne tillsammans. Är det därför du tror att en av dem avvek snabbt efter överfallet?
Känns fortfarande oerhört märkligt att två icke-kriminella vuxna skulle begått ett sådant mord i samförstånd och inte berättat om det på 15månader. Men vi får förhoppningsvis reda på hur det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in