2019-08-28, 19:43
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Tror det var ett samarbete, mördarteam Davidsson.
Detta skrev man några dagar efter mordet.
Är HD anhållen för mord eller skyddande tro?
Någon person hade hört en kvinna och en man samtala utanför vid tidpunkten för mordet. Tror HD kan ha lurat ut LW ur huset.
Citera
2019-08-28, 19:45
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Journalisten Håk*n Slagbr*nd (a) har nu ett nytt spännande fall att gräva och följa. När han grävde i Johanna Möllers bravader råkade han ut för hot och någon försökte elda upp hans bil. Vi får hoppas att de misstänkta i detta fall inte har några ondskefulla vänner på utsidan som går från hot till handling.

Ja han verkar ju varit ute i verkligheten och rört på sig och bl.a intervjuat geocachefolk.
Det behövs journalister som inte bara ringer och kollar av med polis och åklagare.

”men i geocach-kretsar, där båda varit synnerligen aktiva, bekräftas att det är det forna paret som sitter anhållna. I februari 2018, tre månader innan mordet på Lena Wesström, lämnade paret in en gemensam begäran om skilsmässa till Örebro tingsrätt. I december förra året, efter en betänketid på sex månader, var skilsmässan ett faktum.
...

Skilsmässan till trots verkar det mordmisstänkta paret hittat tillbaka till varandra. Bland annat semestrade de i somras tillsammans. Paret fanns också på plats i Västerås när det nya Lögarängsbadet invigdes. Dessutom har de kontinuerligt ägnat sig åt geocaching tillsammans, vittnar flera personer VLT varit i kontakt med.”

https://www.vlt.se/logga-in/ex-vasterasarens-fore-detta-hustru-anhallen-misstankt-for-hjarstamordet

Skulle vara intressant om de kunde gräva mer i Stefans Västerås-förflutna.
Stefans bakgrund påminner lite om Vitön...
Citera
2019-08-28, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Han nekar ju i sten ännu enligt hans advokat. Men jo polisens tekniker tog med sig saker från hans hem. Man undrar ju vad, 15 månader har ändå fått. Kanske alla digitala saker som man ska leta spår i.

Han "nekar mord" men tänker att han inte blivit citerad "all inblandning i mordet"...
Citera
2019-08-28, 20:01
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Vittne till dramatiska gripandet: ”Vår granne gjorde motstånd, skrek och försökte komma undan”

Citat:
"Det höga skriket skar så högt genom det idylliska bostadsområdet att de gick och tittade till barnen: det ena lekte, det andra satt framför en skärm.
Istället kom skriket från deras granne – som greps misstänkt för mordet på trebarnsmamman Lena Wesström under onsdagen.
– Polisen satte på handklovar medan barnen tittade på, berättar en person som bor i närheten."

https://www.na.se/artikel/vittne-till-dramatiska-gripandet-var-granne-gjorde-motstand-skrek-och-forsokte-komma-undan

Artikeln läsbar till 20:51.
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2019-08-28 kl. 20:03.
Citera
2019-08-28, 20:05
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Han har en ganska grov identitetskris iom att han kallar sig yoda.
Möjligen finns det personer som bara skrattat åt honom i smyg när de vet sanningen om SD.
För varför fly? uppväxtstaden.. den hade väl allt han behövde ?
Vad exakt lockade honom till Örebro ?
Inte var det Hannah iallafall, känner mig ganska säker på det.
Vad skulle få en så fin kille att släppa allt han byggt upp med sina blå byxor i Västerås.
Till att komma till Örebro där Hannah är uppvuxen (Vivalla)

Precis! Vi har aldrig lyckats gräva fram mycket om SDs förflutna. Jag hoppas att VLTs journalist kanske luskar lite, denne har tillgång till register....
Senast redigerad av T34Panzer 2019-08-28 kl. 20:56.
Citera
2019-08-28, 20:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Han har en ganska grov identitetskris iom att han kallar sig yoda.
Möjligen finns det personer som bara skrattat åt honom i smyg när de vet sanningen om SD.
För varför fly? uppväxtstaden.. den hade väl allt han behövde ?
Vad exakt lockade honom till Örebro ?
Inte var det Hannah iallafall, känner mig ganska säker på det.
Vad skulle få en så fin kille att släppa allt han byggt upp med sina blå byxor i Västerås.
Till att komma till Örebro där Hannah är uppvuxen (Vivalla)

Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
https://www.na.se/artikel/vittne-till-dramatiska-gripandet-var-granne-gjorde-motstand-skrek-och-forsokte-komma-undan

Jesus, vad är detta? För medtagande till förhör? Vad ska man tro...?
Citera
2019-08-28, 20:08
Medlem
Citat:

"Det höga skriket skar så högt genom det idylliska bostadsområdet..".

Hm, beskrivningen känns igen. Vem skrek egentligen den där kvällen i maj förra året?
Citera
2019-08-28, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jesus, vad är detta? För medtagande till förhör? Vad ska man tro...?

Stark indikation på att hon är skyldig och nu fattade att det kanske är kört.
Ångest, panik etc.

Vet man att man är helt oskyldig följer man ju normalt med utan större motstånd.
Citera
2019-08-28, 20:13
Medlem
Citat:

Så hemskt! Fast hade jag bott där hade jag blivit orolig p.g.a. mordet först och främst. Jag tror att HD är inlurad i ngt av SD och att hon insåg att han svikit henne ännu en gång när polisen kom.
Den som skrev i tråden såg henne kanske senare när hon drabbats av apati???
Citera
2019-08-28, 20:14
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
"Det höga skriket skar så högt genom det idylliska bostadsområdet..".

Hm, beskrivningen känns igen. Vem skrek egentligen den där kvällen i maj förra året?

Jag är fortfarande säker på att det dessvärre var LW.

Den beskrivningen Dalaan gjort här, får det att låta som en person som verkligen mördas eller i alla fall attackeras med extremt grovt våld. De skriken kan varken du eller jag åstadkomma.

Inte ens i film lyckas de få med den totala skräck, extrem smärta och rädsla man hör i rösten på en människa som verkligen slås ihjäl. Att höra det får blodet att frysa till is i ådrorna. Man kan aldrig mer få bort det ur sitt huvud. Den effekten får inte ett hysteriskt skrik eller ett filmskrik.

Mvh
/FS
Citera
2019-08-28, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Stark indikation på att hon är skyldig och nu fattade att det kanske är kört.
Ångest, panik etc.

Vet man att man är helt oskyldig följer man ju normalt med utan större motstånd.

Kanske inte om man varit gift med en lögnare och manipulatör som SD.
(För nytillkomna så känner jag inte alls de inblandade men har hela tiden oroat mig för HDs säkerhet. Ärligt talat har mycket litet kommit fram om henne, så jag grundrar inte min känsla på fakta, utan bara på skiten som kommit fram om honom).
Citera
2019-08-28, 20:20
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
För att Åkl inte vill/kan avgöra exakt vem av paret D som gjort vad vid anhållandet skulle hon begå ett rättsövergrepp. Hur kan du få det till rättsövergrepp får du nog förklara.

Rubriceringen används inte sällan för att få befogenheter som ex , är LW försvann och rubriceringen människorov användes för att få tillgång till dom misstänktes bostäder. Märk väl INTE för att någon misstänktes för att kidnappat LW. Misstänkte du det var du nog ensam.
Att anhålla SD för människorov som gjordes initialt var enligt dig ett rättsövergrepp?

Du som är jurist kan väl förklara för oss skillnaden på vad utredare får göra och inte göra utredningsmässigt, gällande om det är misstanken medhjälp till mord som gäller, eller misstanken mord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in