2019-08-28, 21:29
Medlem
Durzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Heroinist och hora?
Den kombinationen talar väl för sig själv. En kraftigt beroende heroinist gör vad som helst för knarket. Klart att det inte upplevs som sp så fruktansvärt som alternativet-att vara utan knark.
Gud män är så naiva när det kommer till kvinnor och sex..

Jag talade med henne om det flera år efter hon blev fri från drogen. Känner henne personligen och har känt henne sen mellanstadieåldern. Så det är nog snarare du som är rätt naiv. Precis som vissa andra människor vilka tror på överdrifterna kring prostitution så tror du dig vara "realist" om detta. Men i själva verket är dett bristen på egen erfarenhet och ifrågasättande som ligger bakom den bild som du accepterat.

En bild som förmedlats till dig av feminister och propaganda genom media.
Citera
2019-08-28, 21:31
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Nej din förbannade idiot. Att en man lägger pengar på att få sex av en prostituerad är ingenting man avundas. Dina fantasier är makalösa.

Att kvinnan attraheras av status och resurser förklaras ju inom Parental Investment Theory, och på andra ställen. Det är ren biologi.

Citat:
If a male redirects his resources to another female it is a costly loss of time, energy and resources for her offspring.

https://en.wikipedia.org/wiki/Parental_investment

Givetvis blir det ett hot mot de gemensamma resurserna om mannen ägnar tid och pengar åt andra kvinnor.

Fakta alltså, inte fantasier.

Kolla här också om Female Intrasexual Competition:

Citat:
There are a number of competitive strategies that females may use in a bid to appear more attractive in comparison to other females. Whilst males may use direct forms of aggression during intrasexual competition[10][11] females typically compete for access to desired mates through the use of indirect aggression. Unlike direct aggression which involves delivering harm face to face,[12] indirect aggression describes acts that are done circuitously, where an individual aims to cause harm but attempts to appear as if they have no harmful intentions.[13] In the context of intrasexual competition, indirect aggression works to reduce the opportunities the rival may have in securing access to the desired mate to, therefore, increase one's chances of reproductive success.[14] These include behaviours such as shunning, social exclusion, getting others to dislike the individual, spreading rumours and criticizing the rival's appearance.

Citat:
Another form of competitor derogation that is instrumental in making rivals appear less desirable is slut-shaming. In slut-shaming, females criticize and derogate same-sex rivals for engaging in sexual behaviors that are deemed "unacceptable" by society's standards, as it violates social expectations and norms with regards to their gender role. For example, an act of sexual promiscuity demonstrated by a female is often considered non-conventional and inappropriate as such behaviors are not viewed as acts that constitute femininity.

https://en.wikipedia.org/wiki/Female_intrasexual_competition

Feminismen i ett nötskal!
Senast redigerad av WordWarrior 2019-08-28 kl. 21:36.
Citera
2019-08-28, 21:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Sexuell tillgänglighet mot förväntad sexuell exklusivitet ja. Det är förutsättningslös sexuell tillgänglighet som är bristvaran.
”Förutsättningslös sexuell tillgänglighet”, vad är det? Att man ligger med alla?
Citera
2019-08-28, 22:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durzon
Jag talade med henne om det flera år efter hon blev fri från drogen. Känner henne personligen och har känt henne sen mellanstadieåldern. Så det är nog snarare du som är rätt naiv. Precis som vissa andra människor vilka tror på överdrifterna kring prostitution så tror du dig vara "realist" om detta. Men i själva verket är dett bristen på egen erfarenhet och ifrågasättande som ligger bakom den bild som du accepterat.

En bild som förmedlats till dig av feminister och propaganda genom media.

Knappast. Heroin är heroin. Bara för att din vän nu inte tyckte illa om att ligga med främlingar kan du knappast översätta det till att majoriteten av heroinister skulle trivas med det.
Du är riktigt illa på det när du sätter dig på höga hästar över drogberoende, herpinidto, den värsta drog där är. Jag vet inte om du känner till det faktum att de som ska sluta får fysiska problem, det går inte att bara ignorera.
Om du tror att heroinister är vid sina sinnes fulla bruk och aktivt väljer att fortsätta droga och eventuellt hora, då är det du som inte bara är naiv, utan dessutom extremt okunnig. Kanske korkad också, det får låta vara osagt.
Citera
2019-08-28, 22:27
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Att kvinnan attraheras av status och resurser förklaras ju inom Parental Investment Theory, och på andra ställen. Det är ren biologi.

https://en.wikipedia.org/wiki/Parental_investment

Givetvis blir det ett hot mot de gemensamma resurserna om mannen ägnar tid och pengar åt andra kvinnor.

Fakta alltså, inte fantasier.

Kolla här också om Female Intrasexual Competition:

https://en.wikipedia.org/wiki/Female_intrasexual_competition

Feminismen i ett nötskal!

Jaja, någon har skrivit det, men då måste det ju vara så. Tänk om du med flera kunde använda hjärnan och tänka lite istället för att bara svälja vad ni läser med hull och hår. Kritiskt tänkande, vet du vad det är?

Vi har haft denna diskussion flera gånger redan och kommer aldrig enas eller se varandras åsikter med öppna ögon. Du drivs för starkt av ditt behov att fortsätta torska. Jag tycker egentligen mest att du är tragisk.
Citera
2019-08-28, 22:31
Medlem
Durzons avatar
Citat:
Knappast. Heroin är heroin. Bara för att din vän nu inte tyckte illa om att ligga med främlingar kan du knappast översätta det till att majoriteten av heroinister skulle trivas med det.
Du är riktigt illa på det när du sätter dig på höga hästar över drogberoende, herpinidto, den värsta drog där är. Jag vet inte om du känner till det faktum att de som ska sluta får fysiska problem, det går inte att bara ignorera.
Om du tror att heroinister är vid sina sinnes fulla bruk och aktivt väljer att fortsätta droga och eventuellt hora, då är det du som inte bara är naiv, utan dessutom extremt okunnig. Kanske korkad också, det får låta vara osagt.

Jag känner och har träffat flera stycken som hållt på med det så jag vet nog lite mer än du tror. OCh jag översätter inte det till att alla heronister tycker om prostitution. Men att det finns kvinnor inom drogmissbruket som inte är så illa berörda av att hora som du vill få det att framstå, det är något som motsäger din världsbild. Du skrev själv att folk bara prostituera sig pga missbruk eller ekonomiska behov. Ska vi tolka ekonomiska behov mer som ekonomisk desperation?! Är det vad du menar? För allt det där stämmer inte. Klart folk vill tjäna pengar, vem vill inte det? Det vill kanske inte dom shoppande vänsteretjejerna som glider runt på södermalm i sthlm?

Saken är att alla som prostituerar sig är inte alltid så "tvingade" till det som du vill ha det till. Och det är inte alla som hatar det dom gör. Vissa trivs även med det. Och det är inte alltid en så liten del som många tror.
Citera
2019-08-28, 22:42
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durzon
Jag känner och har träffat flera stycken som hållt på med det så jag vet nog lite mer än du tror. OCh jag översätter inte det till att alla heronister tycker om prostitution. Men att det finns kvinnor inom drogmissbruket som inte är så illa berörda av att hora som du vill få det att framstå, det är något som motsäger din världsbild. Du skrev själv att folk bara prostituera sig pga missbruk eller ekonomiska behov. Ska vi tolka ekonomiska behov mer som ekonomisk desperation?! Är det vad du menar? För allt det där stämmer inte. Klart folk vill tjäna pengar, vem vill inte det? Det vill kanske inte dom shoppande vänsteretjejerna som glider runt på södermalm i sthlm?

Saken är att alla som prostituerar sig är inte alltid så "tvingade" till det som du vill ha det till. Och det är inte alla som hatar det dom gör. Vissa trivs även med det. Och det är inte alltid en så liten del som många tror.

Nä visst det kan man alltid spekulera i och givetvis inbillar sig sexköpare att kvinnan vill, alldeles oavsett om hon är hög som ett hus på droger eller inte. Hon vill! Garanterat.

Vad man sedan kan ifrågasätta här är mannen återigen. Vad är det för avskum till man som köper sex av en heroinist? Om han nu bryr sig så mycket och tycker synd om henne och vill stödja, då kan han ju skänka pengarna isåfall. Att tycka att "ah ja här har vi en heroinberoende person, hon behöver pengar till droger, jag passar på att utnyttja situationen och få en avsugning eller ett knull".
Nä fy fan, lägsta av dem lägsta. Jag föraktar människor som utnyttjar svagare för egen vinning. Det är så satans vidrigt.
Citera
2019-08-28, 23:06
Medlem
Citat:
Nä visst det kan man alltid spekulera i och givetvis inbillar sig sexköpare att kvinnan vill, alldeles oavsett om hon är hög som ett hus på droger eller inte. Hon vill! Garanterat.

Vad man sedan kan ifrågasätta här är mannen återigen. Vad är det för avskum till man som köper sex av en heroinist? Om han nu bryr sig så mycket och tycker synd om henne och vill stödja, då kan han ju skänka pengarna isåfall. Att tycka att "ah ja här har vi en heroinberoende person, hon behöver pengar till droger, jag passar på att utnyttja situationen och få en avsugning eller ett knull".
Nä fy fan, lägsta av dem lägsta. Jag föraktar människor som utnyttjar svagare för egen vinning. Det är så satans vidrigt.

Hur många sexköpare tror du vill köpa sex av heroinister? De flesta sexköpare föredrar givetvis icke-heroinister eftersom heroinister är förknippade med sjukdom och ser risiga ut.
Citera
2019-08-28, 23:54
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Fast den håller bara om man ser det som en förlust och ifall man känner sig utkonkurrerad.
Jag tänker som så att om män föredrar prostituerade framför parbildning så får det vara så. Dock är det inte någon konkurrensfråga, för en normalt funtad kvinna skulle inte vilja ha en runttorskande man.
Så nej tesen håller inte.

Om den traditionella relationen är ett medel med vilken (vissa) kvinnor kan kontrollera män, och detta var tesens premiss, så är det en förlust för (vissa) kvinnor om män i allmänhet överger den traditionella relationen.

(Man kan på goda grunder tänka sig att den reaktion vi pratar om här sker undermedvetet.)
Citera
2019-08-29, 00:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bliik
Hur många sexköpare tror du vill köpa sex av heroinister? De flesta sexköpare föredrar givetvis icke-heroinister eftersom heroinister är förknippade med sjukdom och ser risiga ut.

Nu var det inte riktigt hur många frågan handlade om. Sedan vet jag inte med ordet "föredrar" här. Är den enda tillgängliga prostituerade en heroinist så bör man avstå helt från köpet.
Citera
2019-08-29, 00:26
Medlem
Citat:
Nu var det inte riktigt hur många frågan handlade om. Sedan vet jag inte med ordet "föredrar" här. Är den enda tillgängliga prostituerade en heroinist så bör man avstå helt från köpet.

De flesta köpare hade givetvis avstått.
Citera
2019-08-29, 06:49
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bliik
De flesta köpare hade givetvis avstått.

Frågan återkommer dock. Är det inte bättre att förbjuda både köp och sälj av sexuella tjänster då?
Ibland får ju vissa människors önskemål stå tillbaka för att få en bättre utveckling i samhället på sikt. Tänker vi hela tiden "lite svinn får man räkna med" och fortsätter att legalisera av den anledningen så skulle vi kunna legalisera droger också.
Ska vi legalisera prostitution så ska droger också legaliseras i samma veva tänker jag. Inte för att "rätt ska vara rätt" utan för att vi måste ge de drogberoende människor en chans att få sina droger utan att prostitution ska vara enda utvägen.

Så då blir frågan, vill vi ha ett samhälle som stöttar droger och prostitution, eller vill vi försöka att skapa ett samhälle där det inte ses som en normal att sysselsätta sig med sådant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in