2019-08-28, 18:49
Medlem
Jag känner familjen ytligt och barnen har klarat vardagen mycket väl. Barnen pratar aldrig om händelsen i sociala sammanhang och de framstår som helt alldagliga. Nästan så jag tror att de inte känner till omständigheterna. De befinner sig i en mycket känslig ålder. Det här är total tragedi. Så många offer.
Senast redigerad av verkligheten123 2019-08-28 kl. 18:53.
Citera
2019-08-28, 18:54
Medlem
Eller så anhåller dom HD för att få SD att tala med tanke på barnen?
Citera
2019-08-28, 19:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jag har också svårt att tro att hon är inblandad! Håller med ang SD:s personlighet. Har hon varit tvingad till något och kanske tom vara delaktig i mordet? Eller har SD nu anklagat HD för mordet? Det blir bara värre och värre och konstigare än man trodde var möjligt. Endast för deras barns skull hoppas jag hon är oskyldig.

Jag hoppas att hon är oskyldig för barnens skull främst.
Om hon också är skyldig blir barnen av med båda sina föräldrar, allt de har trott och litat på. Sina hem. Allt. Fy fasiken så hemskt!

Men jag hoppas för allas skull, även vår skull att det inte har gått till på ett så hemskt sätt.
Man vill ju ändå begripa världen...
Citera
2019-08-28, 19:03
Medlem
Är det någon som vet var bilden som publicerades i Nerikes Allehanda är tagen?
Citera
2019-08-28, 19:04
Medlem
jag följde det här i början, men sen spåra det ur.

så kan någon uppdatera mig vilka som blev gripna?
Citera
2019-08-28, 19:06
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salle3000
jag följde det här i början, men sen spåra det ur.

så kan någon uppdatera mig vilka som blev gripna?

SD och HD.
Citera
2019-08-28, 19:07
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vgvs
Nämn något...

Finns hur många tragiska fall som helst. Men t ex trippelmordet i Härnösand 2010 där en mammas äldsta son knivmördade sina två yngre syskon samt yxmördade syskonens pappa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Trippelmordet_i_H%C3%A4rn%C3%B6sand

Ett väldigt tragiskt mord i Örebro är det som skedde 2005: Mamman dränks i badkaret och hennes dotter tvingas bevittna hela mammans utdragna dödskamp. Sedan våldtar mördaren dottern under flera timmar: (FB) Mord och våldtäkt i örebro 2005
Citera
2019-08-28, 19:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Rent schematiskt sett så framstår HD som nån som svepts med polisiärt av omständigheterna och alltså kopplingen till förre maken. Att hon skulle vara ensam GM är väl teoretiskt tänkbart, men att hon skulle vara delaktig på jämbördig nivå med SD är orimligt och närmast omöjligt. Allt man kan föreställa sig ligger i aggressionen mot BO kommer från en ensam GM, som är ensam med BO vid tillfället. Det är relationen som de två haft sinsemellan som är måttet på det våld som utövas. Skulle jag säga. Våldet är också på ett plan den starkares våld mot en svagare, och vi känner inte HD som starkare än LW i annat än möjligen husliga dygder. Sen är avrättningen vid planket inget dåd som två vuxna människor tänker ut tillsammans.

Petar man i saker så så förefaller ett gemensamt dåd otänkbart. Sen finns det extremt rubbade typer, men jag ser inte att det räcker om jag skulle tippa.

HD framstår mer som den som måste stå ut med att hålla god min vadhelst SD hittar på. Skulle jag gissa så slipper HD ut lika kvickt som SD blir sittande länge...

Exakt min tanke.
Nu har visserligen min finfina magkänsla svikit mig flera gånger, men det är så jag också känner (djupare ner i min mage).
Citera
2019-08-28, 19:09
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Är det någon som vet var bilden som publicerades i Nerikes Allehanda är tagen?

Färdemansgatan
Citera
2019-08-28, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verkligheten123
Jag känner familjen ytligt och barnen har klarat vardagen mycket väl. Barnen pratar aldrig om händelsen i sociala sammanhang och de framstår som helt alldagliga. Nästan så jag tror att de inte känner till omständigheterna. De befinner sig i en mycket känslig ålder. Det här är total tragedi. Så många offer.
Är det barnen W du talar om? Skönt att de verkar klara vardagen. Det kan förstås röra sig mycket under ytan ändå. Men det tyder ändå på att de har ett skapligt stöd och det är gott.
Citera
2019-08-28, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Färdemansgatan

Var på Färdemansgatan? Jag hittar inte motsvarande vägkorsning på Google maps.
Citera
2019-08-28, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av verkligheten123

Tack, hoppas de gäller alla berörda barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in