2019-08-28, 18:23
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Du har gjort ett hästjobb! Likadå GilGrissoms outtröttliga geospani gar. Vem vet vi har kanske hjälpt farbror blå lite på traven? De har säkert haft lite span på tråden, med tanke på LWs bekanta som skrivit här och turbulensen och hoten här...det har kanske kommit fram ett och annat som de haft nytta av, vem vet...

Tack.
Jag tror nog att tråden kan ha ställt till det för SD i hans efterkonstruktioner...
Citera
2019-08-28, 18:24
Medlem
Ex-hustrun HD anhållen: https://www.vlt.se/artikel/ex-vasterasarens-fore-detta-hustru-anhallen-misstankt-for-hjarstamordet
Citera
2019-08-28, 18:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Alltså, jag tror verkligen inte att de tänkte. Tror att det bara blev. Men det kan vara ett långt uppbyggt hat, som de båda pumpat upp. Det finns verkligen andra lösningar på problemet än att döda. Om man tänker efter.
Men stämmer polisens misstankar nu, blir barnen D av med båda föräldrarna en lång tid framöver. Och LWs har redan förlorat sin mor för alltid. Helt i onödan.

Alltså, med den mordplatsen kan de ju inte tänkt.
Men hur var det nu med irritationen över Norgeresan...

Nä jag får inte ihop det i någon ände.
SD och anmälningar, upptrappningar av hot/kränkningar/stalking/filmning.
SD betett sig illa mot HD i åratal.

Och nu har de gemensamt mördat LW.

Jag misstänker ändå att det är SD som på något sätt lurat dom båda...
Mitt motstånd till HDs "frivilliga" deltagande och mördande är starkt.

För skulle det varit planerat, då skulle mordet skett någon helt annanstans.
Det kan inte ha slagit snett i bägges huvud samtidigt?
Väl?

Är det ändå som JM säger, att den ena lämnade...
Citera
2019-08-28, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Den berättelsen fick inte jag av min
källa därutav min fråga Ok?
Aha, då förstår jag.
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Är i stort benägen att hålla med dig. HD kommer snacka vid första förhör. Hon får säkert sitta och grubbla nåt dygn så hon är mör vid första förhör.

Sen som tillägg: är de två om saken så har de inget tillräckligt motiv för ett så aggressivt och okontrollerat mord. De har de varandra och barnen, som är viktigare.

Det är det faktum att GM riskerar att inte ha sina egna barn som i botten är utlösande, skulle jag gissa, alltså i nån mening förlora auktoritet eller ställning eller vårdnad eller boende (man kopplar det gärna då till polisanmälningar eller annat som kan förstöra SD:s planer; det kan förstås handla om redan urholkad självkänsla som bidrar till förlorad besinning pga ngn oförrätt eldyl). Det är på den nivån. Och inget talar för att HD skulle behöva vara rädd att förlora sina båda döttrar till SD och LW och därför mördat den senare. Man skulle kunna spinna vidare på det men jag tror det är begripligt.

Då återstår bara en pjäs på brädet...
Senast redigerad av Lonnrot 2019-08-28 kl. 18:31.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Okej! Men du kan ju ha rätt i att det var digitala spår de hittade även om det inte är bekräftat.

Tänker att också polisen måste varit lite fundersamma om hur detta oar efter skilsmässan och LWs död verkar både lyckliga och företar ett stort antal resor tillsammans utomlands. Kan dom möjligen slumpmässigt gjort mer grundläggande spaning på vissa? Ingen aning, bara spekulation.
Citera
2019-08-28, 18:28
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Var inte bruna beslagskuvert (från HD) den exakta formuleringen ?

"Under onsdagen har polisen även fortsatt med sina undersökningar i den misstänkte 45-åringens bostad. Poliser har synts lämna bostaden med bruna beslagskuvert.”

Det är väl SD som menas i citatet ovan?
Citera
2019-08-28, 18:29
Medlem
Citat:
Var inte bruna beslagskuvert (från HD) den exakta formuleringen ?

"Under onsdagen har polisen även fortsatt med sina undersökningar i den misstänkte 45-åringens bostad. Poliser har synts lämna bostaden med bruna beslagskuvert.”

Spela roll, kuvert eller påse, dom gjorde beslag.
Senast redigerad av Remark 2019-08-28 kl. 18:33.
Citera
2019-08-28, 18:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Nej jag vet inte mer än att gripandet av Hanna gick lugnt till.

Jag och Sherlock tackar alla som kämpat för LW i denna tråd, och stort tack till er som delat med er av kunskap, ni vet själva vilka ni är. Sträck på er, Lena får nu upprättelse.

Ni har kämpat bra i stormen!
Nu hoppas vi på att det håller hela vägen, från anhållande till häktning, åtal och dom.

Livstid!!!
Citera
2019-08-28, 18:32
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det är väl SD som menas i citatet ovan?
Så vad det kanske. Länken var låst. Gick från att det gällde ons.. Ny bad.
Citera
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nollan-Kollan
Ex-hustrun HD anhållen: https://www.vlt.se/artikel/ex-vasterasarens-fore-detta-hustru-anhallen-misstankt-for-hjarstamordet

Journalisten Håk*n Slagbr*nd (a) har nu ett nytt spännande fall att gräva och följa. När han grävde i Johanna Möllers bravader råkade han ut för hot och någon försökte elda upp hans bil. Vi får hoppas att de misstänkta i detta fall inte har några ondskefulla vänner på utsidan som går från hot till handling.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Du som har varit med så länge, har du någonsin varit med om något liknande?
Det här är ju helt bisarrt.

Det har varit vissa trådar som engagerat mig väldigt mycket

Men i Marinafallet, (Spekerödsfallet) också tog lång tid att lösa var det också märkliga turer. Två frikännanden och till slut en resning till GM nackdel, vilket bara det var snudd på unikt. Där var ju hennes mördare och sambo Fredrik inne i tråden på fb och skrev och hade dessutom sin hejaklack. Och fb-medlemmar som hade irl-kontakt med mördaren. Det var dessutom även där en massa hot och otrevligheter. Det är det närmaste denna tråd jag kan komma på.

Marinatråden: (FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

Jag brukar ibland titta på polisintervjun på Youtube där mördar-Fredrik åker dit, på ett raderat sms och gotta mej rejält ;-) och glädjas åt att Marina Johansson till slut fick upprättelse!

Renomenderas: 🍻
https://m.youtube.com/watch?v=DE8Zbt4XCPU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in