2019-08-28, 18:06
Medlem
Lonnrots avatar
Rent schematiskt sett så framstår HD som nån som svepts med polisiärt av omständigheterna och alltså kopplingen till förre maken. Att hon skulle vara ensam GM är väl teoretiskt tänkbart, men att hon skulle vara delaktig på jämbördig nivå med SD är orimligt och närmast omöjligt. Allt man kan föreställa sig ligger i aggressionen mot BO kommer från en ensam GM, som är ensam med BO vid tillfället. Det är relationen som de två haft sinsemellan som är måttet på det våld som utövas. Skulle jag säga. Våldet är också på ett plan den starkares våld mot en svagare, och vi känner inte HD som starkare än LW i annat än möjligen husliga dygder. Sen är avrättningen vid planket inget dåd som två vuxna människor tänker ut tillsammans.

Petar man i saker så så förefaller ett gemensamt dåd otänkbart. Sen finns det extremt rubbade typer, men jag ser inte att det räcker om jag skulle tippa.

HD framstår mer som den som måste stå ut med att hålla god min vadhelst SD hittar på. Skulle jag gissa så slipper HD ut lika kvickt som SD blir sittande länge...
Senast redigerad av Lonnrot 2019-08-28 kl. 18:42.
Citera
2019-08-28, 18:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag får ont i magen av att tänka på alla barn... hoppas att inte HD:s föräldrar är inblandade också!

De som verkar ha hållit SD om ryggen.
Kanske de vetat något?
Nu vågar jag inte säga nä till något mer...
Citera
2019-08-28, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Lugn nu, i princip alla mordfall är jävligt tragiska, går inte att jämföra mordfall med varandra.

Nämn något...
Citera
2019-08-28, 18:09
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Äntligen kom dagarna då det blev dags att plocka in de huvudmisstänkta i mordmysteriet. Kartläggningar och tekniska bevis kommer att få de misstänkta att minnas vad som hände med Lena runt kl 23.30 den 14 maj -18?

Kommer båda neka i sten, eller? Hemsk historia som överträffar dikten och fortsättning följer. Mina tankar går till de stackars döttrarna.

Blir nästa steg att anhålla en tredje person?

Ny länk till sammanfattning för anonym nedladdning:
www.filedropper.com/mysteriet

Du har gjort ett hästjobb! Likaså GilGrissoms outtröttliga geospaningar. Vem vet vi har kanske hjälpt farbror blå lite på traven? De har säkert haft lite span på tråden, med tanke på LWs bekanta som skrivit här och turbulensen och hoten här...det har kanske kommit fram ett och annat som de haft nytta av, vem vet...
Senast redigerad av T34Panzer 2019-08-28 kl. 18:40.
Citera
2019-08-28, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vi är många som har reagerat på att de
tycks strunta i barnen och bara vara ute
i skogen och leta burkar medan morfar
och mormor tagit hand om barnen.
Vilken ålder är det på barnen och hur många har de ?
Citera
2019-08-28, 18:11
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inte helt osannolikt att det sammanhänger med digital information som hittades vid gårdagens husundersökning hos SD.

Finns det källa på det? Har missat att det framkommit vad de hittade vid husrannsakan?
Citera
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junglunsen
Min teori: Hanna stämmer möte med Lena bakom planket. Hanna har med sig ett basebollträ och klappar till Lena så hon tuppar av. Hanna ringer till Stefan och säger att hon tror att Lena är död. Stefan kommer dit och gör slut på Lena.
Telefonkontakterna mellan Hanna - Lena och mellan Hanna – Stefan finns säkert i bevis.
Hanna blir dömd för misshandel och medverkan till mord. Stefan blir dömd för mord.
Bara en spekulation från mig.
Tror inte alls på det !
Det är inte Hanna som visat sig inte kunna kontrollera sin aggressivitet , nu har vi redan en person med såna problem ...
Tycker du komplicerar till det med en annan mördare ...
Att hon tagits är nog för att hon kan ha skyddat honom eller undanhållit bevis eller för att hon kan veta något ...
Citera
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Rent schematiskt sett så framstår HD som nån som svepts med polisiärt av omständigheterna och alltså kopplingen till förre maken. Att hon skulle vara ensam GM är väl teoretiskt tänkbart, men att hon skulle vara delaktig på jämbördig nivå med SD är orimligt och närmast omöjligt. Allt man kan föreställa sig ligger i aggressionen mot BO kommer från en ensam GM, som är ensam med BO vid tillfället. Det är relationen som de två haft sinsemellan som är måttet på det våld som utövas. Skulle jag säga. Våldet är också på ett plan den starkares våld mot en svagare, och vi känner inte HD som starkare än LW i annat än möjligen husliga och dygder. Sen är avrättningen vid planket inget dåd som två vuxna människor tänker ut tillsammans.

Petar man i saker så så förefaller ett gemensamt dåd otänkbart. Sen finns det extremt rubbade typer, men jag ser inte att det räcker om jag skulle tippa.

HD framstår mer som den som måste stå ut med att hålla god min vadhelst SD hittar på. Skulle jag gissa så slipper HD ut lika kvickt som SD blir sittande länge...
Är i stort benägen att hålla med dig. HD kommer snacka vid första förhör. Hon får säkert sitta och grubbla nåt dygn så hon är mör vid första förhör.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-28 kl. 18:16.
Citera
2019-08-28, 18:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja det är sannerligen en bisarr historia där verklighten faktiskt överträffar dikten!

Lägg därtill spekulationer och faktagrävande på ett internetforum där deltagare påstås vara identifierade och även hotats livet...

Du som har varit med så länge, har du någonsin varit med om något liknande?
Det här är ju helt bisarrt.
Citera
2019-08-28, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Finns det källa på det? Har missat att det framkommit vad de hittade vid husrannsakan?

Nej, dom bar ut ett antal bruna påsar det är informationen från media. Mer info har ej lämnats ut. Spekulation borde jag skrivit. Helt rätt.
Citera
2019-08-28, 18:18
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Nej, dom bar ut ett antal bruna påsar det är informationen från media. Mer info har ej lämnats ut. Spekulation borde jag skrivit. Helt rätt.

Okej! Men du kan ju ha rätt i att det var digitala spår de hittade även om det inte är bekräftat.
Citera
2019-08-28, 18:19
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Var inte bruna beslagskuvert (från HD) den exakta formuleringen ?

"Under onsdagen har polisen även fortsatt med sina undersökningar i den misstänkte 45-åringens bostad. Poliser har synts lämna bostaden med bruna beslagskuvert.”
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-28 kl. 18:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in