2019-08-28, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja.
Jag tycker mig se en sådan typ av personlighet.
Och jag litar på MV omdöme när han påstod att man kunde jmf mgm med Johanna Möller eller Knutbypastorn.

Kan hända att han tvingat HD till att göra något som att gömma ett mordvapen eller liknande. Om de inte gjort husrannsakan tidigare kanske det legat något där hela tiden? Eller så har han platerat något där efteråt?

Nu snurrar det i mitt huvud. Jag har helt enkelt svårt att tro att hon varit med frivilligt.
Men i den här tråden är fler konstigheter än jag sett någon gång tidigare eller hört talas om i Sverige.

Ja, man får väl sitta lugnt i båten och avvakta åtalet. Samt begrubda reaktioner från omvärlden. En rejäl omskakning kanske kan leda till att ev låsta positioner börjar släppa sitt grepp. Till nytta för utredningen.
Citera
2019-08-28, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Motivet kan vara en del i en mordutredning. Men det betyder inte att det måste det heller.
Bevis, eller en robust indiciekedja är nödvändig för att visa vem som är den skyldiga.
Och det som i dina ögon verkar vara det största motivet, kan vara ett annat för någon annan,

Inte alla, tvärtom, är beredda att döda för att de har blivit bedragna. med tanke på hur många som blir bedragna varje år, borde statistiken vara låg för mord av det skälet.

Däremot finns det många kvinnor som mördas av män varje år. Av de som föregåtts av det som vi sett LW varit utsatt för av mgm, anmälningar om misshandel, ofredanden, hot och det numera i tråden bevingade orden av 18carat "det finns mer", tillbakatagna anmälningar, stalking är typiska riskfaktorer som vi ser vid mord i nära relationer. Om man skulle ta fram denna statistik är det extremt mycket vanligare att du blir mördad i den situationen.

Fast jag skrev inte alla...jag skrev att hat och hämd inte är något ovanligt motiv till mord.

Absolut, det är vanligast är att män mördar när det är relationsrelsterat och handlar om två personer och inte fler inblandade?
Men i triangeldraman är det väl ändå olika, just beroende på om det är mannen eller kvinnan som blivit bedragen?

Jag bryr mig inte om det är en av dom
eller båda två, jag bryr mig inte om dom ett enda dugg faktiskt, mer än att den som är skyldig ska bli dömd för sin gärning för att LW ska få upprättelse.

De jag tycker synd om är fem barn som straffats för dessa självupptagna människor som inte kunnat hindra varann från detta absurda mord, jag mår illa när jag tänker på HD och hennes tunnelseende av hat som
lett till mord.

Tänk va mord det skulle bli om alla bedragna skulle välja att göra såhär?
Spärra in dom, och släng nyckeln, de ska inte ha någon relation med någon alls, de är farliga ju!
Citera
2019-08-28, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Nej jag vet inte mer än att gripandet av Hanna gick lugnt till.

Jag och Sherlock tackar alla som kämpat för LW i denna tråd, och stort tack till er som delat med er av kunskap, ni vet själva vilka ni är. Sträck på er, Lena får nu upprättelse.

När SD anhölls hade jag funderingar på att skriva ett skämtsamt inlägg om hur man kan geocacha i ett fängelse. Men det ger jag fan i eftersom detta är det genom tiderna mest tragiska mordfallet i Sverige.
Citera
2019-08-28, 17:58
Medlem
Honan6s avatar
Äntligen kom dagarna då det blev dags att plocka in de huvudmisstänkta i mordmysteriet. Kartläggningar och tekniska bevis kommer att få de misstänkta att minnas vad som hände med Lena runt kl 23.30 den 14 maj -18?

Kommer båda neka i sten, eller? Hemsk historia som överträffar dikten och fortsättning följer. Mina tankar går till de stackars döttrarna.

Blir nästa steg att anhålla en tredje person?

Ny länk till sammanfattning för anonym nedladdning:
www.filedropper.com/mysteriet
Senast redigerad av Honan6 2019-08-28 kl. 18:02.
Citera
2019-08-28, 17:59
Medlem
flixa81s avatar
Funderar på varför det dröjt ända tills nu innan HD blev inplockad? Hon borde ju varit synad i sömmarna redan från början med tanke på LW:s och SD:s relation.
Citera
2019-08-28, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Kan det vara pga att outa sig?

Såklart Medimera 😉
Citera
2019-08-28, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junglunsen
Min teori: Hanna stämmer möte med Lena bakom planket. Hanna har med sig ett basebollträ och klappar till Lena så hon tuppar av. Hanna ringer till Stefan och säger att hon tror att Lena är död. Stefan kommer dit och gör slut på Lena.
Telefonkontakterna mellan Hanna - Lena och mellan Hanna – Stefan finns säkert i bevis.
Hanna blir dömd för misshandel och medverkan till mord. Stefan blir dömd för mord.
Bara en spekulation från mig.
Fast det finns en risk att de bara skyller på den andra. Som i Lindomefallet.
Citera
2019-08-28, 18:03
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteHolmes
Nej jag vet inte mer än att gripandet av Hanna gick lugnt till.

Jag och Sherlock tackar alla som kämpat för LW i denna tråd, och stort tack till er som delat med er av kunskap, ni vet själva vilka ni är. Sträck på er, Lena får nu upprättelse.

Underbart! Hälsa Sherlock, som vet att han i alla fall alltid haft mitt och vissa andra personers stöd från dag ett och att vi alltid trott att det han har sagt har stämt.

De som kränkt LW, polisen, åklagaren och oss andra om och om igen, de borde skämmas! Och så även de som som tyckt att Springare var helt fel på det, då han inriktade sig på MGM direkt.

Nu hoppas vi att åklagare och polis ror detta hela vägen in i hamn. Och att om det finns fler fula fiskar inblandade, så hoppas vi att även dessa åker in snarast.
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2019-08-28 kl. 18:21.
Citera
2019-08-28, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Funderar på varför det dröjt ända tills nu innan HD blev inplockad? Hon borde ju varit synad i sömmarna redan från början med tanke på LW:s och SD:s relation.

Inte helt osannolikt att det sammanhänger med digital information som hittades vid gårdagens husundersökning hos SD.
Citera
2019-08-28, 18:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag har tidigare inte heller trott att HD varit inblandad. Det har ändrats med tiden och jag är inte alls lika säker längre. Jag vet att utredningen har ”tittat närmare” på HD än vad jag först förstod...
Oavsett så hoppas jag att den eller de som är skyldiga till mordet på Lena åtalas och döms. Det är det minsta hon och hennes familj förtjänar!

Då har det kanske ändå tolkats rätt av vissa i tråden, det som man tyckte nästan kunde vara en felsägning till pressen; att man arbetade för att binda gärningsmannen eller gärningspersonerna (minns inte ordvalet).

När du berättar att huvudet var helt sönderslaget, då kan man inte tänka annat än att det inte var en olyckshändelse. Det var inte något som man inte kunde avbryta, hon skrek i flera minuter. Det är GROTESKT att EN människa kan göra något sådant.
Men TVÅ?

Så då är det inte bara husrannsakan som är skälet till att de anhållit henne? De har alltså tittat på henne länge?
Citera
2019-08-28, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallans
Husrannsakan genomförd i HD bostad under förmiddagen.
Var är HD bosatt ?
Citera
2019-08-28, 18:05
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vgvs
När SD anhölls hade jag funderingar på att skriva ett skämtsamt inlägg om hur man kan geocacha i ett fängelse. Men det ger jag fan i eftersom detta är det genom tiderna mest tragiska mordfallet i Sverige.

Lugn nu, i princip alla mordfall är jävligt tragiska, går inte att jämföra mordfall med varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in