Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Motivet kan vara en del i en mordutredning. Men det betyder inte att det måste det heller.
Bevis, eller en robust indiciekedja är nödvändig för att visa vem som är den skyldiga.
Och det som i dina ögon verkar vara det största motivet, kan vara ett annat för någon annan,
Inte alla, tvärtom, är beredda att döda för att de har blivit bedragna. med tanke på hur många som blir bedragna varje år, borde statistiken vara låg för mord av det skälet.
Däremot finns det många kvinnor som mördas av män varje år. Av de som föregåtts av det som vi sett LW varit utsatt för av mgm, anmälningar om misshandel, ofredanden, hot och det numera i tråden bevingade orden av 18carat "det finns mer", tillbakatagna anmälningar, stalking är typiska riskfaktorer som vi ser vid mord i nära relationer. Om man skulle ta fram denna statistik är det extremt mycket vanligare att du blir mördad i den situationen.
Fast jag skrev inte alla...jag skrev att hat och hämd inte är något ovanligt motiv till mord.
Absolut, det är vanligast är att män mördar när det är relationsrelsterat och handlar om två personer och inte fler inblandade?
Men i triangeldraman är det väl ändå olika, just beroende på om det är mannen eller kvinnan som blivit bedragen?
Jag bryr mig inte om det är en av dom
eller båda två, jag bryr mig inte om dom ett enda dugg faktiskt, mer än att den som är skyldig ska bli dömd för sin gärning för att LW ska få upprättelse.
De jag tycker synd om är fem barn som straffats för dessa självupptagna människor som inte kunnat hindra varann från detta absurda mord, jag mår illa när jag tänker på HD och hennes tunnelseende av hat som
lett till mord.
Tänk va mord det skulle bli om alla bedragna skulle välja att göra såhär?
Spärra in dom, och släng nyckeln, de ska inte ha någon relation med någon alls, de är farliga ju!