2019-08-28, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otagetalias
Ibland läser jag Bellas engelska blogg bara som underhållning. Grammatik är underbar!

"I’ve always gone up and down in weight over the years, which is why my wardrobe has mixed sizes and ahead of gala events we need to take different measurements."

Hon har lite att öva på
Citera
2019-08-28, 13:21
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Haha, så om man inte tror på att fria fantasier om att Bella är förbjuden att umgås med sina barn utan att hennes sminkös eller kock är med så är man planterad av Bella? Låter som en rimlig slutsats.
Jag har aldrig påstått att du skulle vara "planterad av Bella".
Om det är någon som ägnar sig åt fria fantasier och ogrundade anklagelser är det du.
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Instämmer! Vet inte vad deras mål är
men tydligen har dom inte läst vad BB
själv skrivit under åren.
Det märkliga är deras aggressivitet mot oss andra, spm om de kände sig personligt träffade. Så vitt jag vet försvarar de tex inte Greta Thunberg i hennes skvallertråd. Eller någon annan för den delen.

Citat:
Ibland läser jag Bellas engelska blogg bara som underhållning. Grammatik är underbar!

"I’ve always gone up and down in weight over the years, which is why my wardrobe has mixed sizes and ahead of gala events we need to take different measurements."
Riktigt uselt Varför låter hon inte någon som har engelska som modersmål skriva? Problemet vore ju lätt fixat.
Senast redigerad av DoraF 2019-08-28 kl. 13:29.
Citera
2019-08-28, 13:29
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Hon har lite att öva på

"Gained and lost weight" skulle hon skrivit, nästa gång kommer hon skriva det efter att ha läst det här i tråden!

Frågan är hur stora möjligheter man har att nå framgång i USA med så taffliga kunskaper i engelska?

Att en blondin bryter lite på svenska anses attraktivt och gulligt och är inget egentligt hinder men att ha svårigheter med ordval och grammatik är big no no!
Citera
2019-08-28, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
"Gained and lost weight" skulle hon skrivit, nästa gång kommer hon skriva det efter att ha läst det här i tråden!

Frågan är hur stora möjligheter man har att nå framgång i USA med så taffliga kunskaper i engelska?

Att en blondin bryter lite på svenska anses attraktivt och gulligt och är inget egentligt hinder men att ha svårigheter med ordval och grammatik är big no no!

Tror det är helt ok i tal om hon är dålig på engelska, det lider hon inte av. Men när hennes blogg är dåligt skriven så skadar det desto mer. Det går ju så lätt att undvika.

Kan det vara så att hon skriver om vikten för att foliehattarna här inne säger att hon är gravid?
Citera
2019-08-28, 14:03
Medlem
Citat:
Svaret du söker hittar du långt bak
i tråden Orkar inte leta

Jag har redan fått en länk. Min poäng var att podavsnittet hette ”Rytmen”, men någon menade att jag skulle lyssna på avsnittet som bar hennes namn.
Citera
2019-08-28, 14:05
Medlem
Citat:
Instämmer! Vet inte vad deras mål är
men tydligen har dom inte läst vad BB
själv skrivit under åren.

Att påpeka att folk inte fattar hur banker eller det sociala fungerar har inget att göra med att ”försvara Bella”. Det är för att höja skvallerkvaliteten här, när folk baserar sina teorier på totala missuppfattningar om hur världen funkar blir ju resultatet rätt meningslöst.
Citera
2019-08-28, 14:56
Medlem
junks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag har aldrig påstått att du skulle vara "planterad av Bella".
Om det är någon som ägnar sig åt fria fantasier och ogrundade anklagelser är det du.

Det märkliga är deras aggressivitet mot oss andra, spm om de kände sig personligt träffade. Så vitt jag vet försvarar de tex inte Greta Thunberg i hennes skvallertråd. Eller någon annan för den delen.

Riktigt uselt Varför låter hon inte någon som har engelska som modersmål skriva? Problemet vore ju lätt fixat.

Det räcker nog med någon som gått klart gymnasiet skulle jag tro?
Citera
2019-08-28, 15:46
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Tror det är helt ok i tal om hon är dålig på engelska, det lider hon inte av. Men när hennes blogg är dåligt skriven så skadar det desto mer. Det går ju så lätt att undvika.

Kan det vara så att hon skriver om vikten för att foliehattarna här inne säger att hon är gravid?

Citat:
Jag har redan fått en länk. Min poäng var att podavsnittet hette ”Rytmen”, men någon menade att jag skulle lyssna på avsnittet som bar hennes namn.

Citat:
Att påpeka att folk inte fattar hur banker eller det sociala fungerar har inget att göra med att ”försvara Bella”. Det är för att höja skvallerkvaliteten här, när folk baserar sina teorier på totala missuppfattningar om hur världen funkar blir ju resultatet rätt meningslöst.
Varför är du så aggressiv och kastar ur dig beskyllningar hit och dit?
Tidigare beskyllde du mig för att påstå att du skulle vara planterad av Bellsan. Nu kallar du mig och andra för foliehattar. Jag tror inte att du är planterad av Bellsan, men av någon anledning tar du hela den här tråden väldigt personligt. Varför uppfostrar du inte i andra trådar?
Indirekt bekräftar du att Bellsan läser den här tråden. Jag skulle kunna fråga hur du kan veta det, men det avstår jag från. Som sagt, du har inget med Bellsan att göra utan det är en ren gissning från din sida.

Angående kvaliteten så är detta Flashback. Du får väl söka dig till ett finare forum om skvallret på flashback inte duger för dig. De enda som har rätt att ha synpunkter på det som skrivs är våra hjältar modsen.

Citat:
Ursprungligen postat av junk
Det räcker nog med någon som gått klart gymnasiet skulle jag tro?
Ja, kanske. Hursomhelst, är det rätt meningslöst att blogga på engelska om ingen utanför Sverige vet vem man är.
För vad är egentligen syftet med den engelska bloggen?
Den kan ju rimligtvis inte vara en del av marknadsföringen av den amerikanska byrån? Presumtiva kunder kommer ju bara skaka på huvudet när de läser bloggen.
Citera
2019-08-28, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Varför är du så aggressiv och kastar ur dig beskyllningar hit och dit?
Tidigare beskyllde du mig för att påstå att du skulle vara planterad av Bellsan. Nu kallar du mig och andra för foliehattar. Jag tror inte att du är planterad av Bellsan, men av någon anledning tar du hela den här tråden väldigt personligt. Varför uppfostrar du inte i andra trådar?
Indirekt bekräftar du att Bellsan läser den här tråden. Jag skulle kunna fråga hur du kan veta det, men det avstår jag från. Som sagt, du har inget med Bellsan att göra utan det är en ren gissning från din sida.

Ja det är klart det är en gissning, det framgår rätt tydligt av vad jag skrev. Det var till och med formulerat som en fråga. Läsförståelse är inte din starka sida. Eller ekonomi. Eller familjejuridik. Vad är din starka sida egentligen?
Citera
2019-08-28, 16:22
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ja det är klart det är en gissning, det framgår rätt tydligt av vad jag skrev. Det var till och med formulerat som en fråga. Läsförståelse är inte din starka sida. Eller ekonomi. Eller familjejuridik. Vad är din starka sida egentligen?
Haha
Som sagt, varför är du så aggressiv och tar allt personligt?

Det här är en skvallertråd om Bellsan.
Det finns ingen anledning att ta varken henne eller tråden på allvar. Allt är ju fejk
Citera
2019-08-28, 18:11
Medlem
Citat:
Hon kan skriva vad som men det betyder
inte att det är sant

Jag är medveten om det. Men det verkar väldigt långsökt att säga att hon hyr inrett om hon knte gör det. Det är mycket mindre coolt, och tyder inte direkt på att hon tänker stanna permanent.
Citera
2019-08-28, 18:16
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:

Du menade nog ”grammatik är underbart” eller ”grammatiken är underbar”?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in