2019-08-28, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fenrika
Jag tror att de sköt henne av misstag.När NA och BO hör skottlossning bakom sig springer de mot falafel kiosken.(Hon hade skottskada i bakhuvud,enligt vittne,)De sköt efter honom men träffade kvinnan i stället
Enligt uppgift så böjde sig GM och sköt henne på mycket nära håll rätt i huvudet det sista han gjorde. Omöjligt att det var en miss.
Citera
2019-08-28, 14:07
Medlem
Nestor Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Ligger inte i Limhamn utan i slottstaden nära Ribersborgsstranden

Mordet skedde i den finaste delen av Slottsstaden som är ett samlingsnamn för flera stadsdelar. Den aktuella stadsdelen heter Ribersborg. Sergels Väg är bara ett par hundra meter från den fina badstranden och mindre än en kilometer från Malmöhus Slottsmuseum. Många stadsdelar i Malmö har namn efter de stora gårdarna som låg utanför stadskärnan förr. Många gårdar fanns kvar långt in på femtiotalet. En del herrgårdsbyggnader står kvar som Rosengård, Bellevuegården och Rönneholm.
Citera
2019-08-28, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Du är helt ute och seglar. Både vittnesvideon och vittnena på plats drar enhälligt ett annat händelseförlopp men du kanske vet bättre?
Det är mina egna teori.videon bekräftar vad jag säger.
Citera
2019-08-28, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Enligt uppgift så böjde sig GM och sköt henne på mycket nära håll rätt i huvudet det sista han gjorde. Omöjligt att det var en miss.
Ja, verkar osannolikt. BO kanske visste för mycket, och blev därför röjd ur vägen.
Citera
2019-08-28, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Ja, verkar osannolikt. BO kanske visste för mycket, och blev därför röjd ur vägen.
Personligen tror jag det var ett meddelande till pappan.
Citera
2019-08-28, 14:15
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Stämmer. Men tänk att det är ett av dom lugnaste områdena i Malmö. En bil med 3 grabbar i som letar efter nån och kör sakta där kan sprida misstankar.. och då måste dom ta på sig maskerna i bilen.

Och även då ja, nån som stämt träff med offret/NA. För med ett barn i armarna så känns de som att offret väntade på att bli upphämtad, märklig situation.

Det är inte så att habibis med liten axelväska i grupp är en fullständig exotisk syn i området. Så folk behöver inte alls ha reagerat. Speciellt som genomsnittssvensken är mest upptagen med att glo på och leva ut på instagram under dygnets alla vakna timmar.
Dessutom är gatorna där en genomgångsled för många från stan som ska till eller från stranden.
Jag bor på parallellgatan, därför ander jag mig ha fog för att påstå ovanstående.
Citera
2019-08-28, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
I Malmö har vi följande kända felskjutningar:
  • Ardiwan ca, 2015: Ingen vet om han sköts av misstag men ingen har heller presenterat en rimlig förklaring och fallet gick inte till åtal.
  • Rami Amin 2016: Troligtvis har mördaren tagit fel på Rami och annan person

Chansen att de råkade skjuta fel person är nog bra mindre än 50% i dessa fallen.
Rami var inte kriminell, men som populär Malmö-kille och "player" höll han sig inte långtifrån skjutglada kriminella och deras exflickvänner. Den allmänna uppfattningen i Malmö är att han dödades pga av en tjej.

Ardiwan var halvkriminell och tillhör en religiös irakisk minoritet, mandéer, som inte tillåter blandgifte med muslimer, och det är inte heller tillåtet för muslimska tjejer att gifta sig med mandéer. Även i detta fallet så är folk övertygade om att det var ett hedersmord pga en tjej.
Citera
2019-08-28, 14:17
Medlem
Citat:
Hon var skjuten i bakhuvud,enligt vittnen. och tappade sitt barn
Citera
2019-08-28, 14:19
Medlem
Nån från Drottninghög som sett nåt, har det varit några tillslag där?
Citera
2019-08-28, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fenrika
Hon var skjuten i bakhuvud,enligt vittnen. och tappade sitt barn
Ja, på nära håll. Flera gånger. Jag försöker hitta artikeln där man skrev att han klev fram och böjde sig och drog ett skott i huvudet på henne också. Det kan vara fel. Vi får se. Men nån miss var det inte.
Senast redigerad av Picasso2 2019-08-28 kl. 14:22.
Citera
2019-08-28, 14:23
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Chansen att de råkade skjuta fel person är nog bra mindre än 50% i dessa fallen.
Rami var inte kriminell, men som populär Malmö-kille och "player" höll han sig inte långtifrån skjutglada kriminella och deras exflickvänner. Den allmänna uppfattningen i Malmö är att han dödades pga av en tjej.

Ardiwan var halvkriminell och tillhör en religiös irakisk minoritet, mandéer, som inte tillåter blandgifte med muslimer, och det är inte heller tillåtet för muslimska tjejer att gifta sig med mandéer. Även i detta fallet så är folk övertygade om att det var ett hedersmord pga en tjej.

Jag vet inte mer än vad som skrevs i trådarna om båda ovan nämnda BO och jag kan mest konstatera att jag inte tycker att det var flera källor som uppgav samma motiv, eller att flera kunde presentera samma GM. Men, jag säger inte att du har fel, och då stämmer min teori om rena felskjutningar av personer som står HELT utanför den kriminella världen bara bättre kan man ju säga.
Citera
2019-08-28, 14:26
Medlem
Citat:
Ja, på nära håll. Flera gånger. Jag försöker hitta artikeln där man skrev att han klev fram och böjde sig och drog ett skott i huvudet på henne också.
Hon som försökte rädda henne sade BO blödde på bakhuvud. då anser jag hon blev träffat bakifrån tappa sitt barn. och var död nog när GM kom fram..Vissa vittnesmål ofta stämmer nog inte med verkligheten.Varför skulle MG skjuta henne när hon var redan död? Det är nog med detta.Vi går vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in