2019-08-28, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tvärtemot från allt var Rosengård heter. Det ligger på Limhamn, området heter Ribersborg. Välmående lägenhetskvarter. Nära vattnet.
Ligger inte i Limhamn utan i slottstaden nära Ribersborgsstranden
Citera
2019-08-28, 13:28
Medlem
"Blir inte klok på om det är det röda tegelhuset på Stensjögatan eller Hålsjögatan den brann på. Bilderna är beskurna. Gissar på Hålsjögatan.

Snabbaste vägen om man vill undvika trafik samt trafikljus är att fortsätta Sergels väg och köra rakt fram via Beridaregatan - Pilåkersvägen och in mot villorna på Solbacken. Svänga vänster in på Vilebovägen. Höger Dammfrivägen. Vänster Hallingsgatan och sedan höger på lokalgatan parallellt med Lorensborgsgatan och sedan är man mitt emot Hålsjögatan.

Bör ta max fem minuter att köra. Inga rödljus den vägen och lite trafik.

Kruxet är att bilen brann 40 minuter efter att den lämnade Sergels väg. Så vad hittade man på under 30-35 minuter?"

Ja om dom inte bara kör ut på limhamnsvägen igen fram till gatan som sedermera bytar namn till lorensborgsgatan. Snabbt och bara ett stoppljus. Speciellt om du inte är från Malmö, iofs så kanske dom använde gps..

Ja bra fråga undrar också hur dom tog sig från lorensborg, en väntande bil?

Och var helikoptern ens uppe?? Den hade ju kommit väl till användning i detta fallet..
Citera
2019-08-28, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Ligger inte i Limhamn utan i slottstaden nära Ribersborgsstranden

Sant. Så är det. Men nära nog
Citera
2019-08-28, 13:33
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bliik
Var en svensk flickvän till en gangster som sköts ihjäl för några år sedan. Exakt samma resonemang fördes då på Flashback.

Detta fall:
https://www.expressen.se/gt/emmas-syster-skots-ihjal-vi-far-aldrig-nagot-slut/

Tyckte alla flashbackare samma sak?
Citera
2019-08-28, 13:34
Medlem
Citat:
Det är ju ett problem i hela den här historien. De flesta i den här världen vill ligga lågt och flyga under radarn så långt det går. Skjutningen gör att väldigt många kommer få besök av polisen och det kommer frågas, rotas runt, granskas, göras husisar och allt möjligt. Detta gillar INTE folk. Så de här snorungarna lever riktigt farligt nu. Vill de rädda sig själva så vore det nog bäst om de anmälde sig själva, annars lär andra ta hand om dom. Det hade nog varit bra för dom själva med en konsekvensanalys innan dådet. Men hjärnorna är inte färdigvuxna, och de celler som fanns är väl totalt sönderrökta. Det är bara att se på filmen på loosern som ränner omkring åt fel håll, till fel bil och viftar med ett vapen fullt synligt. T o m jag hade klarat den biten bättre.
Alla gängskjutningar har denna konsekvensen. Så nu kommer det bli fler mord och fler husrannsakningar.
Citera
2019-08-28, 13:37
Medlem
Citat:
Hur vet du att de accepterade det? Ibland får man helt enkelt ta skeden i vacker hand. Det innebär inte att de bjöd in honom till familjen med glädje.

Den generella uppfattningen jag har fått är att de inte har haft någon aning (självklart kan jag ha fel). Detta baserar jag på broderns positiva inlägg om dem som par på instagram. Finns en tidigare användare här på Flashback som skrev på engelska att han kom ifrån en välbärgad ”över-klass” familj. Kan man verkligen vara så naiva?

Det hela låter väldigt skumt, tror eventuellt att någon av bröderna visste men blev övertalade att låta bli att berätta för föräldrarna. Eller vad tror ni?
Citera
2019-08-28, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Alla gängskjutningar har denna konsekvensen. Så nu kommer det bli fler mord och fler husrannsakningar.
Jag har inte hört några kriminella röster som ens kommenterat gängskjutningarna överhuvudtaget. Men det har ett par stycken gjort i det här fallet. Och de har kommenterat det negativt. DET plus att polisen kommer röra upp en massa skit, kommer inte ses med blida ögon.
Citera
2019-08-28, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbasatan
Dom kan ha suttit i bilen nästan nere vid limhamnsvägen och rullat fram när offren kom ut ur trappan.

Stämmer. Men tänk att det är ett av dom lugnaste områdena i Malmö. En bil med 3 grabbar i som letar efter nån och kör sakta där kan sprida misstankar.. och då måste dom ta på sig maskerna i bilen.

Och även då ja, nån som stämt träff med offret/NA. För med ett barn i armarna så känns de som att offret väntade på att bli upphämtad, märklig situation.
Citera
2019-08-28, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakomgaller
Den generella uppfattningen jag har fått är att de inte har haft någon aning (självklart kan jag ha fel). Detta baserar jag på broderns positiva inlägg om dem som par på instagram. Finns en tidigare användare här på Flashback som skrev på engelska att han kom ifrån en välbärgad ”över-klass” familj. Kan man verkligen vara så naiva?

Det hela låter väldigt skumt, tror eventuellt att någon av bröderna visste men blev övertalade att låta bli att berätta för föräldrarna. Eller vad tror ni?
Vilken broder och till vem. Och vem kom från en överklassfamilj? Pappan till barnet? Och vilka visste inte om hans kriminella liv? Hennes familj? Eller hans?
Citera
2019-08-28, 13:57
Moderator
Mappings avatar
OK, jag ska försöka reda ut lite saker bland allt jävla DRAVEL om huruvida BO var Polska, om läkarutbildningen i Polen är bra eller inte, om hon får skylla sig själv eftersom hon är (eller har varit) tillsammans med en kriminell osv.

Låt oss prata lite teorier.

1. Ponera att både BO och hennes ex. är HELT oskyldiga till allt i hela världen och skytten tog fel person. I Malmö har vi följande kända felskjutningar:
  • Ardiwan ca, 2015: Ingen vet om han sköts av misstag men ingen har heller presenterat en rimlig förklaring och fallet gick inte till åtal.
  • Rami Amin 2016: Troligtvis har mördaren tagit fel på Rami och annan person
  • Charles Limerius 2012: Var väldigt lik tilltänkta BO, så GM tog fel person
  • Ahmed Obaid 2017: Man tog fel på honom och Ahmed Abdulaziz
  • Said Franks 2016: Med största sannolikhet tog man fel på honom och hans bror

Finns säkert några fel. Men poängen är att det är YTTERST sällan någon skjuts ihjäl i Malmö där det HELT och HÅLLET är ett misstag. Det är ytterst tragiskt att våra Malmö-kriminella är så dåliga på att både sikta och att känna igen personer på avstånd, men faktum kvarstår att det är ytterst sällan att någon totalt okänd mördas. Alltså tror jag vi helt kan skippa alla möjliga konspirationsteorier om att varken BO eller hennes ex är TOTALT oskyldiga.

2. Vad jag känner till har ingen kvinna skjutits ihjäl i Malmö i gängkriminella sammanhang. Jag känner inte heller till att ett kvinnligt vittne har skjutits överhuvudtaget (det har dock manliga vittnen gjorts). Att någon skulle ha skjutit henne p.g.a. att hon vittnat om helt ovidkommande saker, i förhör som gäller en gammal skjutning, förefaller TOTALT osannolikt. Skulle hon själv ha gett sig in i narkotika/bedrägerier/utpressning osv? INGET tyder på detta. Har någon källor på det så ge konkret info, inget SKITSNACK.

3. Det för oss alltså in på hennes ex. Läs Joakim Palmkvists artiklar i Sydsvenskan där det framkommer att flera källor uppgett att mannen varit med i kriminalitet långt efter Bröndbyrånet. Follow the money.

4. Varför skjuts då kvinnan istället för mannen? Jag tror såhär: det är två gärningsmän, vad vi vet. Varför skicka ut två gärningsmän för att mörda en mamma med ett spädbarn? Jo, för att tilltänkt offer är en man – en kriminell person som är van vid att vara på sin vakt inför den här typen av situation. Man är två skyttar för att öka chansen att skjuta mannen om han skulle fly. Nu lyckas man inte med det utan han kommer konstigt nog undan. Jag tror man skjuter kvinnan i någon form av desperation för att röja ett vittne ut vägen. Tragiskt.

5. Vem är mördaren? Lägg ner ALLA teorier om inhyrda "yrkesmördare". Det finns nog bara två fall i Malmö där man ens misstänkt att det skulle vara folk utifrån som skulle vara "inhyrda": Galaxy och mordet på Saleh Hadri. OBS, bara rykten, personligen tror jag det var lokala förmågor även där (eller rivalitet från annan svensk stad). Jag tror istället på två lokala, unga, förmågor fulla med Tramadol och som inte kunde hålla huvudet kallt när de egentligen var på jakt efter mannen och inte kvinnan.
Senast redigerad av Mapping 2019-08-28 kl. 14:00.
Citera
2019-08-28, 14:02
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fenrika
Jag tror bilen stod vid limhamnsvägen och två gärningsman väntade utanför bilen.När Bo och hennes man kom ut från huset gick de väl upp mot falafelkiosken( troligen de hade parkerat sin bil där) så börjar de skjuta då börjar både Bo och mannen springa mot falafel kiosken.En gärningsman springer efter dem och den andra gärningsman hoppar i bilen för att jaga mannen med bilen.Jag tror att hon sköts på flykten av misstag ( eftersom hon hade blivit skjuten i bakhuvud) av GM som jagade de tills fot.Bilen ser väl att hennes man sprungit in på gatan från falafelgrillen och kör efter honom i den gatan.GM som sköt kvinnan ser att människorna har kommit då springer han tillbaka där bilen stod först i början.Men då bilen hade flyttat redan till falafel grillen då skriker de väl honom att de stor längre upp då springer tillbaka till falafel grillen.Att han lyfter vapnen beror det nog på att folk hade samlats runt BO och han hotar de på det sättet för att ingen ska röra honom

Du är helt ute och seglar. Både vittnesvideon och vittnena på plats drar enhälligt ett annat händelseförlopp men du kanske vet bättre?
Citera
2019-08-28, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
OK, jag ska försöka reda ut lite saker bland jävla DRAVEL om huruvida BO var Polska, om läkarutbildningen i Polen är bra eller inte, om hon får skylla sig själv eftersom hon är (eller har varit) tillsammans med en kriminell osv.

Låt oss prata lite teorier.

1. Både BO och hennes ex. är HELT oskyldiga till allt i hela världen och skytten tog fel person. I Malmö har vi följande kända felskjutningar:
  • Ardiwan ca, 2015: Ingen vet om han sköts av misstag men ingen har heller presenterat en rimlig förklaring och fallet gick inte till åtal.
  • Rami Amin 2016: Troligtvis har mördaren tagit fel på Rami och annan person
  • Charles Limerius 2012: Var väldigt lik tilltänkta BO, så GM tog fel person
  • Ahmed Obaid 2017: Man tog fel på honom och Ahmed Abdulaziz
  • Said Franks 2016: Med största sannolikhet tog man fel på honom och hans bror

Finns säkert några fel. Men poängen är att det är YTTERST sällan någon skjuts ihjäl i Malmö där det HELT och HÅLLET är ett misstag. Det är ytterst tragiskt att våra Malmö-kriminella är så dåliga på att både sikta och att känna igen personer på avstånd, men faktum kvarstår att det är ytterst sällan att någon totalt okänd mördas. Alltså tror jag vi helt kan skippa alla möjliga konspirationsteorier om att varken BO eller hennes ex är TOTALT oskyldiga.

2. Vad jag känner till har ingen kvinna skjutits ihjäl i Malmö i gängkriminella sammanhang. Jag känner inte heller till att ett kvinnligt vittne har skjutits överhuvudtaget (det har dock manliga vittnen gjorts). Att någon skulle ha skjutit henne p.g.a. att hon vittnat om helt ovidkommande saker, i förhör som gäller en gammal skjutning, förefaller TOTALT osannolikt. Skulle hon själv ha gett sig in i narkotika/bedrägerier/utpressning osv? INGET tyder på detta. Har någon källor på det så ge konkret info, inget DRAVEL.

3. Det för oss alltså in på hennes ex. Läs Joakim Palmkvists artiklar i Sydsvenskan där det framkommer att flera källor uppgett att mannen varit med i kriminalitet långt efter Bröndbyrånet. Follow the money.

4. Varför skjuts då kvinnan istället för mannen? Jag tror såhär: det är två gärningsmän, vad vi vet. Varför skicka ut två gärningsmän för att mörda en mamma med ett spädbarn? Jo, för att tilltänkt offer är en man – en kriminell person som är van vid att vara på sin vakt inför den här typen av situationen. Men är två skyttar för att öka chansen att skjuta mannen om han skulle fly. Nu lyckas man inte med det utan han kommer konstigt nog undan. Jag tro man skjuter kvinnan för att röja ett vittne ut vägen. Tragiskt.

5. Vem är mördaren? Lägg ner ALLA teorier om inhyrda "yrkesmördare". Det finns nog bara två fall i Malmö där man ens misstänkt att det skulle vara folk utifrån som skulle vara "inhyrda": Galaxy och mordet på Saleh Hadri. OBS, bara rykten. Jag tror istället på två lokala, unga, förmågor fulla med Tramadol och som inte kunde huvudet kallt när det egentligen var på jakt efter mannen och inte kvinnan.
Jag tror att de sköt henne av misstag.När NA och BO hör skottlossning bakom sig springer de mot falafel kiosken.(Hon hade skottskada i bakhuvud,enligt vittne,)De sköt efter honom men träffade kvinnan i stället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in