2019-08-28, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Som sagt, Offentliga uppgifter, och nu är vd häktad för mord på bar gärning! Kommentar?

Det du citerar ovan var mitt svar på en annan kommentar som antydde att Dermarome var ett krisföretag, för det hade gjort förlust 2018.
Jag förklarade att Dermarome verkar vara ett ytterst lönsamt företag.

Att VD är häktad instämmer jag med.
Jag tror att leva vidare gott utan denne VD.
Citera
2019-08-28, 14:09
Avstängd
Vi vet inte hur gott ställt denne man har. Han har visserligen juste VD-jobb (hade) men
företaget ifråga är norskägt så han är (o)vanlig anställd
Citera
2019-08-28, 14:34
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Vi vet inte hur gott ställt denne man har. Han har visserligen juste VD-jobb (hade) men
VD är inte anställd på normalt vis. Inga normala anställningsförhållanden gäller och anställningens villkor regleras i ett avtal med styrelsen.

Både på gott och ont, förstås.
Citera
2019-08-28, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Det du citerar ovan var mitt svar på en annan kommentar som antydde att Dermarome var ett krisföretag, för det hade gjort förlust 2018.
Jag förklarade att Dermarome verkar vara ett ytterst lönsamt företag.

Ledande skönhetsagentur om de får säga det själva, vilket de gör på sin hemsida bl a.
Citera
2019-08-28, 18:55
Medlem
Tveksamt om Löwengrip kommer att vilja samarbeta framöver ...

https://www.dermarome.se/press_relea...der-samarbete/
https://www.dermarome.se/varumarken/lowengrip/
Citera
2019-08-28, 21:24
Medlem
dialektikers avatar
Fy fan, säger jag, att bo mitt i den där bullriga korsningen vid Ringvägen Götgatan. Kan han fått en stressreaktion av att inse vilken bullermiljö han flyttat till?
Eller att bullret omedvetet utlöst en psykisk stressreaktion?
Jag vet själv hur det är då jag flyttat mycket i Stockholm att man vet först när man är på plats i lägenheten vilket jävla buller trafiken kan bombardera en med. Visst man kan flytta igen om man har kosing, men det går ju inte i en handvändning.
Eftersom psykbrytet skett så nära själva flytten så kan man tänka sig att den utlöst något?
Citera
2019-08-28, 21:31
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Fy fan, säger jag, att bo mitt i den där bullriga korsningen vid Ringvägen Götgatan. Kan han fått en stressreaktion av att inse vilken bullermiljö han flyttat till?
Eller att bullret omedvetet utlöst en psykisk stressreaktion?
Jag vet själv hur det är då jag flyttat mycket i Stockholm att man vet först när man är på plats i lägenheten vilket jävla buller trafiken kan bombardera en med. Visst man kan flytta igen om man har kosing, men det går ju inte i en handvändning.
Eftersom psykbrytet skett så nära själva flytten så kan man tänka sig att den utlöst något?
Nejdå, de har isolerglas, dvs laminerat treglas med en speciell folie. Man störs inte av trafiken.
Citera
2019-08-28, 21:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Fy fan, säger jag, att bo mitt i den där bullriga korsningen vid Ringvägen Götgatan. ,

Det är det nog bara du som tycker - skulle du ha rätt skulle man kunna köpa BR i den dåliga miljön
för 1,000 per rum o hyra för 100 kr/rum per månad.

Hur bra grepp har vi på BO - är hon Cover Woman - i hans position borde man skaffa Lolita vid
den åldern inte någon som passerat klimakteriet
Citera
2019-08-28, 21:51
Medlem
Citat:

Hade en lön på ca 2,7 mkr 2018. Ganska normalt för det jobbet.
Men en gissning är att killen gjorde av med lika mycket som han fick in. Den typen kanske
Citera
2019-08-28, 21:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Hade en lön på ca 2,7 mkr 2018. Ganska normalt för det jobbet.
Men en gissning är att killen gjorde av med lika mycket som han fick in. Den typen kanske

Ja det är löööön o lööön blir man inte såå rik på - det är i kapitalinkomster som pengarna finns om o när
man kommit över viss inkomstnivå
Citera
2019-08-28, 21:54
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Deras mailkonversation? Okej? Finns den att se?

Man kan inte skylla mord på en psykos. Om han högg ihjäl en främmande människa helt random på stan, visst, psykos, men att döda någon närstående under en "psykos" eller psykos tyder på att han tänkt tanken på att döda denne under en längre tid sen innan. Bara för att man fåe psykos så börjar man inte automatiskt tänka på saker som an inte tänkt på innan, så som mord. Han måste isåfall 100% ha tänkt på att döda henne förut om psykosteorin ska hålla. Och om han gjort det, så är det en sak han velat göra, som han nu gjorde, psykos eller ej, samma straff ska han ha.

”Skylla på psykos” är inte hur jag skulle uttrycka det och detta är inget försvar. Och jag har heller ingen aning om detta ens var en psykos. Men. det där stämmer väl ändå inte? Låter mer som önsketänkande hur psykoser fungerar... Att man ”måste” ha tänkt det förut?

I en psykos lever du ju i en helt annan verklighet och kan bli extremt paranoid eller halkucinera.osv. Om man tänker som man brukar tänka är det ingen psykos! Du tappar ju all kontakt med verkligheten.

Menar du att alla som mördar främlingar också måste ha tänkt den tanken innan med då? Eller varför gäller det inte just där då..? Det finns en hel del exempel där folk har mördat både vänner och föräldrar i en psykos.

Det ursäktar absolut inget, jag ser bara inte att de ”måste” ha tänkt dessa tankar innan! Och det är just det som är så läskigt med psykoser och just därför man måste ta alla varningsklockor på allvar INNAN något händer, även om långt ifrån alla mördar folk. Känner själv en som fick en psykos, men hon blev ”bara” extremt konstig. (Och ingen ska såklart kunna ljuga sig fram till psykos utan belägg)

Exempel:

”En psykos innebär att du upplever verkligheten förändrad och annorlunda, och har svårt att skilja på fantasi och verklighet. Du kan till exempel höra röster eller känna dig förföljd, fast ingen annan uppfattar det så. Med tidig behandling minskar risken för nya psykoser.” https://www.1177.se/sjukdomar--besva...ningar/psykos/

”Psykiatrin skrev ut läkemedel utan att följa rutinen. Åtta dagar senare dödade sonen sin pappa under en psykos. Mamman berättar om vårdmissarna som kanske hade kunnat rädda livet på hennes make.” https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6673980

”Fick psykos av drogcocktail – högg ihjäl sin vän” https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...-ihjal-sin-van

”Psykiatrin i Varberg startar en internutredning efter kritik för omhändertagandet av den 40-årige man som nu misstänks för mord och två mordförsök i Onsala utanför Kungsbacka.”

https://www.dagensmedicin.se/artikla...ds-efter-mord/
Citera
2019-08-28, 22:02
Medlem
Citat:

Bor man i en mångmiljonlägenhet, så är man väl knappast en vanlig knegare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in