2019-08-28, 14:08
Medlem
Verkar som att mannen som var hennes kille bor på Södermalm.

Mördarna kan ha letat i city – kopplas till mordet på 18-årig kvinna https://www.aftonbladet.se/a/Adq9q5
Citera
2019-08-28, 14:10
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oftg
Ja det ger en viss bismak. Men tydligen är dessa tjejer "oskyldiga" enligt folk här på FB och vår regering.
Alla tjejer är oskyldiga, även de som mördar sina partners och sina barn och vi vet ju alla att media bara väntar på vilken vit man som ska utpekas som syndabock till allt ont.
För den miljon nyanlända som råkar spänna hanen kan det ju inte vara, vilket även Amineh Kakabaveh fått lära sig idag.
Citera
2019-08-28, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Nu smäller det igen alltså. Har det inte varit skjutningar på den gatan förut också vill jag minnas.

Det var ett mord/mordförsök i Råcksta tidigare i sommar. Skjutning på en gångväg om jag inte minns fel. Men det är svårt att komma ihåg med alla skjutningar. Minns dock klart att det var i Råcksta.
Citera
2019-08-28, 14:19
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foxit
Samma som är med på "Rikskrims lista"?
www.flashback.org/t539721p46

Noterar en stor andel zigenare (åtminstone Demetri, Kwiek, Salazar) i Lamins "Rånkonstellation Bagarmossen".
Sköts negressen kanske i den i tråden först nämnda zigenerskans lägenhet?
Senast redigerad av S-hund temporär 2019-08-28 kl. 14:23.
Citera
2019-08-28, 14:21
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalIstid
Du menar att det alltid varit så här många gängrelaterade mord? att allt är som vanligt?...eller hur menar du?

Jag menar att kriminella aldrig haft någon respekt för andra människors liv och egendom. Som svar på Annie Löffs korkade tweet.
Citera
2019-08-28, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Detta är kanske en dum fråga, men hur många grovt yrkeskriminella finns det i Sverige? Många har blivit skjutna eller åkt in så hur många kan det finnas kvar? Eller sker nyrekrytering hela tiden? Isåfall, varför kan myndigheter/politiker inte stoppa denna nyrekrytering? Jag tänker mig då att det är yngre personer som kanske fortfarande går på gymnasiet eller liknande. Människor i 20 års åldern brukar ju ändå vara inom olika projekt såsom arbetsmarknadsprogram osv.

Nej, det är mycket bra och högst relevanta frågor du ställer. Så här säger rikspolischefen Anders Thornberg:

Citat:
– Erfarenheten ute i landet är att det kommer nya hela tiden. Vi måste bryta tillväxten. För varje ung man som blir skjuten står det tio till femton nya som är beredda att kliva upp. Trots att vi har fler som sitter på anstalter och häkte, det är fullt på anstalter, häkten och Sis-institutioner och vi har tagit mer narkotika och vapen än vi har gjort på många år, så fortsätter det här ändå.

Citat:
– Det handlar om individer som är beredda att ta till de mest allvarliga brotten. När de försvinner står nya ungdomar som ser dem som sina idoler. Man använder också väldigt unga för de här brotten. Det är en helt annan brutalitet än vi sett tidigare. För några år sedan sköt man i benen, nu skjuter man mot huvud och kropp för att döda.

https://www.svd.se/polischefen-en-helt-annan-brutalitet
Citera
2019-08-28, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratthatt
Verkar som att mannen som var hennes kille bor på Södermalm.

Mördarna kan ha letat i city – kopplas till mordet på 18-årig kvinna https://www.aftonbladet.se/a/Adq9q5

I AB står de att de sprang på Ringvägen. Vet nån var på Ringvägen ?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Adq9q5/mordarna-kan-ha-letplas-till-mordet-pa-18-arig-kvinnaat-i-city--kop
Citera
2019-08-28, 14:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chalas911
För att ingen bestämmer hur omgivningen ska se ut. Så enkelt är det. Du kan inte ensam bestämma hur samhället ska se ut. Nu är det förmodligen inte invandrare utan svenskar med utländsk bakgrund. Det bildas ett utanförskap och det kommer alltid vara några som känner sig utanför sammhället, både utländska och svenskar. Tyvärr är det så och då bildas deras små gäng där de känner samhörighet. Inget du eller jag kan välja utan är en naturlig fas av hur människan beter sig.

Önska jag hade bättre information till dig, men tyvärr.

Fast det är ju stor skillnad på tex raggargängen och invandrargängen.
Citera
2019-08-28, 14:38
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
I AB står de att de sprang på Ringvägen. Vet nån var på Ringvägen ?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Adq9q5/mordarna-kan-ha-letplas-till-mordet-pa-18-arig-kvinnaat-i-city--kop

Hur tänker man när man springer omkring med dragna vapen mitt i stan?
"Jag är osynlig" eller "ingen vågar ta mig" eller tänker inte alls?
Citera
2019-08-28, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Sedan när blev det kriminellt att inte kunna betala sina skulder?
Fast nu var det ju nåt om våld mot tjänsteman!
Citera
2019-08-28, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja försiktighet är ju sällan något som prioriteras bland dessa kriminella, kanske ett tecken på unga skyttar`?
Citera
2019-08-28, 14:41
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Den relevanta frågan är väl snarare ”Hur i helvete kan löst folk springa omkring med puffrorna i vädret mitt i stan utan att polisen tar dem?”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in