2019-08-28, 13:12
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerocola
Men, vad är frågan i tråden?
Jag anser att det är de ofta komplicerade motsättningarna mellan olika kriminella grupperingar och de orsakande historiska intrigerna och förvecklingarna måste ha lett fram till detta. I kombination av en oförmåga inom kriminella kretsar att hantera konflikter på ett civiliserat sätt.
Eftersom det inte finns några andra sätt att hävda sin rätt, och skipa rättvisa, än någon form av balans av våldskapital - är den trend av upptrappning som vi sett den senaste tiden en ond spiral som nästan oundvikligen kommer att leda fram till någon sorts kris.
Eftersom sådana här tilltag föranleder säkerhetsåtgärder, och dessa i sin tur allokerar resurser, går det ut över verksamheten i övrigt. Det leder till ett "starkast vinner"-scenario.
"Starkast" i detta sammanhang kunde lika gärna vara rättvisan i landet, och fortsätter man tänka i de banorna, kan dessa två kvinnors död faktiskt inte ha varit förgäves - för oss andra, som står på rättvisans sida.
De har, i så fall, gett sitt liv i kampen mot ondskan, denna - förkastliga, och i förlängningen meningslösa - våldsspiral, som har tagit dem.
De som är rättskaffens, och har ett uns av tjuvheder kvar - jag uppmanar er till att motarbeta denna utveckling, i det stora som i det lilla.
Detta inbegriper de stora tjuvarna i samhället, politikerna.

Ja detta scenario borde ju leda till en politisk kollaps. Läkaren i Malmö hade nog mer tyngd dock. En svart tjej som dör är ju närmast ett samhällsekonomiskt plus så politikerna bryr sig väl inte. (Norsk stude säger att genomsnitssomaliern kostar 10 MNok. Lägg till 5 barn samt kriminell bakgrund som är dyrare än genomsnittet så sparar vi minst 100 Msek på detta)

Dock så är detta inte fokus i tråden utan nästa steg är väl att leta reda på vem som var den egentliga måltavlan.
Citera
2019-08-28, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Ja detta scenario borde ju leda till en politisk kollaps. Läkaren i Malmö hade nog mer tyngd dock. En svart tjej som dör är ju närmast ett samhällsekonomiskt plus så politikerna bryr sig väl inte. (Norsk stude säger att genomsnitssomaliern kostar 10 MNok. Lägg till 5 barn samt kriminell bakgrund som är dyrare än genomsnittet så sparar vi minst 100 Msek på detta)

Dock så är detta inte fokus i tråden utan nästa steg är väl att leta reda på vem som var den egentliga måltavlan.

Skumt sammanträffande med två tjejer skjutna nästan samtidigt och båda ska ha varit misstag att skjuta.
Citera
2019-08-28, 13:14
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Är forumet på dekis eller? Hur kan ingen veta vem det handlar om?

Citat:
År 2015 dömdes mannen till fängelse i fyra år och sex månader för rån, grov misshandel, försök till grov misshandel, misshandel, hot mot tjänsteman, våldsamt motstånd, ringa narkotikabrott, olovlig körning, rattfylleri och brott mot knivlagen.

Då förekom han redan under 32 avsnitt i belastningsregistret. Tidigare hade han dömts för misshandel, rån, häleri, våld mot tjänsteman och försök till dråp.

Efter den senaste fängelsedomen var den tidigaste dagen för villkorlig frigivning nu i våras, framgår i dokument från Kriminalvården.
Citera
2019-08-28, 13:16
Medlem
BO förekommer i belastningsregistret, någon som vet varför?
Citera
2019-08-28, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Är forumet på dekis eller? Hur kan ingen veta vem det handlar om?
hmm inte säker men kan det möjligtvis vara någon som ör kopplad till rinkeby konflikten? tycker mig känna igen brottsregistret lite... dock ej säker så hoppa inte på mig om de är fel
Citera
2019-08-28, 13:19
Medlem
zerocolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Ja detta scenario borde ju leda till en politisk kollaps. Läkaren i Malmö hade nog mer tyngd dock.

...(ogillar)...

Dina cyniska uttalanden upplever jag som störande, och jag hoppas Du förstår varför.

Men det finns tyvärr en fara för att Du kan ha rätt i Dina övriga synpunkter.
Citera
2019-08-28, 13:21
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrKrutrok
Det står i Aftonbladet att en man med 32 punkter i Belastningregistret som frisläppts i våras befann sig i lägenheten.

Har ingen info om att det finns en koppling till mordet i Stocksund utan det är min egen teori.
Antingen hämnd eller så är denna man med i samma gruppering som mannen i Stocksund.

Stämmer uppgifterna i tråden att BO är från Gambia så ligger nog inte spåret om droghandel långt under ytan. Då lekte de i samma kretsar BO i Stocksund och BO i Råcksta. Kanske drogförsäljarsandlådan blev dem för liten?

Att den troliga drogförsäljaren och BO gjorde en liten "leveransresa" till Råcksta tog henne också närmare konfliktzonen runt Stocksundspappan.

Jag tycker din teori låter trolig.
.
Citera
2019-08-28, 13:25
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp

Kan dock inte instämma i ditt påstående om Västerort. Mitt intryck är att det faktiskt håller på att gentrifieras så sakteliga.

Ja, det är en kraft som håller emot. Det är så dyrt närmare stan att vettigt folk flyttar dit trots närheten till den spännande mångkulturen. Just Råcksta tror jag kan klara sig...Vällingby i övrigt och området nära Hässelby centrum däremot...
Senast redigerad av Frontlinjen 2019-08-28 kl. 13:27.
Citera
2019-08-28, 13:28
Medlem
FreeOJs avatar
Vet alla i Fiskis vem hon hängde med? Eventuell pojkvän?

Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Det är det. Alla i fiskis vet om de
Citera
2019-08-28, 13:31
Medlem
Pojkvännen ska vara i 35 års åldern och ingen av dem var skriven på adressen de befann sig på enligt Aftonbladet
Citera
2019-08-28, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkeby
Värkar som att dem har stängt ner deras fb?

Josef Wecada verkar inte ha någon dress enligt Ratsit, borttagen nyligen eller hemlig?
Citera
2019-08-28, 13:34
Avstängd
MarkisDiGorgonzolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Denna låt är tillägnad till BO:

https://www.youtube.com/watch?v=eeYMNBQ9Agw

RIP

Kände du BO? Kan du berätta lite mer om hen och den livsstilskriminelle hon huserade hos?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in