Citat:
Ursprungligen postat av
flixa81
Ja jag håller med om att det krävs mycket om man som "vanlig" ska ljuga för polisen. Hon har nog bara anat att SD är skyldig men bara gått och väntat på dagen då han inte släpps ut igen... jag kan inte se någon annan förklaring till hennes agerande efter mordet. Hon ville ju inte ha honom innan mordet skedde men efter så vill hon helt plötsligt umgås med honom...
Vet ju att SD har ett häftigt humör så min tes är rädsla... hon har hållit sig väl med honom för att själv inte gå samma möte som LW till mötes. Eller så har jag helt fel och hon tror helt och fullt på SD:s oskuld.
Precis hon verkar inte velat ha honom innan mordet. De skildes utan att någon förlängd betänketid.
Resan var, vad vi vet, planerad till tisdagen, de sov inte tillsammans för SD hade inget alibi, jag kan inte se att de två var på väg tillbaka till varann. Inte innan mordet.
Såvida inte kravet var att han skulle mörda LW, för att hon ens skulle tänka sig tanken på att försöka igen?
Men skulle hon ställt det kravet för att hon faktiskt ville försöka igen eller lurade hon honom i så fall, och ser till att LW och SD straffas båda två på det sättet?
När de nu grep SD i sitt hem verkar han också varit ensam hemma. Återigen inget tyder på att de börjat om någon gång?
Grannarna vet förstås om det verkat som så förstås?
Bara spekulationer som alltid förstås!