2019-08-28, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Men fy! var det våldet mot huvudet som orsakade hennes död eller strypning?

Till observandum, jag har berättat inom många av mina tidigare skrivna och postade inlägg, om den brutala och hänsynslösa dödsmisshandeln som Gärningspersonen och då med hjälp utav ett tillhygge inriktade en mycket stor mängd av kraftfulla slag mot Lena Wesström's sårbara kroppsytor, men då har mina inlägg oftast rapporterats⚠för OffTopic Trams.

Lena Wesström's sönderslagna kropp var näst intill omöjlig att kunna identifiera innan den togs in till RättsMedicinalverket för identifiering samt hel kropps-undersökning.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-28, 13:59
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Tycker att man kan sluta hacka på JM.
Om man vill förstå vad hen skriver är det inga svårigheter.
Jag har i alla fall inga svårigheter med läsförståelsen.
Är det avsändaren eller mottagaren av ett budskap som ska se till att bli förstådd?
Normala människor som vill säga något försöker skriva så att de flesta förstår.
Det är uppenbart att JM kan skriva begripligt.
Varför vill inte JM att det hen skriver ska vara förståeligt för alla?

Nu är det dessutom svårläst (men inte lika svårläst) på ett helt annat sätt än tidigare.
Det är både tillkrånglat och ofta grammatiska fel och stavfel, förutom de medvetna konstigheter som finns.
Citera
2019-08-28, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Äntligen! Om detta gjorts eller ej tidigare har ju varit en av de gäckande frågorna i en diger lista över frågetecken kring HD. Visst har vissa svarat men det har varit luddigt och aldrig bekräftat med tyngd eller postat primärt. Får för mig nu av hur du skriver att detta är något du är säker på?

Att husrannsakan genomförts idag är jag helt säker på.
Citera
2019-08-28, 14:01
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Det finns inga uppgifter om strypning, endast en massa spekulationer som blivit trådsanningar.

Okej, då får man anta att hon dog av det kraftiga våldet mot huvudet. Tack för info.
Citera
2019-08-28, 14:02
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallans
Husrannsakan genomförd i HD bostad under förmiddagen.
Är det någon som har koll på JG:s bostad och om husrannsakan görs där också?
Citera
2019-08-28, 14:05
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Har inte orkat hänga med i tråden så har missat diskussionen med basebollsträet helt... skulle det ha använts som tillhygge?

Det började med JMs inlägg om basebollträ som tillhygge..vilket ledde till diskussion om reaktioner i tråden varje gång detta nämnts.
Här började diskussionen:

2019-08-23, 02:22 Inlägg nr #51416
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av T34Panzer 2019-08-28 kl. 14:22.
Citera
Medlem
SloppySecondss avatar
[quote=flixa81|68525785]
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det kanske låg något i diskussionerna avseende det eventuellt försvunna brännbollsträt? Det verkar ju ha blivit hotfullt i tråden tidigare när detta kommit på tal. Senast nu i helgen hettade det till igen.[/QUOTE

Har inte orkat hänga med i tråden så har missat diskussionen med basebollsträet helt... skulle det ha använts som tillhygge?
:Basebolligan: med SD som första hitter. Hur stor chans är det att SD fick härdsmälta och ser ut som ett frågetecken när det väl gäller att stå för sina gärningar. 50 50 ?
Hamnar han på Kumlabunkern så.. får han leka geocache absurdum bäst han vill, mönsterarbetare som han är
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolitabonita
JG och SD är inte vänner på Facebook längre i alla fall, vet dock inte när den "relationen" upphörde.
JG drog väl öronen åt sig när SD anhölls.
Hur är det med vänskapen mellan JG och HD?
Citera
Medlem
Citat:
Ja jag håller med om att det krävs mycket om man som "vanlig" ska ljuga för polisen. Hon har nog bara anat att SD är skyldig men bara gått och väntat på dagen då han inte släpps ut igen... jag kan inte se någon annan förklaring till hennes agerande efter mordet. Hon ville ju inte ha honom innan mordet skedde men efter så vill hon helt plötsligt umgås med honom...
Vet ju att SD har ett häftigt humör så min tes är rädsla... hon har hållit sig väl med honom för att själv inte gå samma möte som LW till mötes. Eller så har jag helt fel och hon tror helt och fullt på SD:s oskuld.

Precis hon verkar inte velat ha honom innan mordet. De skildes utan att någon förlängd betänketid.
Resan var, vad vi vet, planerad till tisdagen, de sov inte tillsammans för SD hade inget alibi, jag kan inte se att de två var på väg tillbaka till varann. Inte innan mordet.

Såvida inte kravet var att han skulle mörda LW, för att hon ens skulle tänka sig tanken på att försöka igen?
Men skulle hon ställt det kravet för att hon faktiskt ville försöka igen eller lurade hon honom i så fall, och ser till att LW och SD straffas båda två på det sättet?

När de nu grep SD i sitt hem verkar han också varit ensam hemma. Återigen inget tyder på att de börjat om någon gång?
Grannarna vet förstås om det verkat som så förstås?

Bara spekulationer som alltid förstås!
Citera
2019-08-28, 14:06
Medlem
Citat:
JokerMannen har beskrivit att husranskakan har gjorts tidigare hos HD men de flesta av er i tråden har valt att inte tro på hens info. Till skillnad från jag, magkänslan sade att infon från vb är tillförlitlig.

Då kan du få förklara varför JM vägrar gissa sig fram till min identitet via PM efter att ha påstått sig ha tillgång till mitt och min sambos förhör. Ett enligt mig väldigt bra sätt att "bevisa" att JM inte är en snurrig fantasifull figur.

Är det för att JM är tillförlitlig?
Citera
Medlem
Draifoss avatar
Tydligen har i alla fall SD fått veta nu hur åklagaren menar att han skall ha burit sig åt. Har inte sett några uppgifter om en gärningsbeskrivning förut. Ur en intervju med advokat Backman i radio P4 igår:
- Han förnekar alla påståenden som innefattas i den gärningsbeskrivning han har fått.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=159&artikel=7287975
Citera
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallans
Att husrannsakan genomförts idag är jag helt säker på.

Tack för svar!

Återstår att se då om det leder till fler gripanden i närtid eller endast stärker det man har på SD.

Instämmer f ö med både Inte.holmes och T34Panzer. Av vad som framkommit under trådens gång så borde nog polisen se till att förhöra JG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in