2019-08-28, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallans
Husrannsakan genomförd i HD bostad under förmiddagen.

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Spännande....det rör på sig.
Fast det är nog en naturlig utredningsåtgärd med tanke all tid Davidssons spenderat ihop det senaste året, gifta eller inte.
Fast stackars barnen :-(

Fast borde de inte gjort det då redan igår? Tänker att det nu kan ha att göra med att de fått fram nåt (elektroniskt) från tillslaget mot SD som nu skall matchas mot någon enhet hos HD.

Eller kan SD ha börjat prata?
Citera
2019-08-28, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det var exakt min tanke också.
Frågan om även HD:s hus tidigare har undersökts av polisen har väl ställts ett antal gånger i tråden, men utan att någon har kunnat ge ett riktigt svar.

JokerMannen har beskrivit att husranskakan har gjorts tidigare hos HD men de flesta av er i tråden har valt att inte tro på hens info. Till skillnad från jag, magkänslan sade att infon från vb är tillförlitlig.
Citera
2019-08-28, 13:41
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Vadå strypning? Blir en huvud krossat så förstår jag inte vad du menar med strypning

Fanns väl uppgifter i ett tidigt skede om att hon dog av strypning. Inte säkert man dör av kraftigt våld mot huvudet? Ströp han henne först och sedan slog sönder hennes huvud så står väl det för att han ville skända henne så mycket det bara gick. Eller så misshandlade ha henne kraftigt och ströp henne sedan. Ingen vet väl säkert dödsorsaken eller har jag missat det?
Citera
2019-08-28, 13:43
Medlem
flixa81s avatar
[quote=T34Panzer|68525713]Det kanske låg något i diskussionerna avseende det eventuellt försvunna brännbollsträt? Det verkar ju ha blivit hotfullt i tråden tidigare när detta kommit på tal. Senast nu i helgen hettade det till igen.[/QUOTE

Har inte orkat hänga med i tråden så har missat diskussionen med basebollsträet helt... skulle det ha använts som tillhygge?
Citera
2019-08-28, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Det verkar ju som fikastunderna för JG och SD glesnat på sistone, kan JG har haft något med gårdagen att göra? Har han sjungit ut om han visste nåt eller bara distanserat sig från SD för att han trodde nåt?

JG och SD är inte vänner på Facebook längre i alla fall, vet dock inte när den "relationen" upphörde.
Citera
2019-08-28, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Fanns väl uppgifter i ett tidigt skede om att hon dog av strypning. Inte säkert man dör av kraftigt våld mot huvudet? Ströp han henne först och sedan slog sönder hennes huvud så står väl det för att han ville skända henne så mycket det bara gick. Eller så misshandlade ha henne kraftigt och ströp henne sedan. Ingen vet väl säkert dödsorsaken eller har jag missat det?

Det finns inga uppgifter om strypning, endast en massa spekulationer som blivit trådsanningar.
Citera
2019-08-28, 13:47
Medlem
[quote=flixa81|68525785]
Citat:
Det kanske låg något i diskussionerna avseende det eventuellt försvunna brännbollsträt? Det verkar ju ha blivit hotfullt i tråden tidigare när detta kommit på tal. Senast nu i helgen hettade det till igen.[/QUOTE

Har inte orkat hänga med i tråden så har missat diskussionen med basebollsträet helt... skulle det ha använts som tillhygge?

Enligt JM har man hittat träflisor på LW vid obduktion
Citera
2019-08-28, 13:49
Medlem
Philomenas avatar
[quote=flixa81|68525785]
Citat:
Det kanske låg något i diskussionerna avseende det eventuellt försvunna brännbollsträt? Det verkar ju ha blivit hotfullt i tråden tidigare när detta kommit på tal. Senast nu i helgen hettade det till igen.[/QUOTE

EGT nämnde detta hypotetiskt tidigt i tråden men på ett sätt som gjorde att folk började undra om det var en freudiansk felsägning typ. Hen/de ska ju känna SD och och HD enligt egen utsago samt äveb källor i rättsväsendet. Sedan togs det upp senare någon gång till i tråden med frågan om EGT verkligen bara råkat finna det exemplet taget ur luften. Och nu på senare tid har användare vittnat om att de mottagit hot i samband med att de nämnt detta baseballträ.
Citera
2019-08-28, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Vet du om det är första gången eller om hennes hus gicks igenom i samband m mordet? Och om HD är misstänkt eller bara förhörd.

Det kan jag tyvärr inte svara på, jag har inte hört något om en tidigare husrannsakan, vilket jag borde ha gjort. Vet heller inte om hon är misstänkt eller bara förhörd.
Citera
2019-08-28, 13:55
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det här är och blir absolut sista gången som jag itererar detta och följande sagt.

Jag lovar dig @Elsa2018, att jag vet, att JG👤 känner till vem som bringade livet om Lena Wesström och det är också något som jag står för, och detta oavsett vad.

Till detta nu ovan sagda, har jag också försökt att framföra inom tråden, att det är helt och hållet upp till JG👤 själv om han vill berätta eller inte, om vad han känner till.

Mvh/ JokerMannen

Då får vi verkligen hoppas att Jerry tar bladet från munnen!
Oroande att läsa att han dessutom försökt kartlägga postare här inne:

”JG hotade mig till att vara tyst efter att ha listat ut att jag skrev här och jag vet åtminstone en till han hotade med exakt samma mejl han skickade till mig. Hur många mejlade JG till egentligen?”

Sen har vi postaren @Pampom har skrivit blott 3 inlägg totalt, men icke desto mindre intressanta för det..

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Kan nog bara hålla med om dennes utrop ”TA IN "J" PÅ FÖRHÖR SÅ FÅR NI SVAR ERA JÄVLA STOLPSKOTT”
Citera
2019-08-28, 13:55
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallans
Husrannsakan genomförd i HD bostad under förmiddagen.

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det var exakt min tanke också.
Frågan om även HD:s hus tidigare har undersökts av polisen har väl ställts ett antal gånger i tråden, men utan att någon har kunnat ge ett riktigt svar.

Äntligen! Om detta gjorts eller ej tidigare har ju varit en av de gäckande frågorna i en diger lista över frågetecken kring HD. Visst har vissa svarat men det har varit luddigt och aldrig bekräftat med tyngd eller postat primärt. Får för mig nu av hur du skriver att detta är något du är säker på?

Jag har svårt att tro på HDs oskuld tyvärr (glad om jag har fel för barnens skull!) men oavsett så borde det ju vara rutinarbete att genomsöka hennes bostad så nära inpå BP med tanke på hennes möjliga starka motiv om polisens eget spår kring affär SD och LW är relevant. Oavsett om HD skulle vara djupt involverad eller bara stått under press från SD så kan ju hennes bostad använts för att förvara något, med eller utan hennes vetskap. Det är ju inte omöjligt med barn ihop att (ex-)paret D haft nycklar till varandra.
Senast redigerad av Philomena 2019-08-28 kl. 13:58.
Citera
2019-08-28, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Jag tror att JG eller HD har sjungit ut nu. Tror det blev för mycket press. Det i kombination med ny teknisk bevisning tror jag eller hoppas.

Nej det har dom inte.
SD förnekade enligt sin advokat att han på något sätt har med mordet att göra.
JG stöttar fortfarande SD, det kommer från en säker källa.
Senast redigerad av InteHolmes 2019-08-28 kl. 14:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in