2019-08-28, 11:57
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Raderade sms som återskapats kan kommit från NFC i ett sent skede, häromdagen. Frågan är om polisen även följer upp raderade sms bland de närmaste vännerna. Kan det vara meddelande mellan vänner ang mgm händelseförlopp men utan inblandning av mgm mobil.

Det var i Knutby-fallet där det framgick att raderade sms kunde återskapas. Där satt de inblandade i brotten häktade så då kom svaren tidigt i utredningen om jag minns rätt.

Var det inte så att LW hade fler mobiltelefoner, kan det vara någon av de som ger/gett utslag ifrån mgm bostad?
Återskapade SMS kan absolut vara en anledning. Säg att SD i tidigare förhör sagt att han inte haft ett pillivitt med LW att göra på flera månader och så ser de nu att han skriver vid 23 tiden att han är på väg till hennes bostad..... då är det jobbigt läge. Nu tror jag inte enkom det handlar om sms. Polisen har under en period fått svar på svar och som nu man bedömer hålla för ett åtal. De har garanterat haft span på SD senaste tiden.
Citera
2019-08-28, 11:59
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, om man nu har gjort några intressanta fynd överhuvudtaget. Kanske polis eller åklagare kommer att göra något uttalande i så fall.
Känns som det kommer bli en luddig presskonferens efter häktningen.
Inga detaljer i detta skede. Vi får helt enkelt ge oss till tåls fram till att FU blir offentlig.
Citera
2019-08-28, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Det verkar ju som fikastunderna för JG och SD glesnat på sistone, kan JG har haft något med gårdagen att göra? Har han sjungit ut om han visste nåt eller bara distanserat sig från SD för att han trodde nåt?
Jag tror att JG eller HD har sjungit ut nu. Tror det blev för mycket press. Det i kombination med ny teknisk bevisning tror jag eller hoppas.
Citera
2019-08-28, 12:05
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Känns som det kommer bli en luddig presskonferens efter häktningen.
Inga detaljer i detta skede. Vi får helt enkelt ge oss till tåls fram till att FU blir offentlig.
Ja, det är väldigt luddigt. Nu verkar JM backa lite på det här med begäran om häktning också:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-08-28, 12:06
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ja, det är väldigt luddigt. Nu verkar JM backa lite på det här med begäran om häktning också:
Du ska nog ta JM:s inlägg med en rejäl nypa grovsalt.
Citera
2019-08-28, 12:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Du ska nog ta JM:s inlägg med en rejäl nypa grovsalt.
Det är väl lite det jag är inne på också, att vi kanske skall vänta tills det kommer något officiellt uttalande.
Citera
2019-08-28, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Raderade sms som återskapats kan kommit från NFC i ett sent skede, häromdagen. Frågan är om polisen även följer upp raderade sms bland de närmaste vännerna. Kan det vara meddelande mellan vänner ang mgm händelseförlopp men utan inblandning av mgm mobil.

Det var i Knutby-fallet där det framgick att raderade sms kunde återskapas. Där satt de inblandade i brotten häktade så då kom svaren tidigt i utredningen om jag minns rätt.

Var det inte så att LW hade fler mobiltelefoner, kan det vara någon av de som ger/gett utslag ifrån mgm bostad?

Jag har tidigare deklarerat inom ett av mina skrivna inlägg, att sedan år 2005, har man med hjälp av den teknik som finns, kunnat återskapa bland annat raderade SMS.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-28, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WillesWille
Så bra jobbat inte att förglömma
Den De som inte orkade bära det inombords längre.
starkt gjort av er🙏

Får vi se fler gripande😅 Jag vill tro att vi får
göra så.

Ni tro väl ändå inte att HD samt JG inte
har något med mordet att göra?

En eloge till polisen samt åklagaren kör hårt
Åsa ända in i kaklet nu.
Var kommer JG, ini bilden ?
Citera
2019-08-28, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag sitter och funderar på när vi ska få läsa nästa braskande
”Jag är i chock”-rubrik.
Eller är han kanske inte så chockad trots allt...

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/svenskamerikanen-jerry-jag-ar-i-chock
Har inte följt tråden på länge men på vad sätt skulle JG, ha med saken att göra ?
Citera
2019-08-28, 12:24
Medlem
Citat:

Jag backar inte, det får Backman nog göra istället, jag har klart och tydligt skrivit, att nu gäller SANNOLIKA skäl ... och inte som tidigare, på enbart Skälig misstanke.

Mvh / @JokerMannen
Citera
2019-08-28, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Relationen mellan SD och HD efter mordet är nästan lika intressant som själva fallet. Har hon levt vidare som inget hänt och umgåtts mer än någonsin med SD för att hon är rädd för honom?
Ser ingen annan orsak än rädsla till att umgås mer intensivt än någonsin med en man som varit otrogen och sedan varit misstänkt för mord på älskarinnan?
Jag tror inte alls hon är inblandad i mordet. Möjligtvis att hon vetat efteråt att SD gjort det men inte vågat annat än att spela med i hans spel och ev ljugit i förhör för att skydda sig själv...

Jag tror på GM som ensam gärningsman vilket även utesluter HD, däremot i efterhand mer omedvetet bistått honom med vissa saker. Insikten har givetvis ökat med tiden men då ... svårt att helt dra sig ur.
Citera
2019-08-28, 12:41
Medlem
LimeTimes avatar
Jag har inte varit inne i tråden på flera månader och har därför inte koll på vad som framkommit här. Någon som kan och vill sammanfatta lite kort?
Jag undrar också om det redan har postats info om hur det dödliga våldet mot LW såg ut?

Jag är lättad över att SD äntligen är häktad och jag hoppas att bevisningen är tillräcklig för att väcka åtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in