2019-08-28, 10:57
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Varför ser du fram mot morgondagen med spänning, vad ska hända då?
Tänker på häktningsframställan t.ex........
Citera
2019-08-28, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Häktningsframställan antar jag

Ja. Men hur spännande är den?
Citera
2019-08-28, 11:00
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ja....vill du ha en siffra på en skala på 1-10 och 1 är totalt ointressant så väljer jag nog en 7:a
Citera
2019-08-28, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Förstärkt scen?
Jag tänker snarare att de misstänkte eller anade oråd av någon särskild anledning, tror jag läste någonstans i media att de sökt honom ett par dagar och inte fått kontakt med honom.

Varför skulle de vilja säkra pengar om de visste att de var oskyldiga?

Vid altandörren fanns garanterat poliser men som inte bröt sig in då de ändå inte planerat att byta lås där, till skillnad från de andra dörrarna, som någon annan kan ha nycklar till kanske?

Intressant att du inte ser SD som mördare när du ändå påstår att du träffat flera andra mördare, syns det på dom menar du?

Hej @SmartaMarta666

Den vanliga polisen hade dess för innan gripandet av mannen varit och ringt på hans dörr vid några tillfällen utan resultat.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-08-28, 11:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det verkar ju som att det är testsvar efter den där krattningen på BP i oktober (?) förra året som nu
har sammanställts/analyserats. De började kratta efter "uppgifter från förhör" om jag minns saken rätt.
Vad i hela fridens dagar kan man ha hittat på BP så långt efteråt? Vem kom med uppgifter? Jag är sååå
nyfiken på att få svar på detta. Trägen vinner sägs det och nu är man faktiskt lite imponerad av örebropolisen
för kanske första gången ever.

Nja krattningen där var nog bara pliktskyldigast för att tillmötesgå något suspekt vittnesmål eller riksåklagares önskemål om snyggare slänter längs Europavägen eller möjl som offer åt rimligt tvivel. Vi får se.

Sen såg jag annan skriva om ”anhållan i ngns frånvaro”, antydande att det uttrycks så när personen ifråga inte själv står med vid kopieringsmaskinen. Det skulle alltså inget annat betyda här än att åkl tagit beslutet utan att redan ha personen i förvar som gripen eller motsv.

Beslutet måste då ha föranletts av ngt annat än uppgift från personen själv, för inget tyder på att personen elelr dennes ombud stått i telefonkontakt med polisen och velat erkänna edyl. Det är teknikaliteter allt och mindre väsentligt. Såvitt man kan bedöma så kan det helt enkelt handla om att man satt sig ner med filofaxerna och sett att man kunde hinna bli klara före jul om man sätter igång meddetsamma.
Citera
2019-08-28, 11:06
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Nja det kanske inte är så spännande men risken/chansen finns att SD släpps fri igen även om jag tror att den är mycket liten. Så lite "spänning" kanske man kan tycka. Vi kommer inte få veta så mycket mer än att han släpps eller ska vara fortsatt häktad. Kommer inte komma ut så mycket detaljer kring själva målet.
Citera
2019-08-28, 11:07
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
OK, tack för briefingen. Vi får väl hoppas att de hittat något nytt som binder rätt person till brottet.
Det är möjligt att man redan har hittat någonting nu, Aftonbladet skriver att teknikerna på plats bar på bruna påsar. Nu kanske det skall väntas på svar från NFC igen, och det brukar kunna ta ett tag. Enligt uppgifter från 'JokerMannen' kommer åklagaren nu att för tredje gången i ordningen begära SD häktad på sannolika skäl:
Citera
2019-08-28, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag kan tyvärr inte berätta om själva orsaken till gårdagen's gripande, men jag skall ge dig tre alternativ att fundera på.

1: ) Ingripande mot beväpnad person❔

2: ) Vid personsäkerhet❔

3: ) Då andra människor är ... eller kan tänkas vara i fara❔

Till observandum, det handlade om en stor insats-styrka som bröt sig in i mannen's hus från två olika håll, för att senare därefter kunna gripa mannen.

Mvh/ @JokerMannen

Tack för svar!
Nu blev känslan ännu mer, att han kan flippat på något vis.

Tänker att en oskyldig kan må dåligt av yttre faktorer som grannar och vänner som tittar misstänksamt och granskande eller helt å hållet ignorerar så blir det givetvis jobbigt och tufft många stunder, men ett rent samvete gör ju att personen samtidigt kan vara positiv och klarar att härda ut alla misstankar från omgivningen.

Men om samvetet dessutom gnager på insidan och snaran dras åt pga överbevisade lögner, då blir det en lite annan stress som visar upp en helt annan desperation i beteendet.
Hoppas han är tillräckligt i obalans att han pratar nu.
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-08-28 kl. 11:14.
Citera
2019-08-28, 11:10
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är möjligt att man redan har hittat någonting nu, Aftonbladet skriver att teknikerna på plats bar på bruna påsar. Nu kanske det skall väntas på svar från NFC igen, och det brukar kunna ta ett tag. Enligt uppgifter från 'JokerMannen' kommer åklagaren nu att för tredje gången i ordningen begära SD häktad på sannolika skäl:
NFC:s köer är en nationell skandal. Med det sagt så måste ju detta ärende vara högprioriterat denna
gång med tanke på att MGM nu sitter (eventuellt) häktad. Sällan har man emotsett en FUP så hårt som nu.
Citera
2019-08-28, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @SmartaMarta666

Den vanliga polisen hade dess för innan gripandet av mannen varit och ringt på hans dörr vid några tillfällen utan resultat.

Mvh/ @JokerMannen

Hej JokerMannen!
Ja precis jag läste någonstans i media att de sökt SD flera ggr utan resultat. Får intrycket av att de inte kunnat nå honom på jobbet heller då.
Vilket leder mig till att han möjligtvis kan ha drabbats av ett sammanbrott och mår jäkligt dåligt, jag hoppas på det och att han talar nu.
Citera
2019-08-28, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Ja....vill du ha en siffra på en skala på 1-10 och 1 är totalt ointressant så väljer jag nog en 7:a

Det var generöst. Själv sätter jag max en 4:a. En svag.

Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Nja det kanske inte är så spännande men risken/chansen finns att SD släpps fri igen även om jag tror att den är mycket liten. Så lite "spänning" kanske man kan tycka. Vi kommer inte få veta så mycket mer än att han släpps eller ska vara fortsatt häktad. Kommer inte komma ut så mycket detaljer kring själva målet.

Nja, nu tänker du nog, verkar det som, på själva häktesförhandlingen. Att åkl skickar ett papper till TR med en framställan om att en förhandling skall ske är en annan sak. Och det är väl det som ska ske imorgon?
Citera
2019-08-28, 11:16
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag gissar på att det är SD:s nya telefon/er som tagits i beslag. Jag får en märklig känsla av att HD har ett finger med i spelet här. Hon åker på resor med SD, den man hon skilt sig från p.g.a otrohet med den kvinna som SD är misstänkt för att har tagit livet av. Om inte denna situation diskuteras inom paret vore jag mäkta förvånad. Tänk nu att HD "vet" att SD är skyldig och nu vill hon sätta dit honom, delvis som hämnd för otroheten, men även för hon har ett rättspatos. Hon invaggar SD i en falsk trygghet att de kanske kan bli ett par igen, åker på resor nu senast till Island och så gör HD en "Terese Tang", hon spelar in ett erkännade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in