2019-08-28, 09:59
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
När ska unga kvinnor öppna sina ögon och inse att insatserna är skyhöga när man involverar sig med en kriminell man???

Speciellt unga är de inte heller så de måste ju ändå ha lite vett innanför sina pannben. Vid 31-års ålder är man inte purung, snarare halvgammal. Man vet vad man gör och vilka man umgås med. Man är beredd på konsekvenserna om man umgås i fel kretsar. Jag vet inte riktigt hur utländska kvinnor funkar. Det kanske är normalt för dem att leva lite farligt. Kanske var hon inte så klok trots allt. Man kan ju fuska sig till en fin utbildning med. Allt är möjligt. Någon betalade säkert hennes uppehälle i Polen under alla de åren. Eller hade hon sparat ihop pengar eller nåt annat?
Citera
2019-08-28, 09:59
Medlem
Pestoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyPsykolog
Efter Gws medverkan i nyhetsmorgon om detta fall, kan jag säga att ni är ute och cyklar!!!! Ni som skrivit att ni vet att det är si el så........ Ni är inte ens i närheten av det GW pratade om
Du är helt ute och cyklar, Du har inte läst tråden, Du borde hålla en låg profil med ditt ny startade konto. Tror du Gw va etta på bollen eller ? Kom inte in i tråden och spela Allan bara för att Du har sett din husgud Gw på Tv. Han hade ovanligt dåligt på fötterna i den intervjun, trots att han har alla kontakter.
Du kan läsa tråden och sluta göra ner FB folket.
Citera
2019-08-28, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bliik
Det är ej allmänheten som drabbats utan nära anhöriga till gängkriminella.
Vad menar du med det? Bör BO mannens syster och kusiner också räknas som in kriminellas anhöriga och skyldiga till sin egen död. Var går gränsen nu då för anhörig till kriminell. Kanske grannar och skolkamrater också ska skylla sig själva? Lägg ner, kvinnan är helt oskyldig , punkt!
Citera
2019-08-28, 10:02
Medlem
Migsvetsarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Låter inte som ett särskilt troligt scenario, om inte mördarna var så påtända att de inte visste vad de gjorde.

Jag tror att de låg på lur för att mörda eller hota mannen. Sedan dök han upp med kvinnan och barnet, och då gick det snett.

Kvinna gjorde säkert bedömningen att hon hade ett ”pussy pass” och då kunde hon lägga sig i skeendet på gatan. Sprang hon verkligen efter mördaren då han jagade hennes man? En aspekt som jag också funderat på är om gärningsmannen var en Afghan, en påverkad sådan.. de mördar ju för tusenlappar för att finansiera sitt knark... OCH Afghaner och Iranier verkar ju hata varandra...
Citera
2019-08-28, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Vi som bor i de här områdena och följt krimtrådarna under en längre tid är inte förvånade över att kvinnor nu drabbas. Vi har väntat på att det ska ske, det har bara varit en tidsfråga. Det som är nytt är att media och personer som tex Ann Ramberg inte längre kan skylla på att det bara är kriminella som drabbas och att allmänheten inte behöver vara rädda. Det här två morden de senaste dagarna hade kunnat var min dotter eller min syster. Vakna nu Sverige det är dags att ta tag i problemen på allvar, från alla håll. Detta är så jäkla sorgligt men inte förvånande.

Hade det kunnat vara din dotter eller syster? Du menar att du själv är tungt kriminell?
Citera
2019-08-28, 10:04
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
I så fall måste man ha ett allvarligt synfel om man inte ser skillnad på en dam och en herre.

Vad menar du?

Det tilltänkta offret flydde som en liten feg råtta och lämnade sin kvinna och sitt lilla barn helt oskyddade.

Så här ser råttan ut:
https://myfile.is/JdPdq04cn2/8B271910-F5A0-42F5-B812-2E02B719A3EC_jpeg
Senast redigerad av T34Panzer 2019-08-28 kl. 10:17.
Citera
2019-08-28, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ittepa
Hade det kunnat vara din dotter eller syster? Du menar att du själv är tungt kriminell?
Nej det är jag inte och ja det hade det!
Citera
2019-08-28, 10:06
Medlem
Eftersom den här tråden har fyllts med en jäkla massa trams tänkte jag försöka mig på en sammanfattning av läget, allt är såklart bara spekulationer:

De inblandade personerna:

BO: K*rolin H*kim
BOs kille, pappa till barnet: N*ief *d*wi
Den anhållna personen, kopplas till flyktbilen som brann upp: S*lih, Ren*d, 19991006
*=a

Händelseförloppet:

BO och BOs man kommer ut vid Sergels väg 13C och går söder ut, hinner komma i höjd med Ola Hanssonsgatan då 2 GM skjuter mot dem i ryggen. GM skjuter söderut. Detta verkar stödas av skotthål i en bil som stod i närheten som ses på detta collage: https://minfil.com/oa42m044n8/skjutningg_png

Nu blir det lite rörigt men de flesta uppgifter tyder på att BOs kille(NA) börjar springa och tar vägen in vid Nicoloviusvägen och sedan in mellan huset söderut, vissa säger ända ned till Tessins väg och vissa kortare, men han ska ta Sergels väg tillbaka till BO som blivit skjuten. Han har tydligen tagit av sig tröjan och skriker att man ska ringa polisen. GM1 ska ha följt efter honom, hur långt är osäkert.

Vissa uppgifter säger att BO ska ha skrikit ”Nej, sluta” och även följt efter GM1 som jagar NA.

BO blir skjuten i närheten av Sergels grill av GM2, enligt collaget ovan ser det ut att möjligen ha hänt 10-15 meter norr om grillen där tekniker i vita rockar står. Dock påstår vissa uppgifter att hon blir skjuten av GM2 när hon satte efter GM1 och att hon snubblat över staketet mellan grillen och Nicoloviusvägen och sedan skjuten igen. Efter detta ska GM2 av en konstig anledning vänt om och sprungit som man sett på SVTs film här: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/efter-skjutningen-har-springer-en-maskerad-person-fran-platsen

GM2 verkar agera fullständigt ologiskt om detta stämmer, då NA/GM1 sprungit söderut, flyktbilden står söderut men han vänder och springer norrut mot Limhamnsvägen. Vissa tror han är förvirrad och sedan vänder, vissa tror att någon ropar tillbaka honom. Svårt att se på filmen, men han verkar vända sig om innan han kommer fram till bilen och vänder. Men inget av detta är ju logiskt.

Flyktbilen verkar stå på Nicoloviusvägen och kan ses i collaget ovan kör ut från vägen och söder ut på Sergels väg mot Tessins väg.

Motiv:

Teori 1: BO ska i egenskap av läkare ha gett viss information till polisen i samband med ett annat mord. Hon har ej vittnat utan endast gett uppgifter. De flesta, inklusive polisen, verkar ha dissat denna teori.

Teori 2: NA var delaktig i ett stort rån i Danmark, https://www.svt.se/nyheter/utrikes/svenskar-domda-for-danskt-ran, där nästan inga pengar har hittats i efterhand. Teorier om att vissa personer är ute efter honom för att han vet var pengarna är. Fler verkar tro på detta men ändå inte riktigt.

Teori 3: Den anhållna personen var med om ett tillslag förra året om knarkhandel på Drottninghög, https://minfil.com/N9X8kbe1bb/H_ktning__B_2457-18.zip, och att det är kopplat till detta. Få tror det.

Teori 4. NA är inblandad i ett färskt brottsmål dit även den anhållna kan ha kopplingar via vänner eller liknande. Teori lanserades igår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Vad menar du med det? Bör BO mannens syster och kusiner också räknas som in kriminellas anhöriga och skyldiga till sin egen död. Var går gränsen nu då för anhörig till kriminell. Kanske grannar och skolkamrater också ska skylla sig själva? Lägg ner, kvinnan är helt oskyldig , punkt!

Jag har ej påstått att hon är skyldig till något. Men det fanns en anledning till att just en kvinna som henne blev mördad. Det kunde inte vara ”vemsomhelst”.
Senast redigerad av Bliik 2019-08-28 kl. 10:10.
Citera
Medlem
Leif GW Persson uttalar sig.

https://www.expressen.se/kvallsposten/gw-mordoffrets-pojkvan-kommer-att-halla-kaften/
Citera
2019-08-28, 10:09
Medlem
Amazon-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Så det är assa frågan om en persisk mamma som jobbade som underläkare samt var typ "gangster fru"? Isf en ganska märklig kombo väl? Vi vet ej om hon var ett misstag el ej? Gick ryktern om att hon hade slöja o dyl, är det sant?

..mer text..

Vi har diskuterat det tidigare i tråden, kombon kvinnlig läkare + tungt kriminell. En skärpt kvinna med ett bra jobb och utbildning borde ju kunna välja och vraka bland "ordentliga" partners, men det kanske är så att hon hade en fäbless för "bad boys" helt enkelt?

Det religiösa inslaget har också diskuterats och jag har inte sett några rykten om han hon skulle ha slöja, snarare tvärtom; sekulär med västvänlig livsfilosofi..
Citera
2019-08-28, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bliik
Jag har ej påstått att hon är skyldig till något. Men det fanns en anledning till att just en kvinna som blev mördad. Det kunde inte vara ”vemsomhelst”.
Men var går gränsen? Den flyttas hela tiden fram och man slutar se de mördade som de oskyldiga offer de faktiskt är. Vad blir nästa ifrånskyllning från att behöva ta ansvar? Han satt bredvid en kriminell på hemkunskapen, han får skylla sig själv. Det är på den nivån vi är nu tyvärr! En mamma som kämpat för att bli läkare har avrättats med sitt spädbarn i närheten, det är sanningen.
Senast redigerad av Ze123 2019-08-28 kl. 10:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in