2019-08-28, 09:20
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellabellak
+1 på det. Bilen har inte satts I eld genom någon fjärrutlyst anordning.
Professionella hade valt en helt annan plats än ett tättbefolkat flerbostadsfamiljsområde att tutta eld på en bil på. Finns gott om ödsliga villagator och gator som slutar vid ett insynsskyddat parkområde om man vill elda bilar utan att synas även på dagtid. Hade man lagt energi på planering så hade man löst det smartare. Verkar inte ha varit någon större planering på "vad gör vi efter" skottlossningen.

Verkar vara lokala GM förmågor som känner sina egna ghettoområden och dras till dessa när de ska avsluta jobbet och "parkera" bilen. De har inte en susning om områdena som ligger runt deras eget ghetto.
Citera
2019-08-28, 09:24
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Amatörer? Om det är några som haft med läkarens man/barnafadern att göra så är de knapast amatörer.

Rånet han gjorde i danmark var väl iscensatt.
Dom gjorde inbrott i värdekontors grannars butik och borrade sig in och satte kamera så de kunde se pengahanteringen. Sen stal de en hjullastare och brakade in i huset. Inna dessa hade de snot 10 sopbilar som de satt i brand utanför polisen för att spärra deras utfart.
Möjligt att de var bättre förmågor. Dock de amatörerna som sprang runt och jagade offer på Sergels väg betedde sig inte professionellt. Femtioelva skott för att ta livet av någon stödjer ju inte heller att de skulle vara speciellt vapenerfarna.

Varför ens skjuta på öppen gata? Smartare hade ju varit att ta sig in i trapphuset och ringa på dörren och knäppa den eller de som man var ute efter efter. Pensionärerna i huset springer ju ut och in ur huset på dagtid så att ta sig in den vägen torde inte vara speciellt svårt.
Citera
2019-08-28, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Enligt ett rykte jag nu fått från två olika håll skall mannen, i närtid, varit inblandad i en 'aktivitet' i Danmark och inte riktigt svarat upp till premisserna för deltagandet .
Har inte skrivit ngt tidigare eftersom jag inte orkar/har tid att verifiera ens om det förekommit ngt brott i DK som handlar om ganska stora pengar eller, än mindre, kunnat verifiera ryktet.
Men, som sagt, nu från två håll.
Sannolikheten är iaf större än att det skulle handla om ngn, av kvinnan, felbehandlad patient som hämnats...

Kan förklara varför danska reportrar frågade om kopplingar till danmark på presskonferensen.
Citera
2019-08-28, 09:26
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Det är ovanligt hög sannolikhet att han är helt oskyldig. Det här är ett uppmärksammat fall där intresset av att låtsas ha en fungerande polisverksamhet är stark så polisen är mer än villig att plocka in folk på måfå ungefär som de brukar göra när polisstationer vandaliseras. Sen ser det bättre ut om den de har plockat in inte måste släppas så fort jurister börjar titta på fallet så om möjligt har de gripit in en skyldig person men vi vet inte om det var möjligt.

Polisen har nu planterat tanken i allmänheten att den här personen är skyldig och om han och hans bekanta sen inte döms så är det domstolarnas fel inte polisens. Mordet är redan att betrakta som polisiärt uppklarat.
Det är vad min privata spaningsanalys också kommit fram till. Denne kille är bara en polispatsy. Helt nya spelregler om mördande av trashkvinnor infördes i och med dådet.
Citat:
Flera ställer sig frågande till dådet

– Detta sätter nya spelregler, säger en av de kriminella som Kvällsposten talat med.

https://www.expressen.se/kvallsposten/kriminella-efter-malmomordet-detta-satter-nya-spelregler/
Man bör istället börja nysta i det senaste kvinnomordet i Stockholm. Hämnd för Malmökvinnomordet enligt nya spelreglerna?
Citat:
Det var en 18-årig kvinna som sköts ihjäl i Vällingby i natt, enligt Aftonbladets uppgifter.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2GJwkq/kvinna-dod-efter-skottlossning
Citera
2019-08-28, 09:30
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lofgreno
Tydligen tar det ju extra skruv hos politikerna när kvinnor dör...
Vad är det för extra skruv det tagit? Jag har inte sett någonting. Har det lagts upp några nya lagförslag eller policys som jag missat eller bara det vanliga orerandet?
Citera
2019-08-28, 09:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Ok tack för info, kanske har jag inte satt mig in tillräckligt. Syntes de tända på?

Det har inte framgått ännu.

Men utifrån vad som förevarit så är det helt orimligt att ens killgissa på att de skulle använda något så avancerat.

Dessutom.

Vill man inte vara riktigt säker på att bilen verkligen brinner upp, om branden är till för att utplåna spår...?
Citera
2019-08-28, 09:49
Medlem
Vi som bor i de här områdena och följt krimtrådarna under en längre tid är inte förvånade över att kvinnor nu drabbas. Vi har väntat på att det ska ske, det har bara varit en tidsfråga. Det som är nytt är att media och personer som tex Ann Ramberg inte längre kan skylla på att det bara är kriminella som drabbas och att allmänheten inte behöver vara rädda. Det här två morden de senaste dagarna hade kunnat var min dotter eller min syster. Vakna nu Sverige det är dags att ta tag i problemen på allvar, från alla håll. Detta är så jäkla sorgligt men inte förvånande.
Citera
2019-08-28, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Vad är det för extra skruv det tagit? Jag har inte sett någonting. Har det lagts upp några nya lagförslag eller policys som jag missat eller bara det vanliga orerandet?

Äh vaddå. Morgan har ju faktiskt sagt att dom ska jagas till Världens ände... :-)
Citera
2019-08-28, 09:53
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
"Ska jagas till världens ände". Så brukar det inte låta när en brusha blivit avrättad utan då är det mer "Om bara vita rika män slutade knarka så skulle vi slippa sånt här"...
Citera
2019-08-28, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Vi som bor i de här områdena och följt krimtrådarna under en längre tid är inte förvånade över att kvinnor nu drabbas. Vi har väntat på att det ska ske, det har bara varit en tidsfråga. Det som är nytt är att media och personer som tex Ann Ramberg inte längre kan skylla på att det bara är kriminella som drabbas och att allmänheten inte behöver vara rädda. Det här två morden de senaste dagarna hade kunnat var min dotter eller min syster. Vakna nu Sverige det är dags att ta tag i problemen på allvar, från alla håll. Detta är så jäkla sorgligt men inte förvånande.

Det är ej allmänheten som drabbats utan nära anhöriga till gängkriminella.
Citera
2019-08-28, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Det har inte framgått ännu.

Men utifrån vad som förevarit så är det helt orimligt att ens killgissa på att de skulle använda något så avancerat.

Dessutom.

Vill man inte vara riktigt säker på att bilen verkligen brinner upp, om branden är till för att utplåna spår...?
Flera av Lunds bilbränder sägs ha utlösts på ett liknande sätt. Men kanske är det som du säger, man vill inte ta risken att något går fel utan gör det manuellt.
Citera
2019-08-28, 09:58
Medlem
mr-mystics avatar
Så det är assa frågan om en persisk mamma som jobbade som underläkare samt var typ "gangster fru"? Isf en ganska märklig kombo väl? Vi vet ej om hon var ett misstag el ej? Gick ryktern om att hon hade slöja o dyl, är det sant?

Personligen drar jag ändå en lättnadens suck om det ändå var som så att en "gangster fru" föll offer (även om hon var läkare) än om nån helt skötsam samhällsmedbogare blivit inblandad etc.

Var det en "gangsterfru" även vid det andra mordet (om det nu var ett liknade fall nära inpå)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in