2019-08-28, 00:46
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King-of-Insight
Tror och hoppas tvärtom. Just att de säger att man gör aldrig nåt mot oskyldiga anhöriga, så jag tror inte de gör samma sak mot GMs familj. Hoppas däremot de tänker så att han bröt mot spelreglerna, så då har de anledning att "gola" på honom, som ju annars brukar va förbjudet i de kretsarna. Alternativet är att hämnas, men det tror jag inte de som står utanför just denna konflikt vill göra, och bli inblandade i eventuella hämndaktioner själva.

Tror jag inte ett ögonblick. Inte första gången anhöriga drabbas och kriminella uttrycker avsky. Men mer blir det inte.
2015 dog Luna Mandic när bilen hon satt i sprängdes. Hon blev fyra år gammal.

Ett år senare dog brittiske Yuusuf Warsame, som var på besök i Biskopsgården, av att en handgranat kastades in genom fönstret. Han blev åtta år.

Samma snack då.
Citera
2019-08-28, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Jag tackar och bugar! Då blir det svårt att ta reda på vad det rör sig om för brottsutredning med tanke på att det inte har nått till domstol. Flera uppgifter till Sydsvenskan säger detta alltså. Någon som vet något om denna pågående brottsutredning?

Tydligen tillräckligt allvarligt brott där man är beredd att tysta!
Citera
2019-08-28, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dagsvag
Hon var halvpolska om jag förstått det rätt. Du behöver inte tro på det, men jag litar på de som har förstahandsinformation.

När jag gjorde research hittade jag en kvinna med östeuropeiskt namn på fejjan. En av hennes poster från i maj visade en ultraljudsbild på ett ofött barn. Hon kvittrade glatt att hon nu äntligen skulle bli mormor. Morddagen bytte hon sin profilbild till svart. Hittade även en annan kvinna, med samma efternamn, som på samma sätt anlade sorg.
Citera
2019-08-28, 00:56
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Megatråd så svaret finns kanske i tråden.
Upplevde hon att det fanns en hotbild mot henne så hon bar skottsäker väst? Kan det vara en förklaring till att hon sköts i huvudet?

Det är väl ändå sannolikt att man upplever att man är under hot en tid innan man avrättas brutalt med flera skott i huvudet på gatan?
Citera
2019-08-28, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Å andra sidan var det delvis hans förtjänst att barnet kom till världen, så lite credd ska han ha.
Skall han ha cred för att han kan knulla och har levande spermier... VA FN
Citera
2019-08-28, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Tror jag inte ett ögonblick. Inte första gången anhöriga drabbas och kriminella uttrycker avsky. Men mer blir det inte.
2015 dog Luna Mandic när bilen hon satt i sprängdes. Hon blev fyra år gammal.

Ett år senare dog brittiske Yuusuf Warsame, som var på besök i Biskopsgården, av att en handgranat kastades in genom fönstret. Han blev åtta år.

Samma snack då.

Ja det ligger nåt i det. Sen vet jag inte hur det "rankas" i sådana miljöer, om det är någon skillnad ifall man attackerade/hade för avsikt att attackera målet (de kriminella man var ute efter) och att barnen drabbades oavsiktligt, jämfört med här mordet på anhörig var direkt avsiktligt, där den man ville åt redan var utom räckhåll.

Oavsett det så är det nog inte alltid fullt logiska reaktioner i såna här sammanhang, så att en viss handlingar som kan delas in i en viss kategori per automatik kommer leda till vissa reaktioner. Det är psykologiskt, om detta fall av någon anledning får en annan, starkare effekt, hur de kriminella påverkas på det personliga planet, hur de kan relatera till det...jag vet inte. Men det här har iaf potential att bli en brytpunkt där man visar också med handling att man inte accepterar det, även om man har tveksam moral i övrigt i och med sin kriminalitet.
Citera
2019-08-28, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Det förtäljer inte historian, det nämns bara flera uppgifter till Sydsvenskan att han är utpekad i pågående utredning. Är väl bara lockbete för att folk ska betala för premium. Bör ju inte vara Drottninghög eftersom det fallet pågår i domstol. Här är resten av artikeln.

Nej, det kan inte var den som gått till domstol. Men möjligtvis handlar det om en helt annan brottsutredning som Drottninghög-ligan är involverade i tillsammans med NA. Hur förklarar man annars att 19åringen från Drottninghög-ligan greps och är misstänkt för medhjälp till mord?
Senast redigerad av Pazzamo 2019-08-28 kl. 01:02.
Citera
2019-08-28, 01:00
Medlem
Mindbusinesss avatar
Intressanta ögonvittnen i Aktuellt-sändning
https://www.svtplay.se/video/21849986/aktuellt/aktuellt-26-aug-21-00-2?cmpid=del:an:08-28-2019:aktuelltla:lp-app
Citera
2019-08-28, 01:01
Medlem
Citat:
Nej, det kan inte var den som gått till domstol. Men möjligtvis handlar det om en helt annan brottsutredning som Drottningshög-ligan är involverade i tillsammans med NA. Hur förklarar man annars att 19åringen från Drottningshög-ligan greps och är misstänkt för medhjälp till mord?
Förklaringen är att bilen som användes stod i hans namn. Det är den enda kopplingen jag känner till.
Citera
2019-08-28, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Förklaringen är att bilen som användes stod i hans namn. Det är den enda kopplingen jag känner till.

De har även beslagtagit ett misstänkt mordvapen, men om det tillhör den gripne 19åringen är oklart.
Citera
2019-08-28, 01:07
Medlem
Något namn på gm ännu? Orkar inte scrolla.
Citera
2019-08-28, 01:10
Medlem
Citat:
De har även beslagtagit ett misstänkt mordvapen, men om det tillhör den gripne 19åringen är oklart.
Inte kristallklart, men som jag uppfattat det så hittar de ett vapen i hans bostad vid husrannsaka. Har svårt att tro det är mordvapnet då. Vi får väl se på Torsdag hur starka deras misstankar är mot honom. De lär väl häkta honom om fallet är så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in