Citat:
Ursprungligen postat av
Mindbusiness
Tror jag inte ett ögonblick. Inte första gången anhöriga drabbas och kriminella uttrycker avsky. Men mer blir det inte.
2015 dog Luna Mandic när bilen hon satt i sprängdes. Hon blev fyra år gammal.
Ett år senare dog brittiske Yuusuf Warsame, som var på besök i Biskopsgården, av att en handgranat kastades in genom fönstret. Han blev åtta år.
Samma snack då.
Ja det ligger nåt i det. Sen vet jag inte hur det "rankas" i sådana miljöer, om det är någon skillnad ifall man attackerade/hade för avsikt att attackera målet (de kriminella man var ute efter) och att barnen drabbades oavsiktligt, jämfört med här mordet på anhörig var direkt avsiktligt, där den man ville åt redan var utom räckhåll.
Oavsett det så är det nog inte alltid fullt logiska reaktioner i såna här sammanhang, så att en viss handlingar som kan delas in i en viss kategori per automatik kommer leda till vissa reaktioner. Det är psykologiskt, om detta fall av någon anledning får en annan, starkare effekt, hur de kriminella påverkas på det personliga planet, hur de kan relatera till det...jag vet inte. Men det här har iaf potential att bli en brytpunkt där man visar också med handling att man inte accepterar det, även om man har tveksam moral i övrigt i och med sin kriminalitet.