Citat:
Ursprungligen postat av
MarkisDiGorgonzola
Saknar argument kring vad? Min värld verkar onekligen vara mer upplyst än din - men detta är ointressant.
Du verkar inte hänga med i matchen; hon är med största sannolikhet oskyldig, enligt juridiken. Dock, bör även du kunna höja blicken, tänka utanför den trygga boxen? Ger man sig i lag med kriminella, ökar risken avsevärt att man själv blir utsatt för något kriminellt (av vitt skilda slag), begriper du inte detta, bör vi nypa av dig framtida valsedlar, och omyndigförklara dig.
Och nej, hon blev inte avrättad (läs på om ordets egentliga betydelse), avrättad är någonting helt annat. Hon må ha blivit iskallt mördad - en annan sak. Och, mord är aldrig trevligt. Oavsett hur det utförs. Mord på kvinnor bärandes barn inträffar dagligdags runt om i värden, dessutom är merparten av dessa kvinnor nästan aldrig tillsammans med så grovt kriminella män, som i det aktuella fallet. You do the math. Lycka till.

Du vet lika lite som oss andra i det här fallet ännu, en massa antaganden.
Var han fortfarande kriminell efter åren på kåken? Hade han valt en annan bana nu? Tänkt om? I din trångsynta värld var han nog fortfarande kriminell. Vilket är möjligt, jag vet inte.
Du har inte en aning om vad du pratar om när du ber mig tänka utanför den "trygga boxen".
Du är insnöad, totalt!
Jag förstår, förstått hela tiden vad du vill komma fram till. Men jag håller inte med, inte på långa vägar. Kvinnan var oskyldig, och nån feg liten råtta avrättade henne. Ja precis, avrättade.
Fullständigt vidrigt!!