2019-08-27, 21:31
Medlem
Wajis avatar
Jag tror att det är 3st misstänkta GM man letar efter. Han som är gripen är ju häktad för medhjälp och vapenbrott. Dvs inte mord. Sedan tror jag att det var 2st GM som sköt och de är dom man letar efter. Den som greps körde bilen och tog hand om vapnen. Men lika skyldig för det.

Frågan om dom hunnit fly landet? Oavsett så kommer de gripas inom kort. Pass och kontokort blir ju snabbt kollade så det går ju inte att gömma sig hur länge.
Citera
2019-08-27, 21:31
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
På presskonferensen från innan idag påstod åklagaren att det till största säkerhet var mordvapnet.

Nja, hon svarade jakande på frågan om vapnet som beslagtagits är det misstänkta mordvapnet.
Citera
2019-08-27, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Om han nu var i rätten (alltså kan han inte ha skjutit) kanske han tycker att straffet han får för att de fått låna hans bil står i relation till hans betalning. Att han själv kontaktar polisen tyder på att allt är uppgjort. Bilen var inte stöldanmäld men avställd (Malmö standard).

i malmö körs bilar som om de vore försäkrade, och allt betalt. det är så för det inte finns några poliser på gatorna, polisen är inte intresserade.

hade varit intressant att se vems bil det är och se om det är några domar på honom.
Citera
2019-08-27, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fattyacid
Exakt det jag tänker på. Han vet ju exakt vad det handlar om. Vad är värt mest, hans barns mamma eller att sätta dit nån för polisen. Eller sköta det själv och klippa den som gjorde det?
Dessutom skulle han troligtvis behöva erkänna brott själv om han ska förklara varför de mördade henne. Som sagt tänker man att en person som honom tar tag i detta själv på ett eller annat vis.
Citera
2019-08-27, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Nja, hon svarade jakande på frågan om vapnet som beslagtagits är det misstänkta mordvapnet.

det vet man inte förrän det har testats.
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohitospara
Såhär; anledningen att paret inte var skrivna på samma adress är som andra kriminella i Malmö..dom har problem med skatteverket/kronofogden och/eller är man dessutom jagad så bor man inte officiellt på samma adress..som wifey
NA har jag träffat flertalet gånger men min upplevelse är att han är en kaxig jävel!!
Han gjorde inga större insatser i Danmark förutom att lägga ut lite spikmattor..MEN har hört att han var misstänkt för att gömma pengarna efter rånet i Danmark..säkra källor om man säger så.
Sen om jag ska försvar NA så tror jag att han aldrig hade en tanke på att BO skulle bli ett offer..därav han stack från platsen. Normalt rör man inte kvinnor och barn..
Men dessa kräk som utfört detta kommer att få tillbaka tredubbelt...stackars familjer...eller vem fan bryr sig egentligen! Skjuter man en kvinna så är man körd....med all rätt!!
Förstår att alla rassar härinne retar sig när kvinnor (snygga som fan dessutom) blir kära i killar med utländskt påbrå..aldrig undrat varför? För att ni svenskar suger i sängen..jobbigt men sant..

Om de gifter sig kan hon åka på hans skadestånd, likaväl så enligt sambolagen väll? Bidrag lär inte ha varit skälet, han taxerade 35k 2018 i en bostadsrätt där han är skriven med sin syster. Saknas fakta om bostadsrättens ägare i tråden. Saknas även info ang taxerad inkomst på N i tråden under de övriga åren sedan han släpptes för 4 år sedan.
Senast redigerad av Pandalina4 2019-08-27 kl. 22:16.
Citera
Bannlyst
Citat:
En konstaterad skada barnet fick är redan offentliggjort. Den lämnas med en väldigt olämplig förälder. Det största brottet i hela denna historien egentligen. Att göra N till ensam vårdnadshavare.

När hände det?
Citera
2019-08-27, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkisDiGorgonzola
Saknar argument kring vad? Min värld verkar onekligen vara mer upplyst än din - men detta är ointressant.

Du verkar inte hänga med i matchen; hon är med största sannolikhet oskyldig, enligt juridiken. Dock, bör även du kunna höja blicken, tänka utanför den trygga boxen? Ger man sig i lag med kriminella, ökar risken avsevärt att man själv blir utsatt för något kriminellt (av vitt skilda slag), begriper du inte detta, bör vi nypa av dig framtida valsedlar, och omyndigförklara dig.

Och nej, hon blev inte avrättad (läs på om ordets egentliga betydelse), avrättad är någonting helt annat. Hon må ha blivit iskallt mördad - en annan sak. Och, mord är aldrig trevligt. Oavsett hur det utförs. Mord på kvinnor bärandes barn inträffar dagligdags runt om i värden, dessutom är merparten av dessa kvinnor nästan aldrig tillsammans med så grovt kriminella män, som i det aktuella fallet. You do the math. Lycka till.
Du vet lika lite som oss andra i det här fallet ännu, en massa antaganden.
Var han fortfarande kriminell efter åren på kåken? Hade han valt en annan bana nu? Tänkt om? I din trångsynta värld var han nog fortfarande kriminell. Vilket är möjligt, jag vet inte.
Du har inte en aning om vad du pratar om när du ber mig tänka utanför den "trygga boxen".
Du är insnöad, totalt!
Jag förstår, förstått hela tiden vad du vill komma fram till. Men jag håller inte med, inte på långa vägar. Kvinnan var oskyldig, och nån feg liten råtta avrättade henne. Ja precis, avrättade.
Fullständigt vidrigt!!
Citera
Avslutad
Citat:
På presskonferensen från innan idag påstod åklagaren att det till största säkerhet var mordvapnet.

I röven på Karl den 12:e, helvete heller att han kan veta det så snabbt utan undersökning, man säger så bara för att hålla uppe fasaden att svenska systemet fungerar men i själva verket har hela Sveriges rättssystem gått åt helvete för länge sedan.

Personligen så misstänker jag att den här killen man har hittat är en syndabock...
Citera
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Ganska stark antydan kan jag tycka när verkligen allt annat var inga kommentarer.
Citera
Medlem
Tuttarna-I-Soppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohitospara
Har jag försvarat honom?? Aha nä du..men jag tror inte att killen trodde att horungarna skulle skjuta en kvinna med en bebis..liksom ingen annan horunge som gjort det tidigare..

Du skrev: "Sen om jag ska försvar NA så tror jag att..", så jo det har du

Nej men det finns ingen heder längre. Det är hela tiden upp ett pinnhål i klimatet. Nästa gång kan det vara du. Sluta umgås med slödder helt enkelt
Citera
2019-08-27, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppanz
Vissa saker får man reda på genom att vara där,
Kvinnan höll ALDRIG barnet i famnen. De är tidningen som hittar på de.
Jag såg att N hade bärsele med ett barn.

För övrigt Om kvinnan blev skjuten där de sägs, hur kan barnet vara så pass oskad....

Vet vi verkligen att första skottet tog i huvudet?
Menar hon kanske träffades nån annanstans på kroppen o föll ner. Sen blir hon skjuten i huvudet.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in