2019-08-29, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noproblem28
Hur kunde han vara så dum att lämna vapen hemma när han nu borde vetat att hans bil användes inlett mord?

Han borde antagit att dom skulle komma hem till honom.
Därför att han inte är den vassaste kniven i lådan och har rökt för mycket
Citera
2019-08-29, 00:05
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Jag skrev min teori i ett tidigare inlägg: (FB) En skjuten på Sergels Väg i Malmö 26/8-2019 (kvinna avliden)

Ja, jag håller med dig. Att han inte ska vara inblandad köper jag verkligen inte.GM finns i hans närhet, så det är bara för polisen att kika där.
Citera
2019-08-29, 00:05
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Detta kommer förbli olöst

Det tror jag också.

Tror också att BO`s man.., vet vilka ligger bakom det hela. När allt har roat ner sig.., så är det payback.., med ränta. Dvs att de som ligger bakom det hela kan räkna med att tappa någon släkting.

Så där som det sköts i Mexico.
Citera
2019-08-29, 00:06
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Frågorna är många, minst sagt.

Eller, iofs en högoddsare, men att vapnet man hittade hemma hos familjen tillhörde något syskon eller liknande men att polisen tror/utgår från att det är hans? Ej troligt, men man ska aldrig säga aldrig.

Ja klart det är många frågor gällande detta mordet. Hoppas bara att frågorna får några svar också.
Citera
2019-08-29, 00:08
Medlem
VWazzs avatar
Så 19åringen har enligt "amatör teorierna på Facebook och Fb" skiftat till troligen oskyldig och ej inblandad?
Citera
2019-08-29, 00:11
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Ja, jag håller med dig. Att han inte ska vara inblandad köper jag verkligen inte.GM finns i hans närhet, så det är bara för polisen att kika där.

Grejen är ju dock att ingen pratar, därför är det så ofta svårt att få ihop ett åtal. Men har dom begått dom lite klassiska misstag så kan det nog kanske bli några bevis iallafall. Beror på hur mycket resurser detta får, men jag gissar på att det är ganska högprioriterat då det är ett unikt fall som berör många.
Citera
2019-08-29, 00:13
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Så 19åringen har enligt "amatör teorierna på Facebook och Fb" skiftat till troligen oskyldig och ej inblandad?

Alltså. Han satt på rättegång under själva mordet. Men mycket annat pekar på hans inblandning, men det har redan tagits upp i tråden så det är bara att börja läsa.
Citera
2019-08-29, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Jag skrev min teori i ett tidigare inlägg: (FB) En skjuten på Sergels Väg i Malmö 26/8-2019 (kvinna avliden)

Jag missade det inlägget. Det där med klockan är en typisk fråga som bara dumma misstänkta svarar på. När man får en parkerad bil stulen så vet man ju inte när den stjäls men om man vet när den "blev stulen" så lämnar man kanske exakt tiden den "blev stulen" och sen kommer nästa fråga "hur vet du att den blev stulen då". Nej man ska verkligen inte säga någonting när man blir förhörd. Tyvärr uppmuntrar svenska advokater ofta misstänkta att svara på frågor trots att en norm om total tystnad skulle hjälpa Sveriges kriminella mycket.

Svara inte på vad du heter så är det inget konstigt med att du inte svarar på några frågor om din bil heller. Ljug inte, säg inte sanningen, säg ingenting. Inte ett ord.
Senast redigerad av Stanislaus 2019-08-29 kl. 00:22.
Citera
2019-08-29, 00:16
Medlem
Kan det vara så enkelt att det är ett klassiskt svartsjukedrama? Där pappan till det lilla barnet är sekundärt och inte egentligen har med det att göra trots tidigare kriminalitet. Hur länge har de varit tillsammans? Vem fanns innan han?....bara en tanke
Citera
2019-08-29, 00:25
Medlem
Tror inte det vapnet som 19 åringen greps med är inblandat i mordet. Kan inte vara så dum!
Citera
2019-08-29, 00:25
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoS21Gbg
Kan det vara så enkelt att det är ett klassiskt svartsjukedrama? Där pappan till det lilla barnet är sekundärt och inte egentligen har med det att göra trots tidigare kriminalitet. Hur länge har de varit tillsammans? Vem fanns innan han?....bara en tanke

Asså skippa det spåret. Det finns inte. Större chans att det är Palmes mördare som har utfört det.
Citera
2019-08-29, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SoS21Gbg

Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in