2019-08-27, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
En hypotes som framlagts i tråden är att kvinnan skjutits för att mannen gömt undan pengar från ett tidigare rån. Det är ett bestickande resonemang men efter att funderat lite tror jag inte på det. Skälet är följande. Hade jag varit en av de som ville ha ut min andel kanske jag skulle ha skjutit kvinnan i benet som ett sätt att säga att det kan bli värre. Vänligen betala. Men om man dödar henne bygger du upp ett hat som gör att mannen kan tänkas hämnas genom att skvallra till polisen eller gå till väpnad aktion. Visst, barnet finns kvar och måste skyddas men att döda modern är ett självmål. Jag tror att oerfarna hitmen, drogade på Gud vet vad, gick för långt i sitt rus. Att döda kvinnan är kontraproduktivt. Att skada henne och visa våldskapacitet ger däremot en viss hävstång mot mannen.
Håller med. Tror dock att pappan var det tänkta offret men att saker gick fel.
Citera
2019-08-27, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nosaint
Läkarbruden hade väl fått nog nu och ville lämna honom. Ingen vettig tjej vill ha en kriminell pundar/rånare som partner, hon var kanske naiv först när de träffades men i takt med utbildningens fortskridande fick hon nya värderingar. Rånarkillen betalade någon för att bli av med henne och behålla barnet då hans chanser att få barnet är lika med noll om mamman finns men ökar till iaf 20% om mamman inte finns(i hans korkade skalle ). Det är min teori.

man lämnar inte en muslim. då aktiveras sharia.
Citera
Avslutad
Har jag förstått rätt? Denna så kallade tunga gangstern lämnade sin fru och barn som blev kallblodigt avrättade istället för att ta kulorn själv? Det är alltså dessa killar som brudarna går igång på och ser de som alfa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 30Luger
En hypotes som framlagts i tråden är att kvinnan skjutits för att mannen gömt undan pengar från ett tidigare rån. Det är ett bestickande resonemang men efter att funderat lite tror jag inte på det. Skälet är följande. Hade jag varit en av de som ville ha ut min andel kanske jag skulle ha skjutit kvinnan i benet som ett sätt att säga att det kan bli värre. Vänligen betala. Men om man dödar henne bygger du upp ett hat som gör att mannen kan tänkas hämnas genom att skvallra till polisen eller gå till väpnad aktion. Visst, barnet finns kvar och måste skyddas men att döda modern är ett självmål. Jag tror att oerfarna hitmen, drogade på Gud vet vad, gick för långt i sitt rus. Att döda kvinnan är kontraproduktivt. Att skada henne och visa våldskapacitet ger däremot en viss hävstång mot mannen.

Jag tror också något gick riktigt snett här. En impulshandling. Många av de här typerna är otroligt lättkränkta och explosiva. Någon skrev i tråden att kvinnan kanske inte skrek av skräck, utan i ilska. Kanske svor och försökte skrämmas. En lättkränkt person som är drogad kan då i stridens hetta tappa fattningen totalt.
Citera
Medlem
boqpods avatar
Motivet
BO vittnade i en rättegång där en person nyligen dömdes (för mord).
Straffet för att avge vittnesmålet var att hon dödades.

Sjukt sorgligt. Möjligheten att vittna anonymt kanske ska omvärderas?
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Antaget att pappan var målet. Måste vara ett känslomässigt inferno idag. Skuldkänslor för flykten kontra smidande av hämndplaner som får Scarface att blekna.

För övrigt. Finns det info om barnens tillstånd?

Ja man kan hoppas att jäveln lider riktigt ordentligt. Han kan ju börja med att knarka ner sig istället för att sälja till andra stackars satar.
Citera
2019-08-27, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Håller med. Tror dock att pappan var det tänkta offret men att saker gick fel.

han fegade ur och lämnade fru att ta kulan. kulan som var avsedd för muslimen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Hon arbetade som läkare enligt Rapport.

Och? Vad spelar det för roll? Hon taxerade runt 400.000 kr, en relativt låg lön. Hennes man sitter på tiotals miljoner i knarkpengar, vilket hon är högst medveten om och dessutom gillar hon det. Mest troligtvis är det ett avgörande skäl till varför hon ens är med honom!
Tror du själv hon hade varit tillsammans med denna arab utan hans cash, utan hans ”coola” rykte?

Nej. Knappast. Aldrig. Det vet du också.

Hon älskade det. Pengarna. ”Respekten”.

Hon är en sådan som möjliggör och uppmuntrar kriminaliteten i vårt samhälle.

Jag vidhåller, Sverige har blivit en lite bättre plats utan henne.
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politikbetrieb
han fegade ur och lämnade fru att ta kulan. kulan som var avsedd för muslimen.
Iranier är muslimer också.
Citera
2019-08-27, 19:31
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Barnen? Det var bara ett. Ett skrubbsår på huvudet. Mamman tappade barnet rätt ner i marken när hon blev skjuten.
Ah. Singularis. Skyller på tangentbordet.
Men en liten tröst i alla fall att barnet mår bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det är väl ändå efter mordet? Ingen filmade väl förrän skott avlossats? Den som filmade siktade in sig på en flyende person.

Angående vändningen, så kan det väl tyda på att GM inte hör hemma i Malmö. Lägg där till droger, så är desorientering ännu troligare.

Varför sköt gm1 och gm2 inte ned båda två på en gång? Förmodligen för att den primära planen var att få ut någonting annat. Kidnappning av mannen? Typ var är pengarna? Mannen springer, gm1 skjuter efter honom och springer sedan efter. Bo följer efter vilket provocerar gm2 som då skjuter henne vilket får gm1 att vända (i videoklippet). Tror faktiskt att mannen var det primära målet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
Har jag förstått rätt? Denna så kallade tunga gangstern lämnade sin fru och barn som blev kallblodigt avrättade istället för att ta kulorn själv? Det är alltså dessa killar som brudarna går igång på och ser de som alfa?

Ja, du har missuppfattat. De blev inte avrättade. Bara ludret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in