2019-08-27, 18:14
Medlem
Inte haft tillgång till internet på ett par dagar. Kan någon ge en brief om vad vi vet? Får intrycket av att polisen har kommit rätt långt?
Citera
2019-08-27, 18:14
Medlem
Tror inte 19-åringen är involverad i mordet, han inställde sig själv hos polisen efter de gjort husrannsakan. Polisen är nog på helt fel spår.
Citera
2019-08-27, 18:15
Medlem
Dwight.Schrutes avatar
Jag har inte följt det här, men vad jag kan utläsa så har gärningsmannen alltså gripits.

När jag ser på videon när gärningsmannen springa iväg, så tycker jag att det ser ut som en kvinna. Kroppsbyggnaden och sättet att springa på känns oerhört feminint. Eftersom araber är ganska feminina och tunna, så antar jag att den gripne gärningsmannen är arab och inte afrikan? Annars hade jag satsat mina kulor på att gärningsmannen egentligen är en gärningskvinna.

Är det bekräftat vem gärningsmannen är?

Jag ser att gängledaren är invandrare, givetvis. Så jag antar att offret också är en icke-svensk?
Citera
2019-08-27, 18:15
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Vilka kriminella pengar då?
Skojar du? Kebab Ali deklarerade för 5000 i årsinkomst.
Citera
2019-08-27, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusvadkul
De tappade bort honom. Höga som hus.
Oerfarna, höga, fulla med adrenalin, låg IQ, låg impulskontroll, Kvinnan skrek ....

De hade order om att döda mannen. De tappade honom, får panik, vet att de kommer få skit av ledarna, så de klipper henne

Stämmer detta är det ju så jävla ynkligt men ändå med katastrofala följder.
Vad är Drottninghögsligan för felstöpta jävlar?
Citera
Avslutad
Hur mycket är ett liv värt i Sverige? Jag gissar på inte mer än 2-3 år "sluten ungdomsvård" vilket innebär att de får sitta av tiden och spela playstation.

Varför reagerar inte fler på dessa urlöjliga straffrabatter som möjliggör för mer brottslighet bland unga?

Varför i hela helvete skulle någon offra sitt eget liv för att vittna när påföljderna på mord är så obefintliga?

Vill BOs familj har rättvisa får de fixa det själv.
Citera
Medlem
Den löpning som svt klipp visar 16s. Fram tillen bil och tillbaks. Vad syftade den till?
Jagade han mannen då? Men ingen man syns i klippet. Då måste gm legat typ 30m efter.

Då måste pojkvännen upptäckt hotet mkt tidigt och dragit. Modigt...

Löpning mot flyktbil? Jo men det är ju en helt annan bil än en kombimerca han vänder vid...Kan de varit så snurriga? Och då borde väl bägge gm flytt dit?

Nått stämmer inte här...
Citera
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Stämmer det att den gripne greps i Hyllinge? Isåfall verkar ju drottningsspåret i helt rätt riktning.
Citera
2019-08-27, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sassafras
Osannolikt, då det knappt går att köpa en brödrost kontant nuförtiden, utan att behöva redogöra för var slantarna kommer från. De här typerna kan inte köpa en bostad, även om de har högar med cash hemma på kaffebordet.

Vet ej, men tänkte så att säljaren kanske var skyldig till några i gänget och därför tvungen att sälja lägenheten. Annars han riskerade sitt liv. I dessa kretsar används bara svarta pengar och cash, vad jag förstår.
Citera
2019-08-27, 18:20
Avstängd
MarkisDiGorgonzolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XDXDXDXD
Inte haft tillgång till internet på ett par dagar. Kan någon ge en brief om vad vi vet? Får intrycket av att polisen har kommit rätt långt?

Googla in på Aftonbladet och Expressen istället, det finns vettiga artiklar där. Det finns egentligen inte som mycket mer matnyttigt i tråden, ännu. Mest folk som munhuggs, spekulerar in absurdum och sjukt mycket off topics (i vanlig ordning).
Citera
2019-08-27, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Stämmer det att den gripne greps i Hyllinge? Isåfall verkar ju drottningsspåret i helt rätt riktning.
Han greps inte, han inställde sig själv hos polisen efter de gjort husrannsakan hos hans familj.
Citera
2019-08-27, 18:21
Medlem
Frågan är vem som står näst på tur.

N har massiv bevakning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in