2019-08-27, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Jag fattar ju att jag itne är den förta som säger det här, men:

Jag tror att kvinnan var målet. Det förefaller orimligt att kvinnan skulle ha träffats av flera skott samtidigt som mannen och babyn var helt oskadda. På samma sätt verkar det orimligt att skytten skulle träffa kvinnan i huvudet om han nu faktiskt siktade på mannen.

Jag tror alltså att det var kvinnan som var målet, och att mordet dessutom var ett beställningsmord. Någon, och inte först och främst den som sköt, ville se kvinnan död. Vem? Varför?

Nej, det är högst osannolikt. Det var mannen dom var ute efter från början. Mannen sprang iväg och kom därför undan. Troligtvis detta det handlar om:
(FB) En skjuten på Sergels Väg i Malmö 26/8-2019 (kvinna avliden)
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Gissar på att man redan nu vet vilka övriga GM är och nu är det jakt efter dom. Är ganska säker på att polisen har bra bevis och bra möjlighet till att lösa detta.

Ja polisen vet troligen vilka som ligger bakom detta.
Citera
Medlem
DonPapacito38s avatar
Men vi kan alla vara överens om att denna utvecklingen måste stoppas . Annars kommer fler tjejer falla offer för detta sjuka vansinne , sen kan jag bara säga att det inte finns en enda anledning att klandra henne för att hon var till sammans med denna snubbe . Det är ablsout inte hennes fe att hon föll offer för en misslyckad snubbe med en pistol i handen Låt henne vila i lugn och ro! Hennes utbildning spelar mindre roll nu.
Citera
2019-08-27, 17:28
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Allt ovidkommande pladder har gjort att ni missat ny info som ändrar bilden.

Enligt SVTs vittne jagade två GM kvinnans man men tappade bort honom. Sedan återvänder en av GM och skjuter kvinnan.
Det innebär ju att hon trots allt inte var deras huvudsakliga måltavla, utan mannen ifråga.

Det i sin tur borde ju innebära att mannen ifråga bör veta vilka som ligger bakom dådet?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/vittne-tva-garningsman-fanns-pa-platsen

Ja det är klart mannen vet. Men bland detta klientel är det heder att inte gola. Att mörda, lemlästa och misshandla är däremot hedervärt inom gruppen. Tragiskt fall men kvinnan som mördades lekte med elden genom att avla på en yrkeskriminell.
Citera
2019-08-27, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Om hon betalade utbildningen med pengar från kriminalitet så är det högst relevant, dessa pengar som mördarna ville ha.

Vilka kriminella pengar då?
Citera
2019-08-27, 17:29
Medlem
CSHamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Jag fattar ju att jag itne är den förta som säger det här, men:

Jag tror att kvinnan var målet. Det förefaller orimligt att kvinnan skulle ha träffats av flera skott samtidigt som mannen och babyn var helt oskadda. På samma sätt verkar det orimligt att skytten skulle träffa kvinnan i huvudet om han nu faktiskt siktade på mannen.

Jag tror alltså att det var kvinnan som var målet, och att mordet dessutom var ett beställningsmord. Någon, och inte först och främst den som sköt, ville se kvinnan död. Vem? Varför?

Kravs ingen hjarnkirurg for att forsta detta.

Pappan till barnet har gjort nagot dumt (scenario 1)/ skyldig nagon en stor summa pengar (scenario 2)

Scenario (2) Skjuter man mannen sa blir det omojligt att fa in cashen. = skjuter man hans fru sa har han bara barnet kvar, betalar man da eller riskerar man att barnet ocksa blir mordad?

Scenario (1) Mannen har gjort nagot helt makalost illa, kanske haft ihjal nagons barn / fru / liknande. Hur bestraffar man da en san person? Oga for oga. Man vill inte avsluta hans liv for att det utdelas ingen smarta da, varre att leva resten av sitt liv med vetskapen att man indirekt hade ihjal sin fru och mamma till ens barn... Finns det ett varre ode an att vilja ta sitt eget liv p.g.a den psykologiska smartan?

Scenario 1-2 makes most sense da de avlossade ett flertal kulor in i kvinnan och bland annat huvudet.
Nu har jag ingen koll pa avstandet mellan skytten och kvinnan, men att skjuta nagon i huvudet ar extremt svart om du inte har en enorm erfarenhet av stressiga situationer. Bara en forhojd puls gor det 10x svarare att sikta med en pistol. Det oppnar upp for att skytten varit relativt nara offret, vilket gor det hela MYCKET mer personligt. Regelratt avrattning. Speciellt da kvinnan bar pa ett barn.

/C
Citera
2019-08-27, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Är inte så säker på att BO fick stor del av pojkvännens pengar. Tror därför inte pengar är ett motiv. Baserar min teori på att BO enligt tidigare tråduppgift arbetat som mäklare. Ändå så bor hon i en hyresrätt skrev någon. En läkare som är ihop med en man som har 50-60 millar ifrån ett rånbyte, bosätter sig väl inte i en hyresrätt, utan investerar i en bra bostad!?

Det beror väl på om han har lyckats tvätta pengarna vita eller inte.
Citera
2019-08-27, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Vilken kul slump att ingen av dessa har svenska namn!

har man tagit in hela scenuppsättningar och varje knarkförsäljare på bidrag innebär det att man inte vet vem som är inblandad i vad och vem som är mördaren. man hoppas på att någon av dessa ska tjalla och det skulle inte förvåna mig om man har en tjallare bland dessa så man tar in en drös med muslimer så de som tagits in inte vet vem som tjallat. jag gissar att det kommer bli fler skjutningar efter att horden släpps. något kommer att få känna av vad det kostar att tjalla.
Citera
2019-08-27, 17:31
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Är inte så säker på att BO fick stor del av pojkvännens pengar. Tror därför inte pengar är ett motiv. Baserar min teori på att BO enligt tidigare tråduppgift arbetat som mäklare. Ändå så bor hon i en hyresrätt skrev någon. En läkare som är ihop med en man som har 50-60 millar ifrån ett rånbyte, bosätter sig väl inte i en hyresrätt, utan investerar i en bra bostad!?

Du kan inte köpa en bostad med kontanter utan att väcka uppmärksamhet. Du kan tvätta pengarna med det krävs att man känner någon som kan det. Tvätta 60 miljoner kräver i regel någon korrupt person i bankbranschen.
Citera
2019-08-27, 17:31
Medlem
Ken Drydens avatar
Genombrott tycker jag nog i och med Joakim Palmkvists artikel i Homosexsvenskan.

Vi kan glömma otrohet, nedgolning av Drivhall och till och med Bröndbyrånets försvunna pengar.

Det handlar om en färsk konflikt mellan Drottningshög och palestiniern NA. Palestiniern har aldrig lämnat det kriminella. Han har aldrig haft ett hederligt arbete sedan han muckade från Hall 2015. De enda pengar han dragit in officiellt är diverse bidrag. Resten är frukterna av gammal och ny brottslighet.

Han är nu involverad i en pågående brottsutredning mot Drottningshögsligan i Helsingborg på ett sådant sätt som Palmkvist kryptiskt antyder "skulle kunna ge personer anledning att vilja röja honom ur vägen".

Först trodde jag att Drottningshögsligan anlitats av någon och sjabblat till det, men nu förstår jag att det är deras "operation" hela tiden. Drottningshög är det kanske mest IQ-befriade brottssyndikatet i svensk kriminalhistoria och det här jävla vansinnesdådet kommer snart att vara uppklarat.

De försökte mörda NA igår, men var så klumpiga, dumma i huvudet och nerknarkade klockan 10 på förmiddagen att de tappade bort honom när han hoppade över ett plank. Förbannade över sin miss bestämmer sig en av GM som knappt kunde röra sig av allt jävla knark att mörda Karolin eftersom hon dessutom skrek och ville hjälpa sin man.

Mordet på Karolin var alltså INTE planerat från början, utan skedde för att gärningsmännen (Drottningshög-style) klantade till det och en av GM tappade huvudet i frustration över att allt gått så jävla fel och mördade tjejen.

Det är nog lite tryckt stämning på sina ställen i Helsingborg, nu i kväll.

Jag ser fram emot Palmkvists uppföljning.
Senast redigerad av Ken Dryden 2019-08-27 kl. 17:36.
Citera
2019-08-27, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
I världens mest jämställda land med feministisk regering råder dubbelmoralens Åsa-Nisse, därför är det mer synd nu om mamman än när en pappa dör eller när en tonåring får en kula i ögat på gatan i Malmö o dör.

Japp Barnets far vet nog en hel del. Men kommer han snacka med snuten med insikten att inget händer eller fixar han biffen själv..
Polisen idag är väl mer tillför att användas vid polisanmälningar för att försäkringsbolag kräver så

Man skjuter inte en kvinna med barn så är det bara,
Citera
2019-08-27, 17:32
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Mercan som brann igår var 19 åringens som greps, han får inte ett öre nu från försäkringen sen var den ju den avställd också. Mercorna är ju lika populära som BMW bilarna hos Malmös blattar, eller i hela landet.

Hur hade han råd med en Merca? Jobbade han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in