2019-08-27, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Har man uteslutit hatbrott?
Den hetsiga retoriken från högerpolitiker och ”Svärjevänner” kan ju ha drivit någon eller några högerextremister till att angripa nysvenskar.
Vem minns inte Peter Mangs härjningar i Malmö.

Tja, eller så var läkaren SD och detta fick afa att peppra?
Båda teorierna känns rätt korkade...
Citera
Medlem
Anonymares avatar
Vilken kul slump att ingen av dessa har svenska namn!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Denna tråden handlar om att få fram sanningen om vad som hänt. Är inte det att visa respekt mot BO?
Jag hoppas att resten av familjen i så fall är hederliga människor som inte blir våt i trosorna av yrkeskriminella, så som mordoffret blev.
Citera
2019-08-27, 17:24
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
En teori här är alltså att GM som avlossade de dödande skotten "försvann" och den vi såg snepsringa på klippet kan vara GM nr 2 som kanske fick ågren och ville dra därifrån? Den som är gripen?
Eller har jag fattat fel?

Lita inte på ett vittne.
Citera
2019-08-27, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swede84
Jag är nyregistrerade för att jag kände BO och BO familj och vill får er sluta snacka så jävla mycket skit.
Visa respekt för familjen och BO anhöriga istället

Om du nu kände BO och hennes familj - varför sade inte du (eller någon annan i hennes krets) åt henne att inte vara ihop med kriminellt slödder?
Citera
2019-08-27, 17:25
Medlem
Pestoleras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Är enklare att kidnappa och tortera fram info. Och mer humanare. Dessutom får man mindre straff. Allt är bättre i alla avseenden med att kidnappa och tortera.

Visst är ovanstående det mest rimliga, av vad vi vet. Men det är nog mycket som vi inte vet. Det kan finnas andra orsaker som vi inte har någon aning om också.
Kan ju ha varit ett kidnappnings försök som spårade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Självklart, vi dödade din tjej, nästa gång dödar vi ditt barn är ett rimligt budskap. Det tar nog inte slut med detta mord.

Allt talar väl för att gangsterkriget i Malmö kommer att trappas upp och politiker och polis tvingas erkänna att det helt tappat kontrollen över vad som kommer att ske.
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Allt ovidkommande pladder har gjort att ni missat ny info som ändrar bilden.

Enligt SVTs vittne jagade två GM kvinnans man men tappade bort honom. Sedan återvänder en av GM och skjuter kvinnan.
Det innebär ju att hon trots allt inte var deras huvudsakliga måltavla, utan mannen ifråga.

Det i sin tur borde ju innebära att mannen ifråga bör veta vilka som ligger bakom dådet?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/vittne-tva-garningsman-fanns-pa-platsen
Citera
2019-08-27, 17:26
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Allt ovidkommande pladder har gjort att ni missat ny info som ändrar bilden.

Enligt SVTs vittne jagade två GM kvinnans man men tappade bort honom. Sedan återvänder en av GM och skjuter kvinnan.
Det innebär ju att hon trots allt inte var deras huvudsakliga måltavla, utan mannen ifråga.

Det i sin tur borde ju innebära att mannen ifråga bör veta vilka som ligger bakom dådet?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/vittne-tva-garningsman-fanns-pa-platsen
Hur tappar man bort någon när de var i varandras sällskap?
Citera
2019-08-27, 17:27
Medlem
Är inte så säker på att BO fick stor del av pojkvännens pengar. Tror därför inte pengar är ett motiv. Baserar min teori på att BO enligt tidigare tråduppgift arbetat som mäklare. Ändå så bor hon i en hyresrätt skrev någon. En läkare som är ihop med en man som har 50-60 millar ifrån ett rånbyte, bosätter sig väl inte i en hyresrätt, utan investerar i en bra bostad!?
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Mercan som brann igår var 19 åringens som greps, han får inte ett öre nu från försäkringen sen var den ju den avställd också. Mercorna är ju lika populära som BMW bilarna hos Malmös blattar, eller i hela landet.
Citera
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Jag fattar ju att jag itne är den förta som säger det här, men:

Jag tror att kvinnan var målet. Det förefaller orimligt att kvinnan skulle ha träffats av flera skott samtidigt som mannen och babyn var helt oskadda. På samma sätt verkar det orimligt att skytten skulle träffa kvinnan i huvudet om han nu faktiskt siktade på mannen.

Jag tror alltså att det var kvinnan som var målet, och att mordet dessutom var ett beställningsmord. Någon, och inte först och främst den som sköt, ville se kvinnan död. Vem? Varför?
Förmodligen någon nyligen dömd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in