2019-08-28, 14:59
Medlem
Mimurs avatar
Jag undrar ju lite om hur mördarna visste att paret skulle komma gående just där och då. Det är väl inte så troligt att de bara chansade på att de skulle dyka upp promenerande vilken tidpunkt som helst medan skyttarna väntade i sin bil. Kanske paret brukade promenera där med ungen dagligen, men tidpunkten kan ju skilja på flera timmar, det kan ju vara dåligt väder, de kanske ville äta sen frukost hemma, ungen kan ju av annan anledning behöva vara hemma osv, osv. Någonting måste gjort att de väntade just där, just då. Jag förutsätter att polisen kollar all telefontrafik i området timmarna/dagarna före dådet...
Citera
2019-08-28, 15:02
Medlem
Varför har du censurerat bort alla icke-arabiska namn?
Citera
2019-08-28, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Chansen att de råkade skjuta fel person är nog bra mindre än 50% i dessa fallen.
Rami var inte kriminell, men som populär Malmö-kille och "player" höll han sig inte långtifrån skjutglada kriminella och deras exflickvänner. Den allmänna uppfattningen i Malmö är att han dödades pga av en tjej.

Ardiwan var halvkriminell och tillhör en religiös irakisk minoritet, mandéer, som inte tillåter blandgifte med muslimer, och det är inte heller tillåtet för muslimska tjejer att gifta sig med mandéer. Även i detta fallet så är folk övertygade om att det var ett hedersmord pga en tjej.
Rami var väldigt lik en kriminell som heter Aim@n
Citera
2019-08-28, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av will.ockham

Vad snackar du om, det är ju minst tre Juggar där och Renad ska va Kurd eller Sudanes.
Har du en mer komplett lista lägg upp.
Citera
2019-08-28, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Det var väl detta mål som hängde ihop med NA?

Jag kan ha fel, men det målet är väl enbart relaterat till denna händelse pga att personen som är gripen för medhjälp till mord, också figurerar i det mål du nämner?
Citera
2019-08-28, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av will.ockham

Personen har ju censurerat bort alla som inte är födda 1999.
Citera
2019-08-28, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hysterisk-panda
Jag kan ha fel, men det målet är väl enbart relaterat till denna händelse pga att personen som är gripen för medhjälp till mord, också figurerar i det mål du nämner?

Jag fattade det som att NA var iblandad i nåt större narkotikamål i Hbg, och det högst troligt gällde detta där en stor liga åkte dit.
Citera
2019-08-28, 15:11
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du säger att de i alla fall var straffade. Hur kan du se det om du inte ser för VAD de straffats för?

Mrkoll (har domstolsbeslut mot sig)
Citera
2019-08-28, 15:11
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Hur kollade du upp dessa personer. Vad för slags brott har de gjort?
Bara för att nån likear dig på fb så betyder det inte ett dugg. Betyder inte att du umgås med dom.

Det säger en del om ens umgängeskrets

Kikade de på mrkoll
Citera
2019-08-28, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Jag undrar ju lite om hur mördarna visste att paret skulle komma gående just där och då. Det är väl inte så troligt att de bara chansade på att de skulle dyka upp promenerande vilken tidpunkt som helst medan skyttarna väntade i sin bil. Kanske paret brukade promenera där med ungen dagligen, men tidpunkten kan ju skilja på flera timmar, det kan ju vara dåligt väder, de kanske ville äta sen frukost hemma, ungen kan ju av annan anledning behöva vara hemma osv, osv. Någonting måste gjort att de väntade just där, just då. Jag förutsätter att polisen kollar all telefontrafik i området timmarna/dagarna före dådet...

Kriminella torpeder brukar normalt vis kartlägga offrets rutiner i någon eller några veckor innan de slår till. Svårt att säga exakt hur det gått till i detta fallet.. Men de har väl bara väntat på dem utanför helt enkelt. Inte så komplicerat.
Citera
2019-08-28, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Jag fattade det som att NA var iblandad i nåt större narkotikamål i Hbg, och det högst troligt gällde detta där en stor liga åkte dit.

Återigen, jag kan ha fel och missat den kopplingen.

Du förväxlar det inte med rånet i Danmark där 60 MDKR försvann, och som NA fick ett längre fängelsestraff för?
Citera
2019-08-28, 15:18
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surafisen
Det var någon igår som länkade en karta över området, hur gärningsmannen sprang och hur pappan flydde. Någon som vet? Hittar den inte ☹️

https://ibb.co/B67jXyf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in