2019-08-27, 16:27
Avslutad
Mannen släpps från fängelset 2015 efter råndomen. Ingen vit arbetsinkomst efter det? Levt på rånpengarna? Ger sig in i ny brottslighet när pengarna börjar tryta o skaffar sig ovänner, alt har varit kriminell hela tiden sedan utsläppet från fängelset? Ytterligare en möjlighet är att han velat lämna det kriminella livet och att detta inte setts på med blida ögon.
Citera
2019-08-27, 16:29
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Sedan när blev Hyllinge "ett finare område"?
Om du jämför Hyllinge med Drottninghög så är de bra mycket finare haha
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Halmgubbe, det skrev jag inte.

Hon levde med en grovt kriminell och betalade en dyr utbildning i Polen med pengar som kom varifrån då tror du?
Jag är helt med på att hon levde med en kriminell, men Polenspåret känns långsökt oavsett var pengarna kom ifrån.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Vem är troligast som grovt kriminella är ute efter och skjuter i huvudet mitt på blanka dagen?
En skötsam AT-läkare lr nån som varit inblandad i ett bankrån där minst 50 millar saknas?
På vilket saknas pengarna? Är det polisen som saknar dem eller brottslingarna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Halmgubbe, det skrev jag inte.

Hon levde med en grovt kriminell och betalade en dyr utbildning i Polen med pengar som kom varifrån då tror du?

Från hennes föräldrar, det vanliga i iranska familjer med ambitioner för barnen. De har sällan CSN.
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Å fan och jag min dumma nöt som alltid har trott att pengar är den största drivkraften till att bli kriminell

Skulle en kriminell bana innebära att man inte får fitta så skulle många problem försvinna. Män strävar efter makt och pengar eftersom det leder till en aldrig sinande ström av kjoltyg.
Citera
2019-08-27, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Vem är troligast som grovt kriminella är ute efter och skjuter i huvudet mitt på blanka dagen?
En skötsam AT-läkare lr nån som varit inblandad i ett bankrån där minst 50 millar saknas?

Det kan du spekulera i men när lägg inte fram dina spekulationer som om det vore fakta. Det har framkommit uppgifter som tyder på att de ville avrätta henne och andra uppgifter som talar emot det.

Det kan givetvis också vara så att de ville döda henne som hämnd på honom.
Citera
2019-08-27, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är korrekt. Bakjouren kontaktas när det behövs.

Finns det några indikationer på hur omtyckt och respekterad BO var inom sitt yrke?

BO kan intygas var en kompetent och bra läkare! Fanns ingenting vad jag kan komma ihåg som var problem med henne, jobbar dagligen med läkare som utbildat sig utomlands och de är inte på några sätt sämre än de som utbildat sig i Sverige
Citera
2019-08-27, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är korrekt. Bakjouren kontaktas när det behövs.

Finns det några indikationer på hur omtyckt och respekterad BO var inom sitt yrke?

Jag kan inte hennes CV, men läste någonstans att hon hade tjänstgjort som AT-läkare i Jönköping. Hon hade alltså avlagt en grundläggande läkarutbildning i Polen och fått denna godkänd i Sverige för att få göra AT-tjänst här inför möjligheten att få en svensk läkarlegitimation efter 18-21 månader som AT-läkare.

Bakjouren är den som är formellt ansvarig för allt en AT-läkare gör.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Från hennes föräldrar, det vanliga i iranska familjer med ambitioner för barnen. De har sällan CSN.

ja, det verkar ju vattentätt. att en iranska (muslim med låg IQ) ska åka till polen och skaffa sig en läkarexamen, Polen är ett land som är känt för att man hatar muslimer, tyskar, ryssar och svenskar som pesten. jag hade förväntat mig en lite skarpare argumentation men jag antar att det är flashback, även felaktiga gissningar blir sanningar.
Citera
Medlem
Varför kräver ingen att landets idag osynligaste och tystaste politiker, den för Malmöhaveriet ansvariga, Katrin Stjernfeldt Jamme avgår?
Kan inte eventuella hedervärda ledamöter i fullmäktige uppmana henne att ta sitt välbetalda ansvar och avgå?
Kan hon åtalas för framkallande av fara?
Ser att Malmö stad arrangerar en trygghets- och säkerhetsmässa nu i veckan, men det kommenterar jag inte.
Citera
Medlem
Man blir förvirrad

En 19 åring greps med ska samtidigt varit närvarande i en rättegången där han åtalades för tidigare brott?

Någon som kan förklara det oklara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in