2019-08-27, 16:10
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Det blir spännande att följa media då fram till torsdag! Måtte de ha rätt GM, ha bra bevis och få honom fälld nu! Hoppas också att de inte lämnar något åt slumpen utan följer upp alla eventuella tecken på om det funnits folk i hans omgivning som skyddat honom, försvårat utredningen eller rentav agerat hotfullt mot vänner till LW (här i tråd eller utanför IRL) så till den grad att de själva varit involverade i mordet eller försvårat uppklarandet av fallet. Så bra det vore för LWs anhöriga om detta hemska fick klaras upp och rättvisan fick ha sin gång efter denna långa tid.

Hoppas jag verkligen att dom vänder på alla stenar. Och inte skonar någon. Känns märkligt att ingen annan skulle vetat om eller anat nåt. Och alla dessa märkliga inhopp av hotfulla nick i tråden. Det har utan tvekan varit en ovanlig stämning i denna tråd. Jag har aldrig förr varit med om hot i en tråd, dessutom att ett flertal personer blivit hotade. Ska bli så intressant att se vad de tekniska analyserna eventuellt kan berätta .
Citera
2019-08-27, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GmbH
Vore intressant att höra Polisen motivera den till synes överdrivna insatsen för att gripa en vanlig Svensson? Det var ju inte direkt en terrorist som skulle gripas?

Ja. Märkligt. Känns som 3-4 st vanliga poliser hade kunnat plocka in honom.
Senast redigerad av Stockholmskisen 2019-08-27 kl. 16:12. Anledning: Fwl
Citera
2019-08-27, 16:12
Medlem
Snarkarens avatar
Hoppas han inte hänger sig själv i sin cell med skosnören när han blir påtryckt av förhörare och dylikt, har för mig att det hänt i Örebro förr.
Citera
2019-08-27, 16:13
Medlem
Vi får väl säga att vi har ett riktigt orakel i tråden också. Var det inte Honan som trodde på åtal nu efter att alla semestrar var över?
Citera
2019-08-27, 16:14
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag kan garantera att det nu finns betydligt kraftigare bevis mot vederbörande än tidigare.

Denna gången handlar det inte om att vara skäligen misstänkt, nu är det istället på sannolika skäl.

Alla goda ting äro tre, det vill säga, tredje gången gillt för KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding.

Komplettering, hur egendomligt som allt verkar vara inom detta fallet, så har det funnits en medhjälpare till Gärningspersonen.

Mvh/ @JokerMannen

Det lär nog visa sig ganska snart hur det ligger till med den saken...om du har rätt eller bara trollat i tråden....häktningsförhandling sker senast kl 12 nu på torsdag. Tick tack
Citera
2019-08-27, 16:16
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Har GW kommenterat annu?
Citera
2019-08-27, 16:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hoppas jag verkligen att dom vänder på alla stenar. Och inte skonar någon. Känns märkligt att ingen annan skulle vetat om eller anat nåt. Och alla dessa märkliga inhopp av hotfulla nick i tråden. Det har utan tvekan varit en ovanlig stämning i denna tråd. Jag har aldrig förr varit med om hot i en tråd, dessutom att ett flertal personer blivit hotade. Ska bli så intressant att se vad de tekniska analyserna eventuellt kan berätta .

Det är intressant att du säger det.
Har själv inte varit med i så många trådar, men jag har aldrig hört talas om det tidigare.
Det har känts sjukt obehagligt av och till.

Och som jag har hört det, har hoten mot vissa skribenter varit av en mycket grov kaliber.
Citera
2019-08-27, 16:19
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Precis!
Och på det "Stort Frågetecken".

Denne man har inte den blekaste aning om hur det känns att vara orolig, rädd, skräckslagen, ledsen, bestört...

Han har inte heller lärt sig när dessa känslor finns hos människor. Kanske kan han inte heller spela dom?

För det är väl det de flesta oskyldiga skulle känna i hans sits.
En mycket stor oro, skräck, panik, förtvivlan...

Tänker återigen på den man som mördade sin familj med två små barn och hustrun i USA (Honan länkade till intervjun för att visa oss att alla mördare ser inte ut som mördare). I intervjun dagen efter försvinnandet, tror inte det gått ett dygn ens, frågar reportern hur det känns.

Det enorma glapp mellan hur en normal person tänker och en person som saknar det känsloregister de flesta har uppdagades vid svaret: Jag saknar deras skratt, inga som sitter i tv-soffan och tittar på cartoons .
Va?
Ingen gråt, förtvivlan, fruktansvärd oro, ångest, maktlöshet, någon måste göra något, hjälp?

Lite samma stil.
.

Ja det är skrämmande
Frågetecken...han är nog mest oroad och mest upptagen med att fundera över var och när han misslyckades. Kontrollfreaket, Han - gåtornas stora mästare
Citera
2019-08-27, 16:20
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du tror det kommer en bok? Någon gång, någon dag? Förlaget verkar svävande.
Peter Springare sade i en intervju att boken skulle avslöja upprörande detaljer om vad som egentligen hände under mordutredningen förra sommaren. Det skulle tydligen ha någonting med sektionschefen Lars Bergmans ledarskap att göra och "vissa mordutredares beteenden":
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Om boken nu har dragits in så skulle förklaringen kunna vara att man till slut har kommit överens i den arbetsrättsliga konflikten. Springare kan i så fall ha fallit in i ledet igen och fått tillbaka sitt gamla jobb, eller skadestånd som den andre som petades.
Senast redigerad av Draifos 2019-08-27 kl. 16:25.
Citera
2019-08-27, 16:22
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GmbH
Vore intressant att höra Polisen motivera den till synes överdrivna insatsen för att gripa en vanlig Svensson? Det var ju inte direkt en terrorist som skulle gripas?

Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Ja. Märkligt. Känns som 3-4 st vanliga poliser hade kunnat plocka in honom.
Mycket lätt förslagsvis på Coop.
Vi får väl hålla tummarna att stormningen av hemmet inte är det som ska motivera den högre misstankegraden
GWs uttalande om stormningen emotses.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-08-27 kl. 16:27.
Citera
2019-08-27, 16:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag var som vanligt otydlig, men du svarade ändå.
Så det var lite så som jag misstänkte att man kollat konton på flashback.
Kan du nämna något sådant fall (inte så viktigt, men mest nyfiken på vilket sätt det kan användas?).
På vilket sätt användes flashback och i vilket syfte?

Jag tänker att det är lite lika som med geocachändringar.
Man kan säkert gå till botten med sådant för att se om det gjorts. Det kan bli ett litet indicium som kan visa på att någon vill att något ska se ut på ett visst sätt. Men det skulle kunna vara svårt även där , eftersom det är lätt att missta sig på datum och dagr. Fel kan lätt göras utan att man menat det.

Inlägg på fb borde vara svårare att kunna använda som bevis? Syftet måste vara svårt att kunna bevisa?
Det skulle förstås vara mycket intressant att se om mgm "använt" sina bekanta för att så misstankar mot annan. T ex... Bara för att nämna en sak.
.

På rak arm just nu tex Marinafalllet. Ibland så loggar man ju inte ens ut från ett konto, eller så ligger lösnord sparade i webbläsaren...
Citera
2019-08-27, 16:28
Medlem
letsdoits avatar
Hack i häl...
https://coord.info/GC3CZ0N

Den här cachen loggades av LW 180311:
https://coord.info/GLV7FD4F
Cachekompisen:
https://coord.info/GLV76Q04

Betr. ”Virtual Cache” kan dessa sägas vara fuskcacher som ingen riktig cachare ödslar så värst mycket kraft på; t.ex. hitta ett monument på nätet, masa sig dit och ta en selfie. - Här kan LW sägas ha haft fyra gånger mer känsla för fair play än SD.

LW konstaterar:
[Har fetmarkerat de delar där LW, trots ett års kortare cachetid, redan hade distanserat THD.]
Den distanserade herrn lurar i vassen (numera i häktet):
https://coord.info/GLV97YKZ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in