2019-08-27, 14:29
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Spekulationer i tråden om att han sprang mot fel bil; eftersom det fanns två snarlika bilar.

Att han därtill väljer baksätet (på rätt bil) ger visst stöd för att det satt minst två till i bilen, utöver mördaren.

Kan även vara så att klädbyte sker i baksätet då utrymmet är större. Att man sedan gör sig av med besudlade persedlar i container eller bränner dem i bilbranden. Vips är DNA borttrollade från bil och uppbrända kläder.
Citera
2019-08-27, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
Fler mord, hämndaktioner, är du efterbliven? Tror du de bryr sig om kvinnan? De bryr sig bara om sina maktpositioner och höga löner.

Du är lite flyktig i dina värderingar, har du svårt att hålla ihop dina åsikter?
Citera
2019-08-27, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptoking
Nu överdriver du, ingen går så långt för att skjuta en kvinna med barn.
Min poäng är att det behöver inte vara något stort alls. De här ungarna har inga skrupler what so ever. Deras liv är redan körda och har inget att förlora. Och så jävla insyltade i det mesta att inget spelar nån roll längre. Därför är de otroligt farliga.
Citera
Medlem
derAltmeisters avatar
Är det inte ofattbart korkat att använda en bil som är kopplad till en person som är inblandad i mordet?
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0nkORG/vannernas-sorg-efter-dodade-mamman-allt-blev-svart

På bilderna av hennes vänner syns ett par valkända gangsterjagande töser, så att hon var oskyldigt ovetandes om sin mans eskapader kan ju alla sluta spekulera om nu. Hon tyckte väl det var lika häftigt som hennes vänner.
"Paret efterlyser handling från politikerna.
– De måste börja agera i stället för att bara prata, säger Anton.
– Vi måste satsa mer på poliserna."
Är drygt 80% av Sveriges befolkning idioter? Stryp invandringen från MEA länder helt i ett tiotal år så kanske vi kan få se en vändning till det bättre.
Citera
Medlem
shimerajiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbasatan
Från skotten lät till mercan körde förbi mig så tror jag inte det tog max 30sek,kan han fel naturligtvis men det gick snabbt.

Tack till gubbasatan mfl som svarat på många frågor i tråden! Det är alltid uppskattat med ögonvittnen. Hur känner ni er idag? Någonting mer att dela med er av? Hur verkar det i området? Vad säger människor som bor där?
Citera
2019-08-27, 14:32
Medlem
Cents4s avatar
Jag tror på fullaste allvar att KH visste om att NA var kriminell. Sedan tror jag även hon mycket väl visste om att han kommit åt väldigt mycket pengar i rånet som skedde i Danmark. Varför skulle hon inte vara intresserad av en kriminell människa som efter rånet sitter på 40-80 millar? Kvinnor älskar pengar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
De följer strömmen av babbar som driver eget företag.. Tvätta pengar och skatt vad är det?? Inte undra på att deras länder ser ut som de gör..

Kan vara sant eller falskt det vet inte jag. Men om man generaliserar så kanske. Men inte hennes bröder då dessa kan inte kallas för babbar, då hela familjen är framgångsrik och hennes 3 bröder umgås bara med svenska och ambitiösa företagare. Om du inte taxera mer än 1 mille förra året, så har dom bidragit mer till samhället än du. Ibland så måste du lyssna på folk som har koll på läget.
Citera
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Om killen häktas felaktigt har han rätt till ersättning ja. Men beloppen är avsevärt lägre än 200 000 Han har rätt till ersättning för inkomstbortfall, eventuella utgifter och för lidande. Brukar inte bli mer än 5 - 10 000 för ett par dagar maximalt. Oftast går det inte så långt.

Hänsyn tas även till medial uppmärksamhet CP kunde bitvis leva gott efter palmerättegången
Citera
Avslutad
Citat:
Frågan är varför, han har förmodligen gömt det bra för henne, då hela hennes familj jobbar och tjänar bra med pengar. Får ingen indikation att hon är en status jägare och vill ha kriminella pojkvänner.
Då alla hennes 3 bröder inklusive hennes far är företagare.
Please. Han är dömd till ett långt fängelsestraff för rån i närtid, och han har uppenbarligen inget vitt jobb. Menar du att en intelligent tjej som pluggat till läkare inte skulle kunnat lägga ihop 1 och 1?
Citera
Medlem
Citat:
Ni alla är full av skit som bara spekulerar, nej hon har förmodligen inte köpt sitt läkarleg. Hon kommer från en bra familj, jag har jobbat med 2 av hennes bröder. Alla är hårt arbetande individer med egna företag, sysslar med aktier och tjänar bra med pengar och skattar. Finns inga kriminella i hennes släkt. Att hon sedan väljer att bli ihop med en ex kriminell man är en bra fråga. Han kanske sålde in det bra på henne och hon blev kär, man kan inte styra över sina känslor. Jag har aldrig träffat henne men både hennes bröder som jag har jobbat med är reko killar med stora ambitioner och allt detta är bara sorgligt.

Jag måste instämma med detta. BO:s familj är en mycket ordentlig och integrerad familj, som alltid varit på rätt sida av lagen. Jag mår - å deras vägnar - oerhört dåligt över det inträffade. K*rolin var familjens stolthet. Det råder i mitt tycke ingen tvekan: Snacket om att detta skall ha haft med henne eller hennes familj att göra finns inte på världskartan, och det kan troligtvis alla i Malmö, som har kännedom till familjen, bekräfta.

Precis som hennes vänner har beskrivit var hon utifrån den uppfattning jag hann skapa oerhört kompetent, vältalig, ödmjuk, snäll, förstående och förlåtande. Sistnämnda egenskap har sannolikt varit anledningen till att hon accepterade att bli tillsammans med en partner som hade suttit inne.

Hennes bröder är, som beskrivit ovan, också väldigt ambitiösa och mycket jordnära.

Ps. Jag tycker det är tragiskt att hennes utbildning är mer i fokus än det inträffade dådet. Hon studerade i Polen under ca 5 år och köpte inte något läkarleg. Är det ens möjligt att köpa något sådant numera?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Jag tror på fullaste allvar att KH visste om att NA var kriminell. Sedan tror jag även hon mycket väl visste om att han kommit åt väldigt mycket pengar i rånet som skedde i Danmark. Varför skulle hon inte vara intresserad av en kriminell människa som efter rånet sitter på 40-80 millar? Kvinnor älskar pengar.

Ja hon visste, och alla visste att hon visste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in