2019-08-27, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Men det var flera av de inblandade i rånet som tillhörde M-falangen. BO´s man var dessutom en av de som greps i ett tidigt skede och fick ett ganska långt straff (?)i jmf med andra av de inblandade
Jag vill inte utveckla det här för mycket. Men jag kan säga så mycket som att man va säker på att BO man kunde fixa detta på ett smidigt sätt och inte gola.
Citera
2019-08-27, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Det gjorde jag, du kanske kan belysa mig mer? En snabb googling säger att en läkare måste ju genomgå AT oavsett vart de fått utbildningen ifrån och här ingår ju ett gigantiskt prov på allt de lärt sig.

Dessutom är det ganska stor skillnad på en läkare och sjuksköterska skulle jag tro. En läkares misstag gång på gång skulle dyka upp väldigt fort och hens legitimation skulle ifrågasättas. Nu verkade det som om BO har haft flertal jobb vid sidan om.

Jag tror inte hon har "köpt" någon utbilding mer än betalat terminsavgifterna.

Har hon en utländsk examen måste göra tester för att få svensk legitimation. De testerna ställer rätt höga krav på hennes kvalifikationer.
Citera
2019-08-27, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Det gjorde jag, du kanske kan belysa mig mer? En snabb googling säger att en läkare måste ju genomgå AT oavsett vart de fått utbildningen ifrån och här ingår ju ett gigantiskt prov på allt de lärt sig.

Dessutom är det ganska stor skillnad på en läkare och sjuksköterska skulle jag tro. En läkares misstag gång på gång skulle dyka upp väldigt fort och hens legitimation skulle ifrågasättas. Nu verkade det som om BO har haft flertal jobb vid sidan om.

Jag tror inte hon har "köpt" någon utbilding mer än betalat terminsavgifterna.

Det är OT men jag tror inte att det stämmer. Tex i rumänien blir du tydligen "klar" utan att behöva göra AT i sverige. Tror jag!
Citera
2019-08-27, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
FÖRTYDLIGANDE

BO = K*rolin H*kim (Iranier, tog läkarexamen 2015 i Polen) 31 år gammal bosatt på Sergels väg i Malmö. Mamma till ett spädbarn på 2 månader.
*=a

MGM = Ren*ad S*lih (19 år från Sudan) Bosatt i Västra Hyllinge, Skåne.
*=a

Kan vi slippa frågor om BO och MGM identitet nu? Tack.

En sista bara, är det verkligen ett dubbel a på sudanesen? 😉😬
Citera
2019-08-27, 13:59
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Finns ingen merca reggad på killen ifrån Helsingborg, bara en äldre Suzuki är reggad på den adressen

Det beror på att den är avställd.

Citat:
Ursprungligen postat av Nsmjh
Var ju ingen duvunge osm stod på flyktbilen direkt...

R*nad S*lih

=e, a

Hur kom du fram till detta?
Citera
2019-08-27, 14:00
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
jo

Tack. Verkar ha varit en riktigt bra och vacker tjej. Men mindre bra på att välja sitt sällskap tydligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Jag tror att utbildningen i polen är ganska seriös men rumänien sådär.

Däremot Afghanistan, irak, sudan osv... Katastrof. Totalt värdelöst men räknas tydligen ändå lika med europeiska utbildningar.
Nä , Från länder utanför eu måste man validera
Citera
Medlem
Skaraborg2s avatar
Läkarutbildning i Polen.

Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Jag tror att utbildningen i polen är ganska seriös men rumänien sådär.

Däremot Afghanistan, irak, sudan osv... Katastrof. Totalt värdelöst men räknas tydligen ändå lika med europeiska utbildningar.

Jag känner till flera personer som har gått sin läkarutbildning i Polen.

De var nöjda med den. Mycket studier och kostnaden fick de själva stå för. Utbildningen skedde på engelska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
FÖRTYDLIGANDE

BO = K*rolin H*kim (Iranier, tog läkarexamen 2015 i Polen) 31 år gammal bosatt på Sergels väg i Malmö. Mamma till ett spädbarn på 2 månader.
*=a

MGM = Ren*d S*lih (19 år från Sudan) Bosatt i Västra Hyllinge, Skåne.
*=a

Kan vi slippa frågor om BO och MGM identitet nu? Tack.

Bra förtydligat !!
Citera
2019-08-27, 14:01
Medlem
Så jävla sorgligt alltihop!

Att det var kvinnan som var måltavlan kan det inte råda några tvivel om eftersom hon sköts med flera skott. Antingen sköt de henne för att jävlas med pappan - eller för att hon vittnade i den där rättegången 2016.

Det är vad jag tror. Man ska definitivt inte beblanda sig med kriminella. Någonsin. Någon gång.
Citera
2019-08-27, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoktalangen
Såna kommentarer gör mig nästan GALEN!
HUR ska regeringen kunna stoppa alla galningar som utför de här gärningarna !???
De kan knappast kunna vakta och ha ansvar för ALLA kriminella i landet?
Alla har mammor, eller hur?
Tex den unga killen, född 1999 som är anhållen för MEDHJÄLP till mord.
Hur har hans uppväxt varit?
Föräldrar ha ett stort ansvar för hur våra ungdomar blir!
Sluta med idiotin att ALLTID skylla på regeringen!
Det här hade hänt med vilken regering som helst!
Nej, det hade det inte! Hur dum får vara innan man blir inspärrad ?
Citera
2019-08-27, 14:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Vad exakt fruktar svenska staten?

Fler mord, hämndaktioner, är du efterbliven? Tror du de bryr sig om kvinnan? De bryr sig bara om sina maktpositioner och höga löner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in