2019-08-27, 13:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Han måste ha haft en del undanstoppat eftersom han bara deklarerat 35 000 kronor i inkomst av tjänst/kapital för 2018.

Karolin drog in mer: 445 000 kronor, 2018. Är detta en vanlig AT-läkarlön? Någon som vet?

Du kan dra in det ja.
Citera
2019-08-27, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frestadius
Det går att läsa att N*ief var med i M-falangen, vet någon om han figurerade något när det gällde avrättningen av Ashkan Moayed utanför Mobilia?

Ashkan tillhörde ju K-falangen, men om N som beskrivs i denna tråd som BO;s man var inblandad i Ashkan fallet får någon malmöit med insyn uttala sig om. Är det ens fortfarande någon fejd mellan K falangen och M falangen idag?

Vet någon om det ligger ett pris på Ashkans brors huvud när han kommer ut ur sitt livstidsstraff exempelvis? Eller Masovic brodern som flyttat från Malmö, finns pris på hans huvud? Det är väl i princip de två enda kvar från ursprungsfalangerna egentligen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjjp
Det stämmer att rånbytet delades upp. Men när folk började gripas av polis så fick BO man i uppgift att samla ihop så mycket pengar som möjligt och se till att dem förvarades på ett säkert ställe utomlands så länge alla satt inne. Uppgiften tilldelades honom pga hans koppling till M-falangen. M-falangen hade redan en organisation för hur man hantera sina pengar och hur man fick ut dom ur landet.

Men det var flera av de inblandade i rånet som tillhörde M-falangen. BO´s man var dessutom en av de som greps i ett tidigt skede och fick ett ganska långt straff (?)i jmf med andra av de inblandade
Citera
Medlem
De ansvariga läser givetvis här. Låt oss väcka deras samvete till liv. Det finns där.

Den som upplevt kraftiga skuldkänslor vet att det är hemskt. När man inte ens kan sova eller droga bort ångesten. Ni tror antagligen inte på något andligt eller liv efter detta. Men där har ni fel. Människor därifrån gråter. Inte bara för det liv ni släckte utan även för den fruktansvärda framtid ni skapat för er själva. Fängelse är inget i jämförelse.
Citera
2019-08-27, 13:55
Medlem
Kvinnor dras till män med makt och pengar, inte en enda feministakademiker som är ihop med en städare tex.

BO valde att skaffa barn med en tungt kriminell person, var inkomster och status härrörde från att hota och bruka våld osv. Det är lite, den som är med i leken får tåla den.

Självklart faller dock skulden på de totalt i värdelösa politiker som skapat den här våldsmiljön. Naiv skitpolitik där man tror att klangalna folk från krigszoner ska bara förvandlas till snälla lydiga sossar.
El vad de nu trodde. Om de ens hade nån jävla idé om det hela.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Du missade uppdrag gransknings avsnitt om folk som köper leg för sjuksköterska i dessa länder? Varför skulle läkar leg vara förskonat?

Det var i Rumänien och Bulgarien, sjukt svaga ekonomier medans Polens är mest expansiv i hela Europa.
Lite fakta skadar aldrig.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Ja, det är därför jag säger att det sitter i en kvinnas DNA, något som flera tusen år av evolution inte studdat ut.

Dummaste jag hört, en snabb googling säger att det kostar drygt 100K per år i Polen. Dessutom betalar du knappast för din legitimation utan du måste gå i 5.5år och klara alla teoretiska och praktiska moment som jag knappast tror man kan "köpa" sig igenom.

Det är inte en termin på ett år.
Citera
Medlem
boqpods avatar
Ägnat 5 minuter åt detta fall totalt.
Så detta är spekulation å det grövsta.

Har kvinnan tagit/kasserat en större mängd narkotika för att hon ställt krav på pappan till barnet att sluta med droghandel?
Hon tar ett parti som dessa stjärnor som är inblandade kräver tillbaka.
Hon vägrar/kan inte för det är slängt. Pang.
Citera
2019-08-27, 13:56
Medlem
Karembeus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Konstigt att de låter en AT läkare under utbildning få vittna ang skador på en kropp
Bör det inte varit en behörig utblidad läkare?
Om hon nu vittnade som läkare eller var hon där som en privatperson som sett något nör brottet utfördes?

Oftast en AT-läkare som träffar patienter på akutmottagningen. Det handlar ju inte om något vittnesmål per se utan snarare bara en liten intervju/avstämning om de skador som dokumenterades på akutmottagningen.
Citera
Medlem
STABILO99s avatar
Citat:
Du missade uppdrag gransknings avsnitt om folk som köper leg för sjuksköterska i dessa länder? Varför skulle läkar leg vara förskonat?

Det gjorde jag, du kanske kan belysa mig mer? En snabb googling säger att en läkare måste ju genomgå AT oavsett vart de fått utbildningen ifrån och här ingår ju ett gigantiskt prov på allt de lärt sig.

Dessutom är det ganska stor skillnad på en läkare och sjuksköterska skulle jag tro. En läkares misstag gång på gång skulle dyka upp väldigt fort och hens legitimation skulle ifrågasättas. Nu verkade det som om BO har haft flertal jobb vid sidan om.

Jag tror inte hon har "köpt" någon utbilding mer än betalat terminsavgifterna.
Citera
Medlem
Citat:

Jag tror att utbildningen i polen är ganska seriös men rumänien sådär.

Däremot Afghanistan, irak, sudan osv... Katastrof. Totalt värdelöst men räknas tydligen ändå lika med europeiska utbildningar.
Citera
2019-08-27, 13:57
Medlem
zemfiras avatar
FÖRTYDLIGANDE

BO = K*rolin H*kim (Iranier, tog läkarexamen 2015 i Polen) 31 år gammal bosatt på Sergels väg i Malmö. Mamma till ett spädbarn på 2 månader.
*=a

MGM = Ren*d S*lih (19 år från Sudan) Bosatt/skriven hos sin familj i Hyllinge, Skåne.
*=a

Kan vi slippa frågor om BO och MGM identitet och etnicitet nu? Tack.
Senast redigerad av zemfira 2019-08-27 kl. 14:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in