Såhär lät det för några månader sedan:
Citat:
– Det står alldeles utmärkt till med vår ekonomi. Men mer vill jag inte kommentera, sa hon till Medievärlden i förra veckan.
Citat:
Bolaget hade i början av april i år 840.000 i skulder, varav 700.000 till Skatteverket. Till det kom inkassokrav på 500.000 kronor. Ingen i tidningens ledning ville då ställa upp på en intervju.
Tidningen fick igenom en rekonstruktion 2017 men har fortsatt varit i skuld hos Kronofogden och fick pengar beslagtagna i våras. Trots det så lyckades man plocka ut 3,7 miljoner i presstöd i år.
Personalen kan ju åtminstone inte hävda att de är förvånade.