2019-08-27, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I sin roll som behandlade läkare. Och inte alls mot honom. Utan i upplysningssyfte. Som jag förstod det behandlade hon ett offer för skjutning i det ärende där denne Isak igår blev dömd till 11 år i fängelse i hovrätten (som dessutom backade på straffet med ca 2 år).

Och hon vittnade inte dessutom. Ett kort förhör eftersom hon behandlade en av killarna.
Citera
2019-08-27, 12:38
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Köper inte det.
Händelseförloppet tyder på att man hade för avsikt att skjuta kvinnan. Motivet till det kan vi bara spekulera i, men det troligaste verkar vara för att på sätt komma åt pojkvän/make. Det beteendet är lika gammalt som mänskligheten själv, men i vår del av världen har det i princip inte förekommit sedan 1200-talet.
Problemet är bara det att det KRÄVS en viss typ av individ att klara av ett dåd / Avrättning likt detta på öppen gata, Han skjuter henne bakifrån med en 22mm vilket är dödande i sig sedan så går man fram och drar dit 2:a skottet i huvudet för att försäkra sig om att det är tyst!

ISIS gav dem sina självmordskandidater droger för att klara av dessa saker sedan så skärma dem sig med musik för att inte höra skotten dem sköt mot folk, I detta fall finns nog fog att så skett också iom hur kall skytten i fråga agerar centralt & inne i ett bostadsområde....
Citera
2019-08-27, 12:39
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Stämmer.

Den kliniska undersökningen får delegeras till tex ssk om kroppen tex uppvisar uppenbara tecken på död.

Ex huvudet är borta.
Citera
2019-08-27, 12:39
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I sin roll som behandlade läkare. Och inte alls mot honom. Utan i upplysningssyfte. Som jag förstod det behandlade hon ett offer för skjutning i det ärende där denne Isak igår blev dömd till 11 år i fängelse i hovrätten (som dessutom backade på straffet med ca 2 år).

Gud nu ska man vara rädd för att behandla kriminella också...
Citera
2019-08-27, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
http://varforgornidetta.blogspot.com/2010/09/danskt-varderan-gav-sammanlagt-100-ars.html?m=1

Har någon eller några av dessa ovan någon koppling till den nu gripne R S från Hyllinge som är misstänkt för medhjälp till mordet?

Bröderna Z är kusiner till bröderna Ahm*d från Lindängen som diskuterats mycket på Flashback i olika brottssammanhang.
Citera
2019-08-27, 12:41
Medlem
Intressant angående den anhållne på HD.se (bakom betalvägg):

Citat:
19-åringen som sitter anhållen för inblandning i mordet på en småbarnsmamma i Malmö är en av de åtalade i det gigantiska åtalet om knarkhandel på Drottninghög i Helsingborg. 19-åringen kopplas till mordet genom den uppbrunna bil som påträffades efter dödsskjutningen.

https://www.hd.se/2019-08-27/anhallen-for-inblandning-i-mordet-pa-smabarnsmamma-kopplas
Citera
Medlem
Jenny9s avatar
Var där alltså två gärningsmän som skulle skjuta varsitt mål, alltså både BO och hennes sambo?

De blev båda jagade, men de lyckades bara döda BO?

Idag läste jag ett vittnesmål från en kvinna som var andra person att springa fram till BO. Enligt henne blödde BO kraftigt från bakhuvudet. Blev BO alltså skjuten bakifrån under GM:s jagande av henne? Eller ramlade hon under jakten och han gick fram och sköt henne i bakhuvudet och sprang sen till flyktbilen? Han var liksom "klar".

Det kan ha varit första person som sprang fram till BO som vände på henne för att kunna göra HLR.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Nej, jag fattar inte ståhejet. Folk mördas och våldtas varje dag. Men dom skiter du i såklart, men såfort det är en vit kvinna så är det otroligt viktigt att markera mot våldet?

Hiphop artisterna har rätt, svenskar är rasister.

Alla människor är så klart rasister, och känner mer med det egna, annars är det något fel som är trasigt. Svarta brukar dock vara lite väl rasistiska och fixerade just vid hudfärgen.
Citera
2019-08-27, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Ska man inte behöva vara rädd för eftersom detta med all säkerhet inte har med ärendet att göra. Polisen har även avfärdat det. Men visst - slumpen gjorde att Isak just igår fick påbackning på straffet. Jag hatar slumpen och tror inte på den. Men det måste ju funnits en himla massa andra som hade mycket värre uppgifter att lämna, och som borde vara mer hotade. Eller var detta i så fall bara det första offret i en lång kommande rad?
Citera
2019-08-27, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater

Ja tänk så var det därför, för hon hjälpte den skjutne att överleva? Sjukt sammanträffande iaf... jag lutar mer åt pojkvännens förehavanden isf... finns det kopplingar mellan rånet och dom hon behandlade i egenskap av läkare? Några som helst?
Citera
2019-08-27, 12:43
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBDsaint
Jag tror filmen visar hur en av GM först jagar pojkvännen men att någon ropar bakom honom varpå han vänder, kolla sista sekunden i klippet - ser ut som att han höjer sitt vapen som om för att skjuta och det är då han börjar skjuta på Karolin.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/efter-skjutningen-har-springer-en-maskerad-person-fran-platsen

Kanske
Jag tror att efter mordet så pekar GM pistolen mot något vittne, vittnen som i nuläget inte fångats upp av media...

Det kan vara en bil som körde mot hans riktning men kan även vara en förbipasserande som hört skotten och gått ut får att bistå hjälp..
Om Sverige bara hade varit hårda från första början så hade man slagit ut den här utvecklingen.
Nu är det försent då man kan gripa en det kommer bara fler kusiner och fler och fler och fler.
Dessutom finns där poliser som arbetar i yttre tjänst som är kusiner med dessa kriminella på dagen är dom inga vänner på natten är dom bröder så är deras kultur och religion.

Sverige har mycket svåra problem att handskas med.
Vad man ska göra är att införa utvisning det ska inte behövas med "vi ska ta dom i syltburken" utan kända kriminella individer bör sättas på ett plan snarast och skickas ut omgående.
Problemet är bara att det här är samhällets botten skrap och jag tror föga att där finns länder som i ärligheten bryr sig om att ta tillbaka dessa.

Det här är terrorister helt klart.
Stackars barn stacks land.
Fy fan...
Citera
2019-08-27, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
En person som begår ett sånt här brott är självklart helt jävla sjuk i huvudet. Man kan inte begära av en sådan person att denne tänker logiskt på något sätt.
Alla mördare är väl sjuka i huvudet. Detta är dock troligtvis ett beställningsjobb, så vad personen tänkte spelar mindre roll.

Har svårt att tänka mig att detta skulle vara någon slags random joykill, dessutom med medbrottslingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in