2019-08-27, 09:44
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Använde hon bärsele? Tror jag aldrig sett en invandrarkvinna utan barnvagn men det beror nog mest på att det är gratis på bussen.
Det var 30 grader i Malmö igår. Blir varmt i en barnvagn.
Citera
2019-08-27, 09:44
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Der var två gm. Den ena jagade mannen som sprang och kom undan och den andra sköt kvinnan. Och varför mörda en bebis? Det är no no i den kriminella världen.
Om de var två gm som sprang omkring och sköt så borde det vara en gm till, i flyktbilen. Eller de lät den stå på tomgång när de utförde avrättningen?
Senast redigerad av Brutus01 2019-08-27 kl. 09:48.
Citera
2019-08-27, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Inkomståret 2018

N*ief *d*wi
19840201-XXXX
Serge*ntg*t*n 25
Inkomst: 35 000 kr

Rin* *d*wi
19811206-XXXX
Serge*ntg*t*n 25
Inkomst: 5 000 kr

K*rolin H*kim
19880523-XXXX
Sergels väg 13 C
Inkomst: 445 108 kr

* = a

Snyggt, tack för ett vettigt inlägg i ett annars utspårat dikussionsforum de senaste sidorna.
Citera
2019-08-27, 09:47
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Så du fattar inte "ståhejet" när en man kallblodigt skjuter en kvinna med ett spädbarn i armarna !!!???

Är du psykopat ?

Nej, jag fattar inte ståhejet. Folk mördas och våldtas varje dag. Men dom skiter du i såklart, men såfort det är en vit kvinna så är det otroligt viktigt att markera mot våldet?

Hiphop artisterna har rätt, svenskar är rasister.
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Inkomståret 2018

N*ief *d*wi
19840201-XXXX
Serge*ntg*t*n 25
Inkomst: 35 000 kr

Rin* *d*wi
19811206-XXXX
Serge*ntg*t*n 25
Inkomst: 5 000 kr

K*rolin H*kim
19880523-XXXX
Sergels väg 13 C
Inkomst: 445 108 kr

* = a
Då har han inte haft en vit inkomst han levt på, vilket betyder att N sannolikt levt på brottspengar. Knappast att tjejen betalat allt i familjen. Någon som vet hur länge de vart ett par?
Senast redigerad av Pandalina4 2019-08-27 kl. 09:52.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nsmjh
Var ju ingen duvunge osm stod på flyktbilen direkt...

R*nad S*lih

=e, a
På P1 igår intervjuade de en polischef i Malmö. Han sa att den gripne plockades i Skåne. Hade det varit Malmö hade han väl sagt det. Så det lät som om den gripne hörde hemma utanför Malmö. Tomten ovan är skriven i Helsingborg. Så det kanske är ytterligare en indikation på att det är rätt person du postar om.
Citera
2019-08-27, 09:48
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Förstår mig inte på er som skriver såhär. Självklart är det värre om en kvinna med ett barn blir skjuten i huvudet än om en man blir det?! Det ska fan sitta i benmärgen, det är genetiskt att reagera starkare på det! Män ska skydda kvinnor och barn. Kvinnor och barn ska inte skjutas i huvudet! Hade du inte tyckt det var värre om din mamma blev avrättad än om din bror blev det? Hade inte du tagit ett skott i huvudet för att rädda din fru och erat barn? Förstår mig inte på män som dig.

Du är störd. Är män skottsäkra menar du? Ett liv är ett liv. Ett barn kan dock inte ta hand om sig själv och behöver hjälp.

Kom ut ur din 1800 tals filterbubbla.
Citera
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hank.leach
Det är mycket drama kring det här mordet!
Nu skulle snuten ha presskonferens också.

Är det som vanligt att det är värre när en kvinna drabbas?

Jag förutsätter att uppmärksamheten kommer sig av att hon inte är kriminell, och bar ett spädbarn i famnen. Det är en gräns som är passerad. En oskyldig man som blir skjuten med sitt spädbarn i famnen, skulle också fått denna uppmärksamhet.

Om du har missat det så mördas det kvinnor på löpande band i Sverige, utan att det blir så här mycket uppmärksamhet.

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hank.leach
Det är mycket drama kring det här mordet!
Nu skulle snuten ha presskonferens också.

Är det som vanligt att det är värre när en kvinna drabbas?
Det handlar säkerligen om flera faktorer:

Kvinna
Baby i famnen på kvinnan
Avrättning, skjutning på nära håll
Öppen gata dagtid
I ett normalt mycket lugnt område på en av Malmös gräddhyllor
Citera
2019-08-27, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Förstår mig inte på er som skriver såhär. Självklart är det värre om en kvinna med ett barn blir skjuten i huvudet än om en man blir det?! Det ska fan sitta i benmärgen, det är genetiskt att reagera starkare på det! Män ska skydda kvinnor och barn. Kvinnor och barn ska inte skjutas i huvudet! Hade du inte tyckt det var värre om din mamma blev avrättad än om din bror blev det? Hade inte du tagit ett skott i huvudet för att rädda din fru och erat barn? Förstår mig inte på män som dig.
Själv förstår jag mig inte på människor som skjuter andra människor i huvudet.
Citera
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Men då måste dessa MGM vara totalt hjärndöda,du behöver knappast vara en raketforskare för att inse att om motivet var att skrämma pappan till barnet och få han att avslöja vart pengarna är så borde dom väl också begripa att myndigheterna kommer att ge både pappan och barnet skyddat boende och skyddad identitet och det kan jag sätta min lön på att dom redan fått
Men nu är ju gärningsmannen/männen (mest troligt) inte raketforskare. Kanske gick de dit för att hota/skrämma med att skada kvinnan, sedan kanske de kände sig kränkta eller ”kontra-hotade” av pappan svar eller attityd och det hela eskalerade... Säkert har du rätt om att de redan har fått skyddat boende. Något annat skulle vara obegripligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
På P1 igår intervjuade de en polischef i Malmö. Han sa att den gripne plockades i Skåne. Hade det varit Malmö hade han väl sagt det. Så det lät som om den gripne hörde hemma utanför Malmö. Tomten ovan är skriven i Helsingborg. Så det kanske är ytterligare en indikation på att det är rätt person du postar om.
Första polis patrullen på plats fick bilens reg nr, kan man vara så tappad att man kör med privat bil?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in