2019-08-27, 11:11
Medlem
Någon som har bild på BO?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Om denna teori skulle ha bäring så kan det ju va så att det var hon, inte han, som på något vis har "förargat" någon till den milda grad att det slutade så här. Kvinnor kan. Även grov kriminalitet. Jag vet...

Återigen - detta är en teori som kan vara helt fel.

Ja. Det är en teori som är helt fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför skaffar man barn med en yrkeskriminell i kretsar där man mördar varandra?
Är man kär så tror man att man kan förändra en människa, leva ett lagligt liv osv. Och kanske han levde ett lagligt liv sen han kom ut ur finkan. Men han är fortfarande känd i kretsarna.

Om jag förstått rätt så är pappan 26 år? Och suttit 8 år i fängelset. Vad hade han för bakgrund INNAN rånet som han dömdes för? Småkriminell? Ungdomsbrottsling? Hur var hans uppväxt+ Det verkar som om folk här i tråden har ganska god koll på vem han är. Nån som kan göra en sammanfattning av hans kriminella karriär och person?
Citera
2019-08-27, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
- Vart var BO och NA påväg när mordet skedde?
- Vad skedde innan BO sprang efter GM och ropade ”nej sluta”?
- Vad var orsaken till att BO sprang efter GM och ropade ”nej sluta” innan hon sköts?
- Var befann sig NA då?
- Var befann sig NA när avrättningen av BO skedde?
- Media säger att det var tre GM. Vem sköt BO och vad gjorde GM nr två under tiden?
- Satt GM nr 3 som chaufför i den flyktbil som var reggad på en av dem?
- Hur gick allt till direkt efter BO var skjuten?

Det fanns ju tydligen flertalet vittnen till händelsen. Vittnesuppgifter måste ju spridas bland nyfikna Malmöbor.

Vad var orsaken till att BO sprang efter GM och ropade ”nej sluta” innan hon sköts?

Att GM först jagade NA, varpå hon började springa efter GM och skrek nej sluta.

Var befann sig NA då?

Han sprang, hur långt vet jag inte men han kom ju tillbaka nästan direkt efter att BO blev skjuten

Tyvärr de enda av frågorna som jag kan svara 100 procent på.
Citera
2019-08-27, 11:12
Medlem
gronagubbens avatar
måste ha haft något med rånet att göra! dom flesta i rånet dömdes 2010 mellan 6 - 10 års fängelse och har blivit släppta ganska nyligen,.
Dom rånare som inte fick sin fulla del i rånet skapar nu en inre konflikt bland rånarna i försök att få ut mer pengar.
Anhörigs våld/mord är vanlig strategi i utpressning.
Citera
2019-08-27, 11:13
Medlem
STABILO99s avatar
Man kan ju tycka att en läkare som gått en utbilding på 5-10år har intelligens för att inte bli ihop med en grovt kriminell man men jag antar att det är en av de fundamentala och primitiva egenskaperna som inte suddas bort hos det kvinnliga könet, d.v.s. att man suktar efter en grottmänniska som skriker högt.
Citera
2019-08-27, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Är man kär så tror man att man kan förändra en människa, leva ett lagligt liv osv. Och kanske han levde ett lagligt liv sen han kom ut ur finkan. Men han är fortfarande känd i kretsarna.

Om jag förstått rätt så är pappan 26 år? Och suttit 8 år i fängelset. Vad hade han för bakgrund INNAN rånet som han dömdes för? Småkriminell? Ungdomsbrottsling? Hur var hans uppväxt+ Det verkar som om folk här i tråden har ganska god koll på vem han är. Nån som kan göra en sammanfattning av hans kriminella karriär och person?

Nej, han var 26 när han åkte i finkan för rånet.
Citera
2019-08-27, 11:14
Medlem
absolut-justices avatar
Orkar inte beta av 204 sidor där 99% är ren skit som inte platsar i abok.

Stämmer nu följande..?
2 st GM går mot paret, mannen drar iväg solo med en gm springandes efter sig samtidigt som kvinnan konfronterar, gm 2 går fram och knäpper kvinnan i huvudet.

Bakgrunden..?
Mannen i sällskapet är f.d eller aktiv yrkeskriminell, deltog i rekordrånet i Bröndby/Danmark 2008 på 81 mkr i dansk valuta där 77 mkr fortfarande saknas. Mannen som var från Sth flydde till Filippinerna och utlämnades sen till Sverige runt 2011 och dömdes till 10 år.

En av de 5 rånarna som utförde rånet sköts ihjäl i Malmö oktober 2008.
Sju svenskar, fem danskar och en fransk medborgare ställdes sen till svars för rånkuppen.

Jag tyder detta som att en av de 5 svenskarna tipsade snuten-med dito avrättning.
Sen satt gänget i finkan, de i Danmark satt hela stafftiden då ? medans svensken bör ha fått gå ut efter halva strafftiden runt 2016-17.

Pekar på att de som nu kommit ut vill ha del av de 77 mkr som saknas, dom har förmodligen framställt hot mot paret, och när mannen sen kutar iväg och kvinnan konfronterar skjuts hon ned. GM på video verkar vara runt 20-25 år baserat på rörelsemönstret, han är då en beställd torped som inte haft med själva rånet att göra.

De som nu häktas bör vara ute om 2-3 veckor, ett rent spel för gallerierna eller om polisen har enorm flax så anlitade man Jönssonligans svar på torpeder.

Källa Bröndbyrånet: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/6nBWMQ/svensk-fick-tio-ar-for-miljonkupp
Senast redigerad av absolut-justice 2019-08-27 kl. 11:18.
Citera
Medlem
Tercios avatar
vem var kvinnan? facebook?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
Nej, han var 26 när han åkte i finkan för rånet.
Aha.... ok! Tack, det förklarar en del. Vet du mer om den här killen?
Citera
2019-08-27, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Min teori är att hon hade en "roll" i ett kriminellt nätverk tillsammans med sin kriminelle pojkvän.
Hon är intelligent eftersom hon lyckades bli läkare, en intelligens som kan användas sas utanför läkaryrket.

En teori förståss, som kan vara fel.

Lite sons of anarchy över din teori. En läkare blir kär i en kriminell bildar familj och blir insyltad i hans kriminella värld. Kanske får ta hand om hans skottskadade polare privat i hemmet osv. Sånt sker även i verkligheten, så din teori är inte dum
Citera
2019-08-27, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PepeTheDog
[mina fetningar]
Va?

Vadå ”va?”?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto