2019-08-27, 09:07
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Och? Är hon mer värd än alla andra som blir ihjälskjutna på daglig basis eller? Varför bryr sig alla så jävla mycket just nu? Vad fan hade dom förväntat sig, att vita akademiker inte kan bli ihjälskjutna i dagens Sverige? Varför är alla så chockade????
Det trots allt nytt att mörda familj på öppen gata. Förut har man skjutit på varandra. Men vi vänjer oss vid detta också. Svenskarna har trots allt röstat för detta. Det var en uppenbar utveckling redan vid valet 2014.
Citera
Medlem
mats_lindqvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Det står visst!
Ministern: "Våldet kommer närmare vanliga människor"
Man anhållen efter dödsskjutningen i Malmö
Vittne: "Hörde 7-8 skott och såg kvinnan ligga på marken"
Ja, sidan måste varit under uppdatering när jag kollade nyss. Gick in för att läsa senaste nytt i fallet och konstaterade att jag inte hittade ngt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Japp, kan bara hålla med.

Tidigare i tråden så finns det en teori om att hon kände till att det fanns en hotbild mot henne, och att en bebis i famnen skulle avskräcka den mest kallblodiga mördaren från att skjuta henne.

Det gjorde det uppenbarligen inte.

Jag håller inte med alls.
Vanligt att man bär barnet. Speciellt om det är nära till bilen, eller om barnvagnen inte får plats
Citera
2019-08-27, 09:08
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
I flera media snubben som genomförde Bröndbyrånet.
Okej. Tack för klargörandet.
Citera
Medlem
shws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroke99
Då har jag missat något, att läkare, av alla människor tar ut sina småttingar i famnen för att lufta dem.

Varför skulle man inte göra det? :S Barn behöver frisk luft.
Citera
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Hon skaffade en legitimation i Polen och kanske kanske att hon under den tiden såg såg till att tvätta gubbens miljoner från rånet
De som inte klarar läkarutbildning i Sverige köper en utbildning i Polen och blir B-doktorer men får sedan använda sin yrkeslegetimation i Sverige
Tro det var uppdrag granskning som hade ett mycket bra program om hur det till

Nej. BO fick inte använda en läkarlegitimation från något annat land i Sverige. Om hon nu skulle haft någon från ex Polen.
Hon var inte legitimerad läkare.
Det blir man först efter godkänd AT och avlagda prov.

Hon hade examen från en läkarutbildning. Det måste man ha för att få göra AT. Men ingen läkarlegitimation i Sverige.

Examinerad läkare ja
Legitimerad läkare nej
Citera
2019-08-27, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mats_lindqvist
Jag kan tycka att detta är en stor nyhet. Nu på svt's hemsida/förstasida står ingenting om fallet. Försöker SVT tona ned att vanligt folk skjuts ihjäl lite då och då, i Malmö?

Vad svamlar du om, står ju som förstanyhet.
Dessutom så har en stor del av nyhetsmorgon handlat om mordet.
Citera
2019-08-27, 09:10
Avslutad
Det är viktigt att landa i huruvida hon var målet eller om hon blev avrättad till följd av att hon försvarade sig och sin man genom att konfrontera gärningsmannen.

Blanda uppgifter i media.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
Nej.

Vaddå nej? Skulle inte en familjemedlem med läkarutbildning inom ett kriminellt nätverk vara värdefull? Och därmed ett lämpligt offer för ett rivaliserande gäng?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Det var 2 gm. Mannen skulle mördas. Han jagades men kyckades fly. Kvinnan stod kvar och sköts av den andra killen. Så sluta spekulera nu.

Å det är du helt 100 på?
Citera
2019-08-27, 09:12
Medlem
tokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroke99
Då har jag missat något, att läkare, av alla människor tar ut sina småttingar i famnen för att lufta dem.

Då kanske du borde ta en kort promenad lite oftare och känna hur härligt och uppfriskande det är. Speciellt när det är 20-25C ute.
Citera
2019-08-27, 09:13
Medlem
MissMitsoukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mats_lindqvist
Jag kan tycka att detta är en stor nyhet. Nu på svt's hemsida/förstasida står ingenting om fallet. Försöker SVT tona ned att vanligt folk skjuts ihjäl lite då och då, i Malmö?
Svt sänder direkt från presskonferensen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in