Flashback bygger pepparkakshus!
2019-08-27, 09:01
Medlem
Var ju några som blev tagna med vapen i en bil, ute i Limhamn för inte så längesen. Följer man limhamnsvägen upp kommer man direkt till Sergels väg.
Behöver inte ha nåt samband, bara en fundering.
Citera
2019-08-27, 09:02
Medlem
MissMitsoukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loppanz
När man är AT ÄR man inte läkare
Jo, man är AT-läkare.
Citera
2019-08-27, 09:02
Medlem
kungarolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbasatan
Håller med. Det har bogserats bort bilar från gatan med skotthål, skytten jagade efter mannen och sköt för fullt. Jag hörde två olika vapen,två skott från ett vapen som lät ”dovare” antagligen dom som träffade kvinnan.
Enligt olika medier så är det två gm.
Citera
2019-08-27, 09:03
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Tråden är redan fylld med skit i form av psykoanalyser avseende BO och hennes relation till en gängkriminell. Ett konstaterande av att BO:s respektive har känningar inom kriminella kretsar och själv i vart fall är kriminellt belastad hade räckt. Tråden "varför kvinnor blir tillsammans med gängkriminella" kan med fördel skapas i någon annan kategori på forumet exempelvis inom relationskategorin. Intressantare hade varit att få fram uppgifter om hur pojkvännens förflutna skulle kunnat spela in i detta, vilka han eventuellt kan haft något otalt med. Generellt när man läser om gm vid rånet i Danmark verkar de flesta försökt ordna upp sina liv utifrån vad man kan utläsa på bl.a Facebook. Finns det någon som sticker ut bland dessa, någon eller några med färskare domar? Kan den vita bilen tillhört BO:s pojkvän varför den maskerade mannen ville kolla om han tagit sig tillbaka till bilen och därför springer dit med draget vapen.

Men till skillnad från många andra brott från 2008 som en bunt kriminella suttit av straff för - så saknas det motsvarande 83 miljoner svenska kronor här.
Citera
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mats_lindqvist
Jag kan tycka att detta är en stor nyhet. Nu på svt's hemsida/förstasida står ingenting om fallet. Försöker SVT tona ned att vanligt folk skjuts ihjäl lite då och då, i Malmö?

Vanlig ?? Ihop med en grovt kriminell
Citera
Medlem
Citat:
Jag kan tycka att detta är en stor nyhet. Nu på svt's hemsida/förstasida står ingenting om fallet. Försöker SVT tona ned att vanligt folk skjuts ihjäl lite då och då, i Malmö?

Står som tredjenyhet på SVT's hemsida.
SVT har i uppdrag att även rapportera om andra nyheter.
Citera
Medlem
Citat:
Det står visst!
Ministern: "Våldet kommer närmare vanliga människor"
Man anhållen efter dödsskjutningen i Malmö
Vittne: "Hörde 7-8 skott och såg kvinnan ligga på marken"
Citera
2019-08-27, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Enligt olika medier så är det två gm.
Helt säker på att så är fallet.
Citera
2019-08-27, 09:04
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Står nästan högst upp på SVT.se med krigsrubriker.
Citera
2019-08-27, 09:05
Medlem
Public Enemys avatar
När man läser sådant här, blir man ju automatiskt för dödsstraff.
Citera
2019-08-27, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungarolf
Det var 2 gm. Mannen skulle mördas. Han jagades men kyckades fly. Kvinnan stod kvar och sköts av den andra killen. Så sluta spekulera nu.
Låter som mest troligt!
Men vem var mannen hon hade med sig? Pappan till barnet eller någon annan.
Är (var) hon fortfarande tillsammans med barnets pappa? Ny man?
Citera
2019-08-27, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av token
Inte nödvändigtvis. Att konka ut barnvagnen kan ibland vara ett riktigt jobbigt projekt. En kort promenad för att lufta sig själv och bebisen befogar att lämna barnvagnen hemma.
Då har jag missat något, att läkare, av alla människor tar ut sina småttingar i famnen för att lufta dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in