2019-08-27, 02:20
Medlem
Greenwhites avatar
Får bara world server down på gehennas nu när jag väl kommit genom den jävla kön
Citera
2019-08-27, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vixo
Du misstolka mig också. Se inlägg ovan.
Menar att launchen tekniskt sett blev foppad. Att blizzard inte var beredda för fem öre, underskattat spelarbasen, för få servers.

Själva Classic är succé verkar det som iallafall, sjuka queues på alla servers och de fick öppna upp ännu mer servers nu.

Tror nog man är rädd att få som man fick på vissa vanillaservrar...dvs att man fick ett stort antal tomma.

men kan tänka mig att det var svårt att mäta då alla med en sub kunde lira...så inget sätt att "mäta" innan..
Citera
2019-08-27, 02:25
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenwhite
Får bara world server down på gehennas nu när jag väl kommit genom den jävla kön
Samma sak hände mig. Hann spela till level 4, sedan utkastad och "world server down".
Citera
2019-08-27, 02:32
Medlem
Havenheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Yep. Hur är det på andra ställen? Ni få lyckliga som kommit in... Är det som på retail, eller?

Väntat på Gehennas i kö i 3h. Nummer 500 nu.
Citera
2019-08-27, 02:35
Medlem
Havenheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
En normal server går knappt questa på. Minst en 80 personer som farmar orcen som droppar medaljongen och dubbelt så många på skorpion questet.

Fick min imp i alla fall, sprang bort till ratchet / thunderbluff på direkten, drog till OG och lärde mig skinning. Nu sprungit runt utanför Razorhill och plockat skinnat, nu när jag skulle tillbaka till OG för att lära mig högre skinning ingenting händer, finns inget i OG ''transfer aborted. instance not found'' och jag blir teleporterad utanför staden efter en stund...

Vet inte om jag ska avundas de som orkar av att spela i denna stund, blir nog att slagga och försöka om några timmar.

Det är därför man inte questar i början av spelet utan skapar en av varje klass, plockar upp flight paths och professions (helst gathering professions) sedan sparar man matsen till alchemy/bs/engineering senare. Medan man levlar sen så kan man bara plocka upp skit på vägen. Sedan kan man fiska upp sin fishing med och lite annat för att spara tid i det långa loppet.

Springa omkring och försöka slåss om mobs är bortkastad tid.
Citera
2019-08-27, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havenheaven
Väntat på Gehennas i kö i 3h. Nummer 500 nu.

Förbered dig på besvikelse dock. World-servers verkar lite cp. Man kan stå i kö men så fort man ska in *EEEERRROOOOORRRR*
Citera
2019-08-27, 02:36
Medlem
Havenheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Förbered dig på besvikelse dock. World-servers verkar lite cp. Man kan stå i kö men så fort man ska in *EEEERRROOOOORRRR*

Lugnt om det händer, ställer mig bara i kö igen och plöjer igenom några filmer.
Citera
2019-08-27, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havenheaven
Lugnt om det händer, ställer mig bara i kö igen och plöjer igenom några filmer.

Eller sov
Och hoppa in tidigt imorrnbitti istället
Citera
2019-08-27, 02:51
Medlem
Havenheavens avatar
Inne bois.
Citera
2019-08-27, 02:55
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vixo
Du misstolka mig också. Se inlägg ovan.
Menar att launchen tekniskt sätt blev foppad. Att blizzard inte var beredda för fem öre, underskattat spelarbasen, för få servers.

Själva Classic är succé verkar det som iallafall, sjuka queues på alla servers och de fick öppna upp ännu mer servers nu.

Knappast att Blizzard inte varit beredda. Tvärtom så är det noga uträknat. Första dagarna kommer många att spela för att snabbt inse att livet gått vidare men inte classic wow. Nostalgi i alla ära men det är jävligt många som kommer att dumpa spelet rätt snabbt och gå vidare.
Citera
2019-08-27, 05:09
Medlem
Haha hur kan ni klaga på köer osv, säg en release där man kunnat spela de första tio timmarna? Kanske i legion och bfa men vem fan spelade det.

Inom hur många dagar tas world first 60? Onsdagkväll/torsdag eller är det för generöst?
Citera
2019-08-27, 06:02
Medlem
Neroxxs avatar
Kom precis in och då stängde servern ner , snacka om dålig tajming.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in