2019-08-27, 03:13
Medlem
DonPapacito38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Vanligt argument man brukar höra. "Hon såg bara det fina i personen". "Han var ju förändrad". "Medmänsklig". Ja, man får gärna gå igång på det. Men enligt mig måste hjärnan arbeta också, inte bara hjärtat.

Denna naivitet som förstör landet, dag för dag. Bit för bit.

Samma som med skäggbarnen. "De säger ju att de är under 18 år"
När det sedan har visat sig att 8 av 10 är långt över 20.

Hahah kom igen ! Kvinnor är som dom är har jag sakt, vill du verkligen ha henne så får du henne till slut, du måste bara kunna prata rätt och veta vad hon vill sen kan man vara kriminell och göra dåliga saker men ändå behandla din tjej som en drottning
Citera
2019-08-27, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linenc
Många kvinnor är helt känslodrivna och det kan en psykopat eller narcissist spela på.
Den fina smarta toppentjejen kan gå och bli kär i den största grisen utan att förstå vad hon ger sig in på.
Inget logiskt argument kan förändra vad hon känner om han manipulerar henne. Det är inte hennes fel.

Problemet grundas i att den här mannen över huvud taget fick vistas i landet. I ett vettigt land så hade han inte kommit in över gränsen eller så hade han suttit i fängelse.
Med vidöppna gränser och massimport av grovt kriminella så har sånt här blivit vardagsmat.

Den som skyller på att kvinnan var "dum" är en vek incel som inte vet vad han måste göra för sitt folk.
Det är vi svenska män som måste sätta hårt mot hårt och skydda våra kvinnor och vårt land mot dessa övergrepp. Glöm aldrig bort det!
En dag så ska dom inte våga komma hit och röra våra kvinnor.

Nej varför ska vi skydda kvinnorna från det de själva väljer, de har rätt att göra sina val men får också bära konsekvenserna av det. Låt naturen ha sin gång.
Citera
2019-08-27, 03:23
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nu har jag inte läst fupen från rånet, jag vet inte heller hur pass mycket hon visste eller hur öppent/ärligt han berättade om det.

Finns inget offentligt FUP. Brott och rättegång skedde i Danmark där man inte lämnar ut FUP som i Sverige.

Dock går det att läsa om honom här

Na*ef Adaw* ( *=i) 26: Deltog i planlægningen og røveriet, men hans præcise rolle kendes ikke. Brugte en telefon, der stod i forbindelse med røvernes. Stod i kontakt via MSN på internettet med flere af røverne, og var enige med dem om, at ’kræve flere penge’. Idømt 8 års fængsel.”

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fekstrabladet.dk%2F112%2F article4105667.ece
Senast redigerad av Solglittret 2019-08-27 kl. 03:26.
Citera
2019-08-27, 03:24
Medlem
Enligt aftonbladet så ska ett vittne ha sett GM försvinna i en mörk bil. Är detta efter att den ljusa bilen har eldats upp då eller har vittnet sett fel?
Citera
2019-08-27, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otursmannen
Sant, jag tycker inte att kriminalitet är ett yrke, utan tog upp det då någon annan hade skrivit om det.

Jag kan säga att jag har definitivt påverkats av att ha en far som är kriminell.
Jag litar inte på folk, och jag har det svårt med auktoritet, och sedan så kan jag mörda någon utan att tänka till så länge det finns ett bra anledning till det, men annars inte. Jag är ingen mördare eller har sug efter det.
Ibland tror jag på gud och ibland inte, gillar inte kyrkan eller präster samt avskyr politiker. Tror inte på demokrati heller.

Min farsa har aldrig våldtagit någon, eller misshandlat någon. Utan sysslat mycket med rån, bedrägerier och sådant. Han är en sann gentleman och en bra far. Men innerst inne är han satan.
Hade jag kunnat välja en annan far, så hade jag kanske velat ha en annan, av personliga skäl.
Det är inte lätt att tänka så här, man har ingen motivation till något.
Många kriminella får diagnos idag, vanligast bland kriminella är väl adhd
men har barn växt upp med lynniga föräldrar och lynnig uppfostran
så uppträder ett sånt barn lika rastlöst som om det har adhd .
En kriminell förälder lever ett oregelbundet liv och det påverkar så klart ens barn.
Frånvarande när brott begås, frånvarande när straff sker,
barn mår inte bra av att växa upp i sådan otrygghet, där ingenting förklaras, där allt är oregelbundet och osäkert.
Citera
2019-08-27, 03:26
Medlem
Jenny9s avatar
[quote=Otursmannen|68511255]
Citat:
Ja han borde veta bättre, men det är inte så lätt. Då kvinnans natur är liksom en orms.
En bra kvinna kan ställa till det för en man, pga avundsjuka eller narcissistisk personlighet.
Man bör tänka två gånger innan man blir ihop med dessa typ av kvinnor.
Dessa typ av kvinnor nämner jag nedanför.

Finns många manliga ormar också, manipulativa personligheter som livnär sig på att leka med andra och spela ut andra mot varandra, exempelvis. Ja män måste också vara selektiva. Men ibland blir det fel, förtjänar man då 7 skott i huvudet? Nej.

Citat:
Alltså dessa typ av kvinnor som knullar med badboys och sedan vill reservera sig för en bra man, är inga bra kvinnor. LOL. Du tror verkligen att bra män kommer erbjuda trygghet och stabilitet för dessa typ av kvinnor. Du måste skoja.

Haha, alltså.

Ser det hända varje dag, hände mig. Många svenskar, män som kvinnor, knullar runt innan de slår sig till ro. Du behöver inte gilla det, men så är det.
Citera
2019-08-27, 03:31
Medlem
Otursmannens avatar
[quote=Jenny9|68511402]
Citat:

Finns många manliga ormar också, manipulativa personligheter som livnär sig på att leka med andra och spela ut andra mot varandra, exempelvis. Ja män måste också vara selektiva. Men ibland blir det fel, förtjänar man då 7 skott i huvudet? Nej.

Ser det hända varje dag, hände mig. Många svenskar, män som kvinnor, knullar runt innan de slår sig till ro. Du behöver inte gilla det, men så är det.

Ingen förtjänar bli skjuten i huvudet, speciellt en mamma med barn.
Tycker synd om henne, seriöst.

Det jag ville ha sagt är att ifall man leker med elden, så kan man bränna sig.
Citera
2019-08-27, 03:36
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Varför är du helt fokuserad på att fantisera ihop förmildrande omständigheter? Drar du inte en enda slutsats själv av dina egna val som du gör, du får mer och mer facit varje dag men du kör bara ännu hårdare fast i dina föreställningar.

Yuval Harari har förutspått just det här beteendet du uppvisar dock så du följer bara psykologiska reaktioner.

Är det värre än att försöka komma på alla möjliga förklaringar till att lägga skuld på offret?

Varför påstår/frågar du om det andra? Vad har det med något alls att göra? Jag är inte här för att skriva min självbiografi.
Citera
2019-08-27, 03:36
Medlem
DonPapacito38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linenc
Många kvinnor är helt känslodrivna och det kan en psykopat eller narcissist spela på.
Den fina smarta toppentjejen kan gå och bli kär i den största grisen utan att förstå vad hon ger sig in på.
Inget logiskt argument kan förändra vad hon känner om han manipulerar henne. Det är inte hennes fel.

Problemet grundas i att den här mannen över huvud taget fick vistas i landet. I ett vettigt land så hade han inte kommit in över gränsen eller så hade han suttit i fängelse.
Med vidöppna gränser och massimport av grovt kriminella så har sånt här blivit vardagsmat.

Den som skyller på att kvinnan var "dum" är en vek incel som inte vet vad han måste göra för sitt folk.
Det är vi svenska män som måste sätta hårt mot hårt och skydda våra kvinnor och vårt land mot dessa övergrepp. Glöm aldrig bort det!
En dag så ska dom inte våga komma hit och röra våra kvinnor.

Det finns snubbar inne på kåken som har lite trevliga stunder då och då med dom gröna unga kvinnliga plitarna också, ren manipulation . Ser du dessuttom bra ut kan du spela på det också, det, det är inte bara kvinnor som kan spela på ditt utseende ah ,Kvinnosynen bland dessa herrar är inte den heller bästa tro mig jag vet ,ja dessa män är farliga för tjejer.
Citera
2019-08-27, 03:37
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Jag förklarar för dig att du som vuxen får ta konsekvenserna av dina handlingar.

Det har jag absolut inga svårigheter att förstå.
Citera
2019-08-27, 03:49
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Finns inget offentligt FUP. Brott och rättegång skedde i Danmark där man inte lämnar ut FUP som i Sverige.

Dock går det att läsa om honom här

Na*ef Adaw* ( *=i) 26: Deltog i planlægningen og røveriet, men hans præcise rolle kendes ikke. Brugte en telefon, der stod i forbindelse med røvernes. Stod i kontakt via MSN på internettet med flere af røverne, og var enige med dem om, at ’kræve flere penge’. Idømt 8 års fængsel.”

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fekstrabladet.dk%2F112%2F article4105667.ece

Inte så detaljerat ändå, med tanke på om det nu är bytet de krigar om.

Citat:
Ingen förtjänar bli skjuten i huvudet, speciellt en mamma med barn.
Tycker synd om henne, seriöst.

Det jag ville ha sagt är att ifall man leker med elden, så kan man bränna sig.

Absolut. Brukar dock innebära ett krossat hjärta, inte 7 skott i huvudet.
Senast redigerad av Jenny9 2019-08-27 kl. 03:51.
Citera
2019-08-27, 04:47
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanban
Ska en kvinna som väljer en mesig laglydig fåntratt också skylla sig själv eftersom att hon valt en partner som inte kan skydda henne?

Fast den här kriminella typen skyddade väl inte sin partner och barn? Blev inte hon skjuten när han flydde och lämnade dem? Skjuten på grund av honom? Jag har förvisso inte följt fallet så noga, så jag kanske har missat något? Säkert är i alla fall att en laglydig mes som jag inte skulle lämna min kvinna, utan skulle försöka skydda henne (och har faktiskt redan gjort det i en skarp situation). Okej, ingen skulle sannolikt heller kalla mig "mesig", men likväl.
Senast redigerad av Europe 2019-08-27 kl. 04:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in