2019-08-27, 01:58
Medlem
zannazezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
De flesta som fått sin första bebis vet att man under första månaderna är grymt beskyddande. Närmast en djuriskt instinkt att undvika farliga miljöer - man vänder barnvagnen och rullar åt andra hållet om man vädrar fara. Möjligen springer.
Fulla, knarkare, bråkstakar, stökiga gäng eller bildäck som tjuter är no no. Man tar inga konflikter.

Berättelsen att BO med sin bebis i famnen skulle sprungit efter någon som har en pistol och konfronterat den maskerade personen låter därför onekligen väldigt märklig.

Det har jag väl ens inte påstått heller? Herregud.
Tycker mer det låter märkligt att mannen sprang efter en som hade pistol.
Citera
2019-08-27, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noproblem28
Åker man till Thailand på semester ökar risken med några hundra % att dö, ännu värre med Sydamerika. Väljer man att åka dit hellre än att stanna hemma så har man alltså gjort ett ”val”, man får skylla sig själv om man blir kallblodigt rånmördad då.

Det är Flashback logik.

Lever man ihop med en tungt kriminellt belastad man, med fiender, ja då måste man förstå att det kan få konsekvenser för en själv. För jävligt? Ja! Men världen är ingen genomvacker plats.
Citera
2019-08-27, 02:00
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanban
Vad är din poäng?

Poängen är att om du delar liv med en kriminell så kan du inte låtsas att du inte är kriminell själv. Hon tar del av rånbytet med honom. Åker i hans bil, delar boende, reser, äter, får saker etc. Att hon på sin lön skulle kunna klara sig själv hör inte hit.

Att hon är läkare gör inte henne mer moraliskt högstående än andra ganstermadrasser.
Citera
2019-08-27, 02:02
Medlem
Jenny9s avatar
Det här med att kvinnan får lite skylla sig själv för att hon var tillsammans med en före detta(?) yrkeskriminell. Är det inte lite väl hårt att lägga på en kvinna som precis fått huvudet bortskjutet?

Många kvinnor har inte en helt överlägsen människokännedom, speciellt inte i unga år. Dessutom är han kanske en hal jävel, manipulativ, ganska smart (kunde ändå planera och genomföra ett stort och ganska avancerat rån, med många moment och många inblandade). Han har kanske till och med psykopatiska personlighetsdrag.

Vi vet inte ens hur länge de varit tillsammans(?) Vi vet inte vad och hur han har berättat om sitt förflutna för henne. Han kände kanske att han behövde tona ner sitt förflutna rejält för att detta var en tjej av en helt annan standard än han var van vid.

Vi vet inget om och isåfall hur han har duperat henne. Kvinnor har liksom inget extra luktsinne som kan lukta sig till kriminalitet, speciellt inte en tjej med den bakgrunden som hon hade.

Vad vet jag, jag har haft fel förr, men jag förvånas över hur folk kan sitta och vifta med en massa pekpinnar hit och dit.
Citera
2019-08-27, 02:04
Medlem
kanbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Lever man ihop med en tungt kriminellt belastad man, med fiender, ja då måste man förstå att det kan få konsekvenser för en själv. För jävligt? Ja! Men världen är ingen genomvacker plats.

Lever man ihop med en laglydig mesig kille som inte kan skydda dig, ja då måste man förstå att det kan få konsekvenser för en själv. För jävligt? Ja! Men världen är ingen genomvacker plats.
Citera
2019-08-27, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det här med att kvinnan får lite skylla sig själv för att hon var tillsammans med en före detta(?) yrkeskriminell. Är det inte lite väl hårt att lägga på en kvinna som precis fått huvudet bortskjutet?

Många kvinnor har inte en helt överlägsen människokännedom, speciellt inte i unga år. Dessutom är han kanske en hal jävel, manipulativ, ganska smart (kunde ändå planera och genomföra ett stort och ganska avancerat rån, med många moment och många inblandade). Han har kanske till och med psykopatiska personlighetsdrag.

Vi vet inte ens hur länge de varit tillsammans(?) Vi vet inte vad och hur han har berättat om sitt förflutna för henne. Han kände kanske att han behövde tona ner sitt förflutna rejält för att detta var en tjej av en helt annan standard än han var van vid.

Vi vet inget om och isåfall hur han har duperat henne. Kvinnor har liksom inget extra luktsinne som kan lukta sig till kriminalitet, speciellt inte en tjej med den bakgrunden som hon hade.

Vad vet jag, jag har haft fel förr, men jag förvånas över hur folk kan sitta och vifta med en massa pekpinnar hit och dit.

Håller absolut med dig. Men man måste kunna resonera från bägge håll. Jag menar att man måste ha i åtanke att ens val av partner får konsekvenser. Ju mer kriminell, ju värre kan konsekvenserna bli. Har han riktiga ovänner, ja då blir de dina ovänner med. Vill folk honom illa - ja då kan du ligga illa till också. Osv....
Citera
2019-08-27, 02:07
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otursmannen
Hur kan man se bilder på henne?

Googla, eller tryck här -----> https://mobile.twitter.com/GranskningSve/status/1166116061776924673
Citera
2019-08-27, 02:07
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det är tragiskt men hon valde det livet precis som hennes man valde att bli yrkeskriminell och precis som svenska folket har röstat fram det här.

Ahh du tog inte med resten av mitt inlägg ser jag. Det var ganska avgörande för hela mitt resonemang.
Citera
2019-08-27, 02:08
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noproblem28
Åker man till Thailand på semester ökar risken med några hundra % att dö, ännu värre med Sydamerika. Väljer man att åka dit hellre än att stanna hemma så har man alltså gjort ett ”val”, man får skylla sig själv om man blir kallblodigt rånmördad då.

Det är Flashback logik.

Nej man ”får inte skylla sig själv”.
Men man kan inte skylla på det svenska samhället eller andra personer för att man valt att ta denna risk att av eget val vistas i en farlig miljö. Det är en riskkalkylering man måste göra själv - och själv ta ansvaret. Det är den vuxne individens privilegium - man får välja men man måste också bära konsekvensen.
Det gäller inte minst inom extremsporter och hobbies ex bergsklättring, djupdykning, fallskärmshoppning. Man informerar sig om riskerna och väljer sitt handlande därefter.

Det hjälper inte BO att det var fel att skjuta henne eller att hennes mördare kanske kommer få livstid. Hon har redan själv betalat det högsta priset.

Om man inte är beredd att betala ett så högt pris någonsin, gör man allt man kan för att hålla sig så långt bort som möjligt från kriminella personer som kanske är skyldiga andra kriminella miljonbelopp.
Citera
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:

För det första så finns det inget som heter före detta yrkeskriminell. Är man kriminella så kommer man alltid att vara det.

Och sedan om man kan klara av en läkarutbildning så kan man nog komma fram till att hennes partner inte var det bästa vad gäller relationer.

Men som sagt, kvinnor går mycket på utseende och skiter i andra faktorer och tenderar att dras till våldsamma, aggressiva män. Och kriminella män tar med sig mycket drama och äventyr samt spänningar/andrenalin kickar.
Citera
Medlem
kanbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Poängen är att om du delar liv med en kriminell så kan du inte låtsas att du inte är kriminell själv. Hon tar del av rånbytet med honom. Åker i hans bil, delar boende, reser, äter, får saker etc. Att hon på sin lön skulle kunna klara sig själv hör inte hit.

Att hon är läkare gör inte henne mer moraliskt högstående än andra ganstermadrasser.

Du vet för det första inte om mannen hade några pengar alls.
Hon var välutbildad med hög lön.
Du vet inte om hon kände till var han fick sina pengar ifrån i den mån han nu hade några pengar.
Du vet nog inte ett skit egentligen ....
Citera
2019-08-27, 02:10
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Exakt så tänkte jag också och sen tror jag att hon såg nog mannen och inte en kriminell i första hand och kärleken är ju blind
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in