2019-08-27, 00:18
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Bara för att ge ett perspektiv: Jag är en ostraffad vit man i 30-40-års åldern.

Om Jag skulle blivit avrättad skulle INGEN här fundera på om min flickväns som gick bredvid mig och inte sköts vore det egentliga offret. Eller?

Jo ifall din flickvän varit grovt kriminell och kommit över ett rånbyte på 60 miljoner tidigare i sitt liv. Då jävlar skulle nog folk börja fundera ska du se.
Citera
2019-08-27, 00:18
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanban
Det är extremt ovanligt att en anhörig drabbas som i detta fallet. Hoppas inte att detta är en vändpunkt...

Extremt ovanligt är ju att ta i då det hänt flera ggr senaste åren. Bilbomben i Gbg osv.

Som sagt hon var medveten om riskerna när hon skaffade barn med en gängkriminell
Citera
2019-08-27, 00:19
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KwameKariKari
Håller helt med. Dessvärre så ökar ju risken om man sambor med en kriminell dessvärre.

Fd kriminell.

Såvitt jag vet så satt han inne för rånet och efter det försökt leva ett vanligt Svenssonliv.
Citera
2019-08-27, 00:19
Bannlyst
Citat:
Och GM har redan åkt fast.
Samtliga kriminella har ett IQ som ligger långt under genomsnittet.

Kanske inte de som inte åker dit, som ingen känner till...
Citera
2019-08-27, 00:21
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Ja, om du såg videon när den enda mördaren sprang så kommer du inse att det inte var så konstigt att dom inte lyckades hinna ifatt honom så som det såg ut. Han sprang som ett riktigt bajsnödigt mongo. Man kan ju fråga sig om det var plan B att döda kvinnan, att tanken först var att endast döda NA eller bara skadeskjuta honom och inte röra kvinnan, eller att tanken var att döda båda två?

Japp, det verkar som att NA faktiskt lyckades kuta iväg och med bajs i brallorna var det inte särskilt lätt att springa ikapp för snorungen. Då kan man nog dra slutsatsen att det är lite av ett misslyckande i och med att man inte lyckades knäppa huvudpersonen, i detta fall NA.
Citera
2019-08-27, 00:21
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Japp som det framstår i artikeln som både du och jag länkat till så verkar ju GM inte ha gått direkt fram till BO och skjutit utan börjat med att jaga efter mannen som hon var i sällskap med. Ett helt annat scenario alltså.
Citat:
Efter att utredningen fortskridit under måndagen står det klart att det var kvinnan som var måltavlan och att hon inte sköts av misstag, något polisen först utredde.

– Det står helt klart att hon var målet, säger en källa till Aftonbladet.

Enligt Aftonbladets uppgifter gick skytten rätt fram till kvinnan och sköt henne i huvudet. Flera skott ska ha avlossats, enligt vittnen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jdbMyb/en-gripen-efter-mordet-i-malmo--anholls-under-kvallen

Yep. Två helt olika scenario. Det är rätt
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Fd kriminell.

Såvitt jag vet så satt han inne för rånet och efter det försökt leva ett vanligt Svenssonliv.

Varför fortsätta vara kriminell efter man varit med om ett rån på 60 miljoner och satt av sin tid för detta?
Senast redigerad av PeaceOnEarth 2019-08-27 kl. 00:24.
Citera
2019-08-27, 00:22
Medlem
https://www.linkedin.com/in/karolin-hakim-39673990/?originalSubdomain=se

Kanske hon.
Citera
2019-08-27, 00:22
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orten19
Förlåt men tråden är dränkt av massa spekulationer och jag orkar inte läsa all skit så jag ställer en fråga som säkert har ställts många gånger: Vilket ursprung har GM och BO?

Ja, det är viktigt för sveriges våldsstatistik. Man måste veta det för att kunna lösa problemet.

GM; oklart. Hade täckt för ansiktet, svårt att se från den korta videon som finns. BO, halv iranier och halv polack.
Citera
2019-08-27, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savagemamii
Fast nu är det så att majoriteten av oss iranier är högutbildade och väldigt välanpassade till det samhälle vi lever i. Vi är inte som alla andra mena blattar och lever på soc och går runt o skjuter folk. Hon hade otur för hon var tillsammans med ett kräk som var grovt kriminell o drog in henne i detta vad d ser ut som nu.

Otur och otur. Även om hon var 100% oskyldig i detta fallet så valde hon aktivt att bli tillsammans med en tungt kriminellt belastad person, med historik av våld. Varje sund människa måste då förstå att DET KAN GE KONSEKVENSER FÖR EN SJÄLV. Man kan inte vara så jäkla naiv!!

Kalla det otur. Jag kallar det en olycklig konsekvens av ett felaktigt val.
Senast redigerad av blueberrycake 2019-08-27 kl. 00:26.
Citera
Medlem
Citat:
Det är extremt ovanligt att en anhörig drabbas som i detta fallet. Hoppas inte att detta är en vändpunkt...

Nej, det är inte så ovanligt, utan händer till och från. Jag kan gräva fram mängder med exempel, men det första jag brukar tänka på är detta:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/A2JR8z/luna-4-dog-i-bilexplosionen-pa-hisingen

Det är bara malmöpolisens damage control genom att ständigt påpeka att "våldet bara drabbar kriminella" som säkert gett dig den uppfattningen. Vi laglydiga medborgare skall bara glatt tralla vidare utan att höja på ögonbrynen över allt dödligt våld. Det vill säga dela din uppfattning om att de drabbade bara är tungt kriminella.
Senast redigerad av Eventor 2019-08-27 kl. 00:29.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Fd kriminell.

Hur långt är ett snöre?

Enligt mitt tycke är han kriminell. Förmodligen pengar från rånbytet kvar vilket för mig innebär att han är kriminell då han lever på sina kriminella handlingar. Men förstår din poäng.

Men jag menar att om Breivik skulle komma ut och leva fredligt så skulle man ändå se han som en terrorist och inte som en FD terrorist.
Citera
2019-08-27, 00:24
Medlem
Många kvinnor tar tyvärr dumma beslut när det kommer till män, men ska dom förtjäna att bli mördade för det?? Fattar inte resonemangen här.

Hon kanske var inblandad på något annat sätt, men var hon helt oskyldig är det så jävla hemskt detta!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in