2019-08-25, 19:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Argumenten börjar tunnas ut märker jag. Lite shaming är allt du kan komma med? Börjar verkligheten krypa på?

..för övrigt, jag är populär hos de flesta kvinnor. Alltid varit. Jag VALDE att lämna Sverige för att NI är ytliga, narcissistiska och mer eller mindre utan själ och egen identitet. Tatueringar och/eller piercing är inte likställt personlighet för mig serru stumpan.. Inte heller att slaviskt följa modet (stövlar på sommaren, kort kort på vintern) som ett får.
Det är faktiskt inte särkilt patriarkiskt hemma hos mig för den delen. Jag är muslim av nöd, knappast av övertygelse. För övrigt, Indoneser generellt har en ganska pragmatisk syn på sin religion och kvinnor är inte särskilt förtryckta här kan jag lova dig. Min fru fullständigt äger basen hemma och har fulla mandat vad gäller vår ekonomi. Finns gott om exempel här där kvinnan håller i hus och hem med järnhand.

Men det är klart, här ses inte hemmafruar som förtryckta utan som en fundament för familjen och dess varande. Här måste jag faktiskt erkänna att kvinnor ÄR bättre än oss män. Men då pratar vi INTE Svenska kvinnor förstås..

När jag tänker på det så blir det nästan komiskt hur mer komplett och intressant som människa hon är jämfört er Svenska kvinns...
Vad har shaming med detta att göra?

DU klagar över att svenska kvinnor inte uppskattar DIG. Vilket säger mer om dig än om svenska kvinnor.
Citera
2019-08-25, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vad har shaming med detta att göra?

DU klagar över att svenska kvinnor inte uppskattar DIG. Vilket säger mer om dig än om svenska kvinnor.

Fel.., och fel. Hur kan du ens förmå dig själv att rakt ut hitta på att skriva nåt sånt?? ..jösses. Har du ingen självaktning?
Citera
2019-08-25, 19:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Fel.., och fel. Hur kan du ens förmå dig själv att rakt ut hitta på att skriva nåt sånt?? ..jösses. Har du ingen självaktning?
Du rekommenderar ju för fan andra att göra som du, söka sig utomlands för att bli uppskattade av kvinnor! Varför ska de göra det när de blir uppskattade hemma?

Som jag sa så behöver inte alla söka sig till muslimska patriarkat för att få uppskattning från kvinnor. Du tror felaktigt att det som gäller för dig gäller för alla.
Citera
2019-08-25, 20:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du rekommenderar ju för fan andra att göra som du, söka sig utomlands för att bli uppskattade av kvinnor! Varför ska de göra det när de blir uppskattade hemma?

Som jag sa så behöver inte alla söka sig till muslimska patriarkat för att få uppskattning från kvinnor. Du tror felaktigt att det som gäller för dig gäller för alla.

Ja, jag uppmanar dem att söka sig annorstädes om de inte känner sig uppskattade och att Svenska män uppskattas i mina trakter för sin lyhördhet och syn på jämlikhet.. Det är ju snart skottpengar på män i Sveriges media nu för tiden.. Läser fortfarande tidningar och det är minst en artikel om dagen om hur jävla illa män behandlar er kvinnor. Fyfan. Mest jämställda landet på jordens yta och ändå ska ni hacka på dem. Oanständiga är ni.. Hade jag resurser skulle jag starta ett 'rescue' för felfördelade män härnere..

..jag har redan svarat på huruvida jag (och min familj) lever i ett förtryckarpatriarkat..
Citera
2019-08-26, 21:47
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vadå feministisk myt? Det finns exempel på patent som fått skrivas i mannens namn för att kvinnor inte fick lov att ansöka.

Och du, man är inte bättre för att man är född med ett större våldskapital och av den anledningen kan hålla tillbaka andra människor. Snarare är man jävligt feg.

Och nä det är inte så konstigt att tjejer får bättre resultat eftersom att killar i skolan mångt och mycket skiter i att arbeta. Skiter man i att leverera får man heller inga resultat.

Att det skett i stor skala är såklart en feministisk myt. T ex att det skulle finnas minst lika många kvinnor som män som uppfunnit banbrytande och betydelsefulla saker om bara kvinnor hade haft tillåtelse. Självklart finns det exempel.

Vad gäller vilket kön som är bäst så var jag såklart inte helt seriös med den formuleringen.

Klart att killar skiter i att arbeta när skolan är feminiserad. Hur mycket tror du en feminiserad skola tilltalar killar?
Citera
2019-08-26, 23:45
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Att det skett i stor skala är såklart en feministisk myt. T ex att det skulle finnas minst lika många kvinnor som män som uppfunnit banbrytande och betydelsefulla saker om bara kvinnor hade haft tillåtelse. Självklart finns det exempel.

Vad gäller vilket kön som är bäst så var jag såklart inte helt seriös med den formuleringen.

Klart att killar skiter i att arbeta när skolan är feminiserad. Hur mycket tror du en feminiserad skola tilltalar killar?

Skolan är inte feminiserad. Jag tror inte ens att ni vet vad ni menar med begreppet feminiserad skola helt ärligt. Känns som att det är nånting ni slänger runt med bara.
Skolan är neutral och samma saker, regler och prestation gäller för alla.
Citera
2019-08-27, 00:24
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Skolan är inte feminiserad. Jag tror inte ens att ni vet vad ni menar med begreppet feminiserad skola helt ärligt. Känns som att det är nånting ni slänger runt med bara.

Jaså så känns det? Tyvärr har du fel. Feminiseringen av skolan är ett faktum.

https://www.aasa.org/SchoolAdministratorArticle.aspx?id=5642

https://www.city-journal.org/html/how-schools-shortchange-boys-12949.html

Citera
2019-08-27, 01:22
Medlem
Citat:

Varför ska skolan rikta sig till pojkar som kan matte och vetenskap naturligt? Är ju bara för dem att vänta på att de manliga hormonerna kickar in.
Citera
2019-08-27, 08:20
Avslutad
Citat:

Nej, skolan är inte neutral. Utrymmet för pojkar att vara pojkar och lära sig på pojkars vis har minskats. Utrymmet för flickor att vara flickor och lära sig på flickors vis har ökats. Således har skolan feminisierats. Därom råder det inget tvivel. Som tidigare visats så finns det åtskilliga 'åtgärder' gjorda för att göra skolan mer 'tillmötesgående' för flickor (med inriktning mot STEM såklart, i sann SE agenda).

Det man istället borde fråga sig är om 'maskulinitet' är skadlig för pojkar. Min åsikt är att pojkar måste få tillåtas att stojja och utmana varandra lite. Det är en sund uppväxt till mot att bli en man.. En man trygg i sig själv med en klar bild av vad det är att vara man är en grundförutsättning för ett sunt samhälle. Likaså gällande kvinnor.

Det som saknas i skolan hos er är manliga lärare och manliga förebilder.
Citera
2019-08-27, 08:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Jag är otroligt trött på era utspel angående sånt ni inte vet något om. Var snäll och tala om för mig, gärna i punktform, på vilket sätt skolan är feminiserad och vilka fördelar kvinnor har jämfört med pojkar.
Och släng inte bara ur dig "tjejer får högre betyg för samma arbete"för det stämmer inte. Det är fullständigt fel information, en slutsats som någon dragit utifrån ett enda provresultat i matematik från en undersökning nånstans. De som gjort undersökningar tittar enbart på siffror och de är dessutom felinformerade om hur skolans betygsystem fungerar. Ett betyg baseras inte på ett enda prov i matematik.

Det krävs samma insats från killar som från tjejer, problemet är att killarna inte gör den insatsen. Och den är ett minimum!

Och istället för att se till att motivera killarna att prestera bättre, så klär ni vuxna män på dem offerkoftan och påstår att det är någon annans fel att de misslyckas.
Sedan undrar ni varför svenska män har blivit tafatta och mesiga?
Ja... det kan man verkligen undra. Jag kan se en orsak direkt.
Visa vägen och premiera ansträngning istället för att klaga på de som faktiskt anstränger sig. Ni gör pojkarna till offer för andras omständigheter, det är så bakvänt att hälften kunde vara nog.
Citera
2019-08-27, 09:15
Avslutad
Citat:
Och istället för att se till att motivera killarna att prestera bättre, så klär ni vuxna män på dem offerkoftan och påstår att det är någon annans fel att de misslyckas.

..gör du det där med flit eller är det omedvetet?
Citera
2019-08-27, 09:50
Medlem
Citat:
Jag är otroligt trött på era utspel angående sånt ni inte vet något om. Var snäll och tala om för mig, gärna i punktform, på vilket sätt skolan är feminiserad och vilka fördelar kvinnor har jämfört med pojkar.
Och släng inte bara ur dig "tjejer får högre betyg för samma arbete"för det stämmer inte. Det är fullständigt fel information, en slutsats som någon dragit utifrån ett enda provresultat i matematik från en undersökning nånstans. De som gjort undersökningar tittar enbart på siffror och de är dessutom felinformerade om hur skolans betygsystem fungerar. Ett betyg baseras inte på ett enda prov i matematik.

Det krävs samma insats från killar som från tjejer, problemet är att killarna inte gör den insatsen. Och den är ett minimum!

Sedan undrar ni varför svenska män har blivit tafatta och mesiga?
Ja... det kan man verkligen undra. Jag kan se en orsak direkt.
Visa vägen och premiera ansträngning istället för att klaga på de som faktiskt anstränger sig. Ni gör pojkarna till offer för andras omständigheter, det är så bakvänt att hälften kunde vara nog.
Varför presterar pojkar allt sämre tror du?
Är det pojkarna 6-18 år eller är det samhället/skolan?
Vad var det som gjorde att pojkarna presterade bättre för?

Hur kommer det sig att pojkar är mer ambitiösa när de väl kommer ut i arbetslivet och fortfarande överglänser kvinnor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in